صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفته گذشته نزدیک به ۵۰ بیمار غیرکرونایی، به دلایل دیگر به بیمارستان قائم (عج) مراجعه کردند، اما تست کرونایشان مثبت بود و همین موضوع موجب تشدید بیماری اصلی‌شان شده بود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر حسن خدا پرست اظهار کرد: کم‌توجهی به مراقبت‌های بهداشتی و اصول فاصله‌گذاری اجتماعی موجب افزایش بیماران کرونایی در نقاط مختلف کشور به‌ویژه شهر مشهد شده است.

 

وی با ذکر این نکته که مردم تصور نکنند همه چیز تمام شده و کرونا سرما و گرما نمی‌شناسد، افزود: در حال حاضر میزان همکاری و توجه مردم به توصیه‌های بهداشتی تا ۷۰ درصد کاهش یافته است و این امر می‌تواند موجب افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ شود، اما هنوز دیر نشده و اگر به همان نحو همکاری ماه‌های فروردین و اردیبهشت ادامه دهیم، می‌توانیم شرایط به‌وجود آمده را مدیریت و کنترل کنیم.

 

مدیر مرکز آموزشی پژوهشی درمانی قائم (عج) اضافه کرد: در یک هفته گذشته نزدیک به ۵۰ بیمار غیرکرونایی که به دلایل دیگر به بیمارستان قائم (عج) مراجعه کردند، اما تست کرونایشان مثبت بود و همین موضوع موجب تشدید بیماری اصلی‌شان شده بود، این افراد اغلب خودشان یا اطرافیانشان ساده با مسائل برخوردند کردند و متأسفانه آسیب دیدند.

 

دکتر خداپرست با اشاره به افزایش بخش‌ها و تخت‌های ویژه بیماران مبتلا به کووید، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۲ بخش بیمارستان قائم (عج) مختص کرونا شده و با‌توجه‌به افزایش آمار‌ها مجبور به اضافه کردن بخش ICU برای برای بیماران بدحال کرونایی هستیم.

 

وی بیان کرد: بیشتر کسانی که استفاده از ماسک و دستکش استفاده نمی‌کنند و فاصله‌گذاری اجتماعی را نیز رعایت نمی‌کنند، جوانان و افراد میان‌سال هستند که علائمشان دیر بروز می‌کند و این افراد آسیب اصلی را به بزرگ‌تر‌ها که در خانه ماندند می‌رسانند.

 

وی با بیان اینکه در موضوع حفظ سلامت هیچ‌گاه نباید خودمان را بی‌تفاوت نشان دهیم، گفت: اگر بدانیم که با خطای ما چه آسیبی بر جامعه و هم‌نوعانمان تحمیل می‌شود بیش از پیش به توصیه‌ها و هشدار‌ها توجه کرده و دیگر بی‌تفاوت نخواهیم بود.

منبع: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.