سرخط خبرها
شهردار منطقه ۴ تأکید کرد

خیابان «ایثار» پیاده‌راه می‌شود، «زیتون» خیابان غذا

  • کد خبر: ۲۸۴۶۶
  • ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
خیابان «ایثار» پیاده‌راه می‌شود، «زیتون» خیابان غذا
از پروژه‌های شاخصی که برای سال جاری در نظر گرفته شده است، می‌توان از طرح پیاده‌رو‌سازی فاخر خیابان طبرسی‌شمالی نام ببرد که از اواخر سال گذشته کلید خورد.
فاطمه سیرجانی/شهرآرانیوز- حفظ و اداره شهرداری مناطق، کار چندان‌راحتی نیست و به نیرو‌های کارآمد و زبده‌ای نیاز دارد که غیر از نگهداشت شهر برای رفع کاستی‌ها و معضلاتی، چون ترافیک، نارسایی در ارائه خدمات شهری و... گام بردارند. این هفته به سراغ مهندس غلامی رفتیم تا گپ‌وگفتی با سکان‌دار مدیریت شهری در منطقه داشته باشیم؛ البته فعالیت‌ها خیلی فراتر از آن چیزی است که در این گفتگو آمده است. از جزئیات پروژه‌های به‌ثمر‌نشسته در سال گذشته و پروژه‌های شاخصی که قرار است امسال اجرایی شود، پرسیدیم که در ادامه می‌خوانید.  

نمونه‌هایی از پروژه‌های شاخص سال گذشته را معرفی کنید.
طرح توسعه گود کشتی‌با‌چوخه شهید بابانظر با ۵ هزار مترمربع مساحت و اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از پروژه‌های بزرگی است که سال گذشته به اتمام رسید. همچنین احداث فاز تکمیلی بوستان‌های خطی شهید بابانظر و آفرینش درمجموع با ۳۰ هزار مترمربع، تعمیرات اساسی تقاطع غیر هم‌سطح پل فجر، بهسازی پیاده‌رو‌های خیابان‌های ایثار، علیمردانی، وحید و میثم‌شمالی درمجموع با ۱۱ هزار و ۱۰۰ مترمربع، اصلاح هندسی خیابان علامه طباطبایی ۲۳، احداث کانال خیابان شهید حسینی محراب با ۳۲۰ متر طول، مرمت جداول، کانال و دال‌های منطقه با ۱۰ هزار متر طول و... ازجمله پروژه‌های شاخصی است که سال گذشته اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

برای امسال چه مواردی را برای منطقه در نظر گرفته‌اید؟
از پروژه‌های شاخصی که برای سال جاری در نظر گرفته شده است، می‌توان از طرح پیاده‌رو‌سازی فاخر خیابان طبرسی‌شمالی نام ببرد که از اواخر سال گذشته کلید خورد.  پیش‌بینی می‌شود پروژه مذکور که از ابتدای طبرسی‌شمالی یعنی میدان فجر آغاز شده است و تا انتهای این بو‌لوار ادامه دارد، با توجه به طول اجرای آن و همچنین عریض‌بودن پیاده‌ر‌وها، تا اوایل سال آینده ادامه داشته باشد. تعریض پل کشف‌رود به طول ۷۵ متر از دیگرپروژه‌های درحال اجراست. این پروژه با توجه به عرض کم پل کشف‌رود و ترافیک خودرو‌ها در روز‌های پرتردد مثل جمعه، کلید خورد و به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد. پروژه‌هایی، چون احداث سالن کشتی میثم، خانه‌موزه دائمی شهدای آیت‌ا... کاشانی، استخر شهید قربانی، فاز ۳ بوستان اقاقیا با ۱۱ هزار مترمربع در طبرسی‌شمالی ۱۷، فضای سبز مقابل بوستان ارم با ۵۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع و...، از پروژه‌های درحال اجراست و امیدواریم تا پایان سال بیشتر آن‌ها به‌بهره‌برداری برسد. البته اجرای طرح پیاده‌راه خیابان ایثار نیز در برنامه امسال قرار دارد که با توافق مالکان برای تملک برخی املاک، ان‌شاءا... اجرایی خواهد شد. افتتاح خیابان غذا در بوستان زیتون ا‌ز دیگرپروژه‌هایی است که بعد از طی مراحل مطالعاتی و ارائه طرح، در بوستان زیتون جنب پارکینگ بازار فردوسی اجرایی خواهد شد.  

اولویت‌های اجرای پروژه‌ها بر چه اساسی است؟
با توجه به درخواست‌های مردمی و بررسی و مطالعات کارشناسی، اجرای پروژه کلید می‌خورد. به‌عنوان مثال در خیابان ایثار که مرکز مانتوفروشی‌ها و یکی از قطب‌های تجاری منطقه به‌شمار می‌رود و سالانه از سرتاسر شهر و حتی کشور برای خرید به این خیابان می‌آیند، بهسازی و استاندارد‌سازی پیاده‌رو‌ها در اولویت قرار گرفت یا در نقاط و محدوده‌هایی که اهالی در زمان بارندگی‌های شدید با مشکل آب گرفتگی منازل و معابر ر‌و‌به‌رو بودند، همچون محله شهید حسینی‌محراب و انتهای پنجتن ۵۵، احداث کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی، حفر چاه جذبی و... ازجمله پروژه‌های اولویت‌دار ما بوده است.

بزرگ‌ترین پروژه‌ای که در دوران مدیریت شما به سرانجام رسیده، کدام مورد است؟
به‌ثمر‌رسیدن و اتمام گود کشتی‌باچوخه شهید بابا‌نظر با توجه به جایگاهی که این ورزش سنتی در استان خراسان رضوی داشته و تأثیر مثبتی که در جذب نوجوانان و جوانان به این رشته کهن دارد، می‌توان گفت از جمله شاخص‌ترین پروژه‌هایی است که در دوران مدیریت بنده تا الان به ثمر نشسته است. برگزاری ۵۶ هفته مسابقات کشتی با چوخه با حضور کشتی‌گیرانی مطرح از دیگرشهر‌ها و استان‌های همجوار و جمعیت چندهزارنفری علاقه‌مندان به این ورزش باستانی، افتخاری برای ما و منطقه است.
 
سال گذشته شهرداری منطقه ما بین مناطق شهری خوش درخشید. در‌این‌رابطه نیز توضیح می‌دهید؟
کسب رتبه اول اجرای پروژه‌های حوزه فنی‌و‌عمران در طرح استقبال از بهار ۹۹، کسب رتبه خوب در اجرای پروژه‌های عمرانی و نگهدای از فضای سبز، کسب مقام‌های اول در مسابقات شهری بانوان در والیبال (رده سنی ۲۶ تا ۳۲ و ۳۳ به بالا)، بسکتبال (در رده سنی ۱۳ تا ۱۹ و ۳۵ سال به بالا)، به‌دست‌آوردن رتبه برتر اجرای طرح‌های مرتبط با دهه ولایت، کسب رتبه برتر جذب اعتبارات عمرانی معاونت شهرسازی، کسب رتبه برتر در ثبت و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و...، گوشه‌ای از افتخاراتی است که به همت و تلاش همه زحمت‌کشان در بخش‌های مختلف به دست آمد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->