صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

مشکلی در بازگشایی استخرهای سرپوشیده در شهرهای زرد نداریم

  • کد خبر: ۳۱۷۸۵
  • ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در حاشیه همایش تقدیر از فعالان ورزش همگانی از بازگشایی استخرهای سرپوشیده در شهرهای زرد این استان خبر داد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، فرزاد فتاحی با اعلام این خبر گفت: دستورالعمل‌هایی که برای ادامه فعالیت‌های ورزشی صادر می‌شود، زیرنظر ستاد ملی مبارزه با کروناست که پس از اعلام نظر کارشناسی ستاد ملی کرونا در ورزش ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: درباره بازگشایی استخر‌های سرپوشیده در شهر‌هایی با وضعیت زرد، براساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا و با رعایت فاصله مجاز مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت و با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند شروع به فعالیت کنند. انجام ماساژ و استفاده از جکوزی و سونای مرطوب ممنوع است. میزان کلر آزاد باقی‌مانده تا نهایت میزان قابل تحمل یعنی ۳ PPM و PH بین ۷/۲ تا ۷/۶ باشد. بدیهی است قبل از شروع فعالیت باید از مرکز بهداشت شهرستان و دفاتر خدمات سلامت استعلام مربوط انجام شود.

فتاحی خاطرنشان کرد: البته برخی اختیارات برای بازگشایی اماکن ورزشی به ستاد‌های استانی کرونا واگذار شده است و در صورتی که شرایط لازم مهیا نباشد، اجازه بازگشایی نخواهیم داد.

وی با اشاره به تجربه بازگشایی باشگاه‌های بدن‌سازی گفت: همان‌گونه که در پی بازگشایی باشگاه‌های پرورش اندام، ورزش‌کاران با رعایت اصول بهداشتی با تعداد بسیار کمی در سالن‌ها حاضر می‌شوند، امیدواریم که بازگشایی استخر‌ها نیز به همین شکل مدیریت شود.

گفتنی است ستاد ملی مبارزه با کرونا در ورزش در اطلاعیه شماره ۱۷ خود از بازگشایی محدود استخر‌های سرپوشیده و سایر فعالیت‌های ورزشی در شهر‌هایی با وضعیت زرد خبر داده بود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.