صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نماینده‌ها در جلسه شورای اجتماعی محله رده خواستار شدند

گره کور ترافیک میثم‌شمالی با اتصال به صدمتری باز می‌شود

  • کد خبر: ۳۰۴۳۰
  • ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
میثم‌شمالی گره کوری است که با اتصال به این سمت صدمتری می‌تواند هم حجم ترافیک پنجتن و طبرسی را کاهش دهد و هم به آبادانی محدوده کمک کند.

ندا معصوم/شهرآرانیوز -اعضای شورای محله میثم‌شمالی (رده) در اولین نشست رسمی بعد از تعطیلات اخیر در کانون نیکوکاری بیت‌العباس (ع) با رصدکردن مشکلاتی که ساکنان محدوده گریبان‌گیرش هستند، از حضور مکانیک‌ها در ابتدای ورودی، به‌عنوان چالش سد معبر در محله یاد کردند و طرح پیشنهادی اتصال ۲ محدوده‌ای را که صدمتری بین آن‌ها فاصله انداخته است، به‌عنوان یک پروژه عمرانی ارائه دادند.

اختصاص وام نیم‌میلیاردی به کارآفرینان
در ابتدای این جلسه، خبری که نایب‌رئیس شورا اعلام کرد، کام حاضران را شیرین کرد. زهره قاسم‌زاده که تجربه گسترده‌ای در باب کارآفرینی در این محدوده دارد، با اشاره به اعتمادی که کمیته امداد امام خمینی (ره) به کانون بیت‌العباس (ع) به‌عنوان مرکز نیکوکاری دارد، از اختصاص وام نیم‌میلیاردی به کارآفرینان محله خبر داد، مشروط بر اینکه محل انجام کار در همین محله باشد و افراد شاغل در آن هم از مددجویان بیت‌العباس (ع) باشند.
قاسم‌زاده گفت: به‌کارگیری ۵۰ مددجوی زیر پوشش درحالی‌که برایشان حقوق ماهیانه مقرر شود، از شروط اختصاص وام است.

متصل شدن دو نقطه
وی همچنین خاطرنشان کرد: انفصال این محله از میثم‌جنوبی باعث رکود در محدوده شده است، درحالی‌که اتصال ۲ محدوده به هم می‌تواند محله را متحول کند.
هم‌زمان با او، دیگر نماینده‌ها هم فواید اتصال ۲ نقطه را یادآور شدند؛ اینکه بار ترافیک پنجتن و طبرسی تا میزان بالایی کاهش خواهد یافت و این مناطق پویایی ویژه‌ای خواهند یافت.
قاسم‌زاده از قطارشهری به‌عنوان عامل آبادکننده محیط در طبرسی‌شمالی یاد کرد و گفت: اگر شهرداری در پروژه‌های عمرانی به مقوله‌های سبب‌ساز پیشرفت و آبادانی توجه کند، کمک بزرگی به این محله خواهد کرد.

در اختیار قرار دادن اقلام خودمراقبتی برای بیماران کرونایی
محمد هاشمی، نماینده جوان شورای اجتماعی، هم گفت: آزمایش برخی از افراد در خانواده‌ها مثبت اعلام شده است، اما با توجه به شرایط اقتصادی‌شان خرید ماسک و اقلام بهداشتی از توانشان خارج است. به همین سبب لازم است شورا اقلام خودمراقبتی و پیشگیری را خریداری کند و در اختیار آن‌ها قرار دهد.
قاسم‌زاده در رابطه با این موضوع بیان کرد: مرگ بدون سوگواری در کرونا غریب‌ترین و سخت‌ترین جدایی بوده است. زیرا خانواده‌ها علاوه بر اینکه عزیزشان را از دست داده‌اند، نمی‌توانسته‌اند مراسمی ترتیب دهند تا دیگران فرصت همدردی با آن‌ها را پیدا کنند. به همین دلیل لازم است نماینده‌های شورا به‌عنوان منتخبان محله با آن‌ها که تعدادشان هم مشخص است، دیداری داشته باشند.

زیارت دسته‌جمعی سالمندان
در ادامه نماینده جوان محله طرح زیارت گروهی سالمندان را مطرح کرد و گفت: آن‌ها آسیب‌پذیرترین گروه در دوران کرونا هستند، چه به لحاظ مستعد بودن ابتلا به بیماری و چه به دلیل خانه‌نشینی و انزوا در این ایام. به نظرم درباره سایر اقشار بار‌ها بحث شده است، اما سالمندان مهجور مانده‌اند. اجرای این طرح از طرف شورا می‌تواند تا اندازه‌ای حال و هوای آن‌ها را تغییر دهد.
هاشمی با اشاره به خودداری شهرداری از انجام خط‌کشی عابرپیاده در ایام کرونا، گفت: این اقدام در پنجتن که مجاور این محله است، انجام شده، اما برای این محدوده مسئولان زیر بار نمی‌روند و کرونا را بهانه کرده‌اند.
نصب تابلو محله با آرم شورا در ۴ ضلع و برای آشنایی اهالی از دیگر پیشنهاد‌های این عضو شورا بود.
هاشمی همچنین درباره موضوع امنیت در محله خواستار حضور نماینده کلانتری در جلسه شد.
چالش سد معبر در پیاده‌رو‌ها
رضا عشقی، نماینده ساکنان محله، نیز در ادامه نشست با اشاره به معضل سدمعبر کردن مکانیک‌ها در پیاده‌رو‌ها گفت: سامان‌دهی این شغل در جلسات مختلف محلی و شورا مطرح شده است، ولی متأسفانه همچنان پابرجاست.
چند نفر دیگر از نماینده‌های حاضر در جلسه این موضوع را مطرح کردند که مکانیک‌ها تمام پیاده‌رو را اشغال کرده‌اند و خودرو‌هایی که نیاز به تعمیر دارند فضای محدوده را گرفته‌اند و اگر قرار است همچنان به فعالیت مشغول باشند، فضایی داخل مغازه برای تعمیر باشد و پیاده‌رو را خالی بگذارند. عشقی به نمایندگی دیگر ساکنان گله‌مند از موضوع ادامه داد: معابر و پیاده‌رو‌ها متعلق به عابران پیاده است و همگان باید به حق و حقوق عابران احترام بگذارند. درحالی‌که خانواده‌ها برای رفت‌وآمد مشکل دارند، بیشتر تعمیرکاران بیرون از مغازه مشغول کار هستند و تردد را برای عابران به‌ویژه خانم‌ها دشوار می‌کنند.
وی یادآورشد: در جلساتی که با حضور اعضای شورای شهر برگزار شده، این موضوع بار‌ها تکرار شده است و مسئولان شهری قول پیگیری داده‌اند، اما مسئله با یک‌بار جریمه کردن پایان یافت و باز روز از نو و روزی از نو.
نماینده ساکنان با تأکید بر این موضوع که باید برای حل این مشکل تدبیری اندیشیده شود، بیان کرد: اگر قرار به سامان‌دهی این افراد نیست، باید ترتیبی اندیشیده شود که دست‌کم فضای پیاده‌رو اشغال نشود و تردد افراد سخت نشود.
در پایان جلسه، اعضای شورا دعوت از نماینده کلانتری در جلسه بعد، اهدای اقلام خودمراقبتی به خانواده‌هایی که جواب آزمایش کرونایشان مثبت اعلام شده و نصب تابلو محله در ۴ ضلع محله را تصویب کردند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.