صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

پایان تولید ورسا و تبدیل ماکسیما به یک سدان برقی

  • کد خبر: ۳۷۹۰۴
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
شرکت نیسان که روزهای پر چالشی را سپری می‌کند، قصد دارد تا میانه‌های سال 2021 حدود ۷۰ درصد از محصولات خود را بروزآوری کند. علاوه‌بر این، این خودروساز ژاپنی استراتژی بلندمدتی را در پیش گرفته که بر اساس آن چرخه عمر مدل‌های اصلی از پنج سال به سه سال کاهش خواهد یافت.
به گزارش شهرآرانیوز، اشوانی گوپتا (Ashwani Gupta) مدیر ارشد عملیاتی نیسان در مصاحبه اخیر با نشریه اتوموتیو نیوز ضمن اشاره به موارد فوق افزوده این شرکت در حال بازنگری گسترده در محصولات خود برای بازار آمریکا است. آنطور که آقای گوپتا اضافه کرده این بازنگری ممکن است سرنوشت مدل محبوب و پرطرفدار ماکسیما را کاملا تحت تاثیر قرار داده و نسل بعدی یا جایگزین آن را به یک مدل تمام الکتریکی تبدیل کند.

به گفته آقای گوپتا این احتمال وجود دارد که نیسان ماکسیما از نوآوری‌های کانسپت IMs بهره‌مند شده و نسل جدید آن در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ با پیشرانه برقی معرفی شود. شاید بدانید کانسپت IMs دی ماه ۹۷ در نمایشگاه خودروی دیترویت رونمایی شد و توانست به واسطه طراحی آینده‌نگرانه، پیشرانه قدرتمند ۴۸۳ اسب بخاری و مسافت قابل پیمایش بیش از ۶۰۰ کیلومتر بسیار مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

پیش‌بینی می‌شود چند ماه مانده به این اتفاق مهم، نیسان از جایگزین ۳۷۰Z نیز پرده‌برداری کند. طبق گزارش اتوموتیو نیوز، این خودروی اسپرت از نظر طراحی ریشه در نسل‌های پیشین خود داشته و برخلاف ماکسیمای برقی، نیروی خود را از موتور ۳ لیتری V۶ دریافت خواهد کرد. قبل از این هم گزارش‌هایی مبنی بر تولید نسل بعدی ۳۷۰Z با این موتور منتشر شده بود.
 

خبر دیگر در رابطه با محصولات نیسان اینکه GT-R نیز در حال پشت سر گذاشتن مراحل توسعه است، اما تا سال ۲۰۲۳ از راه نخواهد رسید. این امر به معنای آن است گودزیلای مسن ژاپنی‌ها حداقل دو سال دیگر به حیات خود ادامه خواهد داد.

در آن سو و از بین محصولات پایین رده، مدل ورسا احتمالا ماه‌های پایانی عمر خود را گذرانده و فقط در این نسل تولید می‌شود؛ البته معرفی نسخه فیس‌لیفت جزو برنامه‌های نیسان بوده و این نسخه نیمه دوم ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد. دیگر مدل اقتصادی کمپانی یعنی سنترا تا سه سال آینده بدون تغییر عمده به فروش خواهد رسید. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نسخه فیس‌لیفت سنترا در سال ۲۰۲۳ پرده‌برداری می‌شود.

از میان مدل‌های شاسی‌بلند مورانوی مدل ۲۰۲۲ کاملا بازطراحی خواهد شد، این در حالی است که Pathfinder و آرمادا چند ماه زودتر وارد نسل جدید خود می‌شوند.

منبع:دیجیاتو
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.