واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

قدرتمندترین شاسی‌بلند برقی جهان؛ فورد Mach-E با 1399 اسب بخار معرفی شد

  • کد خبر: ۳۵۷۴۷
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۴
قدرتمندترین شاسی‌بلند برقی جهان؛ فورد Mach-E با 1399 اسب بخار معرفی شد
فورد از مدل ویژه موستانگ Mach-E؛ اولین محصول برقی شرکت فورد که قرار است به صورت تولید انبوه عرضه شود؛ پرده برداری کرد تا قدرت مهندسی خود در زمینه ساخت محصولات برقی را به رخ رقبای خود بکشد. این محصول ویژه موستانگ Mach-E 1400 نام دارد.

 به گزارش شهرآرانیوز،  این مدل ویژه به مدد باتری‌هایی با عملکرد بسیار بالا و پشتیبانی از 7 موتور الکتریکی توانایی تولید حداکثر قدرت 1399 اسب بخار را دارد که آن را تبدیل به قدرتمندترین شاسی بلند برقی جهان می‌کند.

قدرتمندترین شاسی‌بلند برقی جهان؛ فورد Mach-E با 1399 اسب بخار معرفی شد

موستانگ Mach-E 1400 که یک نمونه اولیه (پروتوتایپ) به حساب می‌آید توسط بخش های RTR و پرفورمنس شرکت فورد توسعه پیدا کرده است. فورد ادعا می‌کند که بیش از 10 هزار ساعت بر روی توسعه این مدل کار کرده است و این مدل توانایی های به خصوصی در بخش‌های مختلف اتومبیل‌رانی از جمله پیست اتومبیل‌رانی، درگ و دریفت دارد.

مارک راشبروک مدیر بخش پرفورمنس شرکت فورد مدعی است که موستانگ Mach-E 1400 توانایی‌های یک خودروی برقی بدون حد و مرز را به ما نشان می‌دهد.

قدرتمندترین شاسی‌بلند برقی جهان؛ فورد Mach-E با 1399 اسب بخار معرفی شد

در حالی قدرتمندترین مدل موستانگ Mach-E مجهز به 2 موتور الکتریکی است که مدل ویژه Mach-E 1400 از 7 موتور الکتریکی بهره می برد. آرایش قوای محرکه این خودرو بدین صورت است که 3 موتور الکتریکی در محور جلو به دیفرانسیل جلو کوپل شده‌اند و 4 موتور دیگر نیز به صورت "پنکیک" (اتصال موتورها به صورت صفحه‌ای در کنار یکدیگر) به دیفرانسیل عقب کوپل شده‌اند.

همچنین یک شفت انتقال قدرت تک سرعته نیز بین موتور و دیفرانسیل‌ها قرار دارد. این قوای محرکه امکان تنظیمات فراوانی را به مهندسین شرکت فورد داده است و می‌توان از این شاسی بلند ویژه با مقاصد مختلف بهره برد.

 

قدرتمندترین شاسی‌بلند برقی جهان؛ فورد Mach-E با 1399 اسب بخار معرفی شد

در بخش ترمز نیز موستانگ Mach-E 1400 به سیستم بازیاب انرژی مجهز شده تا انرژی در حین ترمزگیری را در باتری‌ها ذخیره سازی کند. همچنین این سیستم ترمز به ABS و کنترل پایداری نیز مجهز است.

یک بسته باتری 56.8 کیلووات ساعتی که از سلول‌های منیزیوم-نیکل-کوبالت ساخته شده و طبق ادعای فورد عملکرد خیره کننده‌ای داشته و نرخ انتقال انرژی بسیار بالایی نیز دارد این خودرو را همراهی می کند. باتری‌ها در حین شارژ با کمک جریان دی الکتریک خنک سازی می‌شوند، در نتیجه به زمان کمتری برای شارژ آن نیاز خواهد بود.

 

قدرتمندترین شاسی‌بلند برقی جهان؛ فورد Mach-E با 1399 اسب بخار معرفی شد

فورد برای ساخت بدنه این شاسی بلند ویژه از مواد جدیدی استفاده کرده تا تحقیقات این شرکت در زمینه استفاده از مواد جدید در محصولات آینده تکمیل شود. به طور مثال کاپوت خودرو از یک الیاف کامپوزیتی از مواد اورگانیک ساخته شده است.

در باقی بخش‌ها شاهد استفاده از فیبرکربن برای سبک سازی هستیم. خودرو به گونه‌ای طراحی شده تا توانایی تولید نیروی رو به پایین زیادی را داشته باشد. در نتیجه موستانگ Mach-E 1400 توانایی تولید 1000 کیلوگرم نیروی رو به پایین در حداکثر سرعت 260 کیلومتر بر ساعت را دارد.

 

قدرتمندترین شاسی‌بلند برقی جهان؛ فورد Mach-E با 1399 اسب بخار معرفی شد

این محصول ویژه قابلیت حضور در مسابقات دریفت و اتومبیل رانی را دارد که این مسئله با توجه به امکان تغییر تنظیمات در بخش فرمان و تعلیق جلو امکان پذیر شده است. همچنین یک ترمز دستی هیدرولیکی نیز بر روی این خودرو قرار گرفته که می تواند ارسال نیرو به چرخ‌های عقب را قطع کند.

موستانگ Mach-E 1400 در سری مسابقات نسکار به معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و دومین محصول ویژه تمام برقی شرکت فورد پس از موستانگ کبرا جت 1400 است.

منبع:autocar

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->