صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل اداره اتباع و مهاجران خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال ۱۸ هزار نفر از اتباع خارجی آسیب‌پذیر با هزینه‌ای افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال زیر پوشش بیمه‌های مختلف قرار گرفتند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد تقی هاشمی مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۳۳ هزار نفر از اتباع خارجی آسیب پذیر در سطح استان شناسایی شده، سال گذشته نیز ۹هزارو۲۰۰ نفر تحت پوشش بیمه‌های مختلف قرار گرفتند.

 

وی افزود: هم اکنون ۵۸ هزار نفر از دانش آموزان اتباع خارجی در فضا‌های آموزشی مختلف استان مشغول به تحصیل هستند.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی در قالب طرحی مشترک با آموزش و پرورش در قالب ۲ هزار کلاس درس در سطح استان است.

 

وی تاکید کرد که از این تعداد دانش آموز ۱۶هزار نفر مربوط به اتباعی می‌باشد که طی چند سال گذشته به صورت غیرمجاز از مرز‌های مشترک وارد کشور شده‌اند.

 

مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد: هم اینک این استان ۱۱هزار دانشجو و طلبه شیعه و اهل سنت (از اتباع خارجی) دارد که در مقاطع مختلف تحصیلی و حوزوی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

 

این درحالی است که استان خراسان رضوی بعد از تهران با ۳۲۰ هزار نفر تبعه خارجی بیشترین جمعیت پناهندگان مهاجران خارجی را دارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.