آغاز نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ | رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم برنامه‌ریزی‌های کلان در شناسایی زودهنگام کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی کلاهبرداری‌های آنلاین | وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟ از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس
سرخط خبرها

تاثیرات دراز مدت ابتلا به ویروس کرونا چیست؟

  • کد خبر: ۳۰۷۶۴
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
تاثیرات دراز مدت ابتلا به ویروس کرونا چیست؟
هنوز معلوم نیست آیا مشکلات بیماری کرونا دائمی هستند یا گذرا، زیرا هنوز با یک ویروس جدید سر و کار داریم.

به گزارش شهرآرانیوز، بهترین شواهدی که تا به حال در این باره در دست از شرح حال خود بیماران به دست آمده است. برخی از بیمارانکووید-۱۹ تا مدت‌ها پس از پاک شدن ویروس کرونا از بدنشان مجموعه‌ای از علائم را گزارش می‌کنند.

اغلب افراد مبتلا ویروس کرونا در طول چند هفته بهبود پیدا می‌کنند. شایع‌ترین اثرات درازمدتی که بیماران گزارش کرده‌اند، دوره‌های فرسودگی، سردرد، اضطراب و در عضلانی است که دست کم چند هفته دیگر پس از منفی شدن آزمایش ویروس ادامه پیدا می‌کند.

بیمارانی که کارشان به بخش مراقبت‌های ویژه می‌کشد، از جمله افرادی که نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی یا دیالیز کلیه پیدا می‌کنند، ممکن است دچار مشکلات وخیم‌تری در درازمدت شوند.

افرادی که ذات‌الریه (التهاب ریه) داشته‌اند، ممکن است دچار آسیب ریوی ناشی از ایجاد بافت جوشگاهی شوند. التهاب قلب، نامنظمی ضربان قلب و بدتر شدن کارکرد کبد و کلیه نیز در بیماران کووید-۱۹ گزارش شده است.

اما هنوز معلوم نیست آیا این مشکلات دائمی هستند یا گذرا.

نجات‌یافتگان از کرونا که برای مدت‌های طولانی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده‌اند، گاهی نیاز به اکسیژن‌درمانی یا دیالیز در خانه پیدا می‌کنند.

برخی از این بیمارن دچار عارضه‌ای به نام «نشانگان پس از مراقبت ویژه» می‌شوند که با ضعف عضلانی و مشکلات حافظه خود را بروز می‌دهد. البته این عارضه پس از هر بیماری بحرانی ممکن است رخ دهد و ناشی از استفاده از داروهای تسکین‌دهنده و مدت طولانی ماندن در روی تخت است.

لخته‌های خونی حین عفونت کرونا و پس از آن ممکن ایجاد شود گاهی به سکته مغزی بینجامد. حتی در موارد با وخامت کمتر بیماری، ممکن است داروهای رقیق‌کننده خون تجویز شوند و نیاز به تغییرات سبک زندگی برای کاهش خطر خونریزی وجود داشته باشد.

البته در اغلب موارد بیماری علائم در نهایت برطرف می‌شوند، اما در برخی  بیماران بهبودی کامل پس از مدت طولانی‌تری به دست می‌آید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->