منابع خبری از پرواز هواپیما‌های بدون سرنشین در جنوب افغانستان خبردادند طالبان قرارداد ساخت مرحله دوم قطعه چهارم راه آهن هرات_خواف را امضا کردند وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان
سرخط خبرها

از ۱۱ مرداد روند اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی عملیاتی می‌شود

  • کد خبر: ۳۶۳۰۵
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
  • ۵
از ۱۱ مرداد روند اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی عملیاتی می‌شود
مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه این روز‌ها ما در حال عملیاتی کردن شیوه نامه اعطای تابعیت هستیم گفت: از ۱۱ مرداد روند اعطای تابعیت به فرزندان مادر ایرانی عملیاتی می‌شود.
شهرآرانیوز | سید محمدرضا هاشمی، با تصویب قانون اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی خیلی‌ها به روز‌های روشن پیش‌رو امیدوار شدند و خود را برای تجربه روز‌های متفاوت آماده کردند. روز‌هایی که شناسنامه ایرانی خواهند داشت، با کارت ملی‌شان سیم‌کارت خواهند خرید و بدون هیچ مشکلی کار‌های اداری‌شان پیش خواهد رفت.
 

به دلیل اینکه این قانون به تازگی برای اجرا ابلاغ شده است و ادارات کل اتباع و مهاجرین خارجی در استان‌های مختلف کشور روند اجرای آن را برعهده دارند با «محمد تقی هاشمی» مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی درباره جزئیات اجرای آن گفتگو کردیم.
 
 
هاشمی در گفتگو با شهرآرانیوز در رابطه با روندی که این قانون بعد از تصویب و ابلاغ طی کرده می‌گوید: بعد از اینکه قانون تصویب شد و هیئت دولت آن را ابلاغ کرد، یک ابلاغیه اجرایی نوشته شد که استان خراسان در همه این مراحل نقش مستقیم داشت. آخرین مرحله‌ای که پیگیری کردیم، تدوین آیین نامه اجرایی است. ما این آیین نامه را ما به خانم جنیدی معاونت حقوقی رییس جمهور ارائه کردیم. ایشان بعد از مهلت تعیین شده آن را به صحن دولت ارجاع دادند، در صحن دولت مصوب شد، و شیوه نامه اجرای آن به دست ما رسیده است.
 

هماهنگی‌های لازم در سطح استان انجام شده است

 
مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی با بیان اینکه این روز‌ها ما در حال عملیاتی کردن این شیوه نامه هستیم، تاکید کرد: هماهنگی‌های لازم با ناجا، نهاد‌های امنیتی، مجموعه ثبت احوال و وزارت خارجه در سطح استان انجام شده است. همزمان ما یک سامانه در استان طراحی کردیم و همه افرادی که شامل این حقوق می‌شوند، در این سامانه ثبت نام کرده‌اند، براساس ثبت نام به زودی به آن‌ها تاریخ اعلام می‌شود، که چه تاریخ و در چه ساعتی برای تشکیل پرونده به کجا مراجعه کنند.
 
وی افزود: در مشهد ما هشت نقطه برای مراجعه افراد تعیین کردیم، فرم‌های ۱۵ صفحه‌ای هست که باید توسط خود افراد پر شود، این پرونده که تکمیل شد ارجاع داده می‌شود به مجموعه اداره کل اتباع و در آنجا توسط کارشناسان ما بررسی می‌شود، اگر سئوال تکمیلی لازم باشد پرسیده می‌شود و به ثبت احوال ارجاع می‌دهیم. در این پروسه برای هر فرد دو پرونده تشکیل می‌شود، یک پرونده در اداره کل اتباع خواهد ماند، یکی هم در اداره کل ثبت احوال استان، که همه این مقدمات آماده است و به امید خدا از روز ۱۱ ماه جاری به صورت عملیاتی و جدی کار را آغاز خواهیم کرد و با مراجعه افرادی که ثبت نام کرده‌اند، کار را رسما آغاز خواهد شد.
 

پیش بینی می‌کنیم ۵۰ هزار نفر در استان شامل این قانون شوند

 
هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون ۵ هزارو ۷۰۰ خانوار برای طی کردن این روند و دریافت شناسنامه ثبت نام کرده‌اند، خاطرنشان کردد که اگر ما اعضای هر خانواده را ۵ نفر در نظر بگیریم، چیزی در حدود ۲۷ هزار نفر تا اکنون شامل این پرونده می‌شوند که هنوز روند ثبت نام ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: براساس برآورد‌های ما تخمین می‌زنیم که در استان خراسان رضوی ۵۰ هزار نفر شامل این قانون خواهند شد.
 
مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی تاکید کرد که خانواده‌ها مراقب باشند که افراد سودجو از اعتماد آن‌ها سواستفاده نکنند، آن‌ها می‌توانند از طریق آدرس روند ثبت نام و کار‌های خود را به پیش ببرند.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هاشمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۱
0
2
با سلام میخواستم بدونم کی به خانواده ها اطلاع رسانی میکنید برای نوبت دهی و خانواده ها کی می تونن اقدام کنن برای آمدن اداره و ثبت احوال ممنون میشم اگه جواب سوال من و بدید با تشکر
علی حسام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
0
3
سلام خسته نباشید ببخشید بچه هام 8و4 ساله شون پاسپورت افعانی نداره فقط همون برگی که استانداری داده ومشخصا پدرومادر وخودشان هستش رادارند ما باید چکار کنیم چون خودمون نگرفتیم
صفایی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
1
0
باعرض سلام من باردار هستم و در دیماه فرزندم به دنیا می آید بسیار از این خبرخوشحال شدم و از مسئولین محترم بسیارتشکر میکنم همسرم بحرینی هستند میخواستم بدونم من از الان میتوانم اقدام‌کنم تا ۴ماه آینده در نوبت باشم یاخیر وقتی فرزندم به دنیا آمد باید کارهاشو انجام بدم ؟باتشکرفراوان
خدیجه نورمحمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
سلام روزبخیراین قانون جدیدحاصل ازازدواج زنان ایرانی بااتباع خارجی که فرزندانی بالای ۱۸ سال دارن واقعاکی قابل اجرا،هست کی خبرمیدن من رفتم اداره اتباع خارجی چهارچشمه اسم نوشتن وشماره تماس پس چراخبری نشد ممنون میشم جواب بدین کمال تشکررادارم
سیدمصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
سلام آقای هاشمی گفتن ۱۱مردادشروع میشه شهریورم داره تموم میشه لطفا کاملا شفاف بگید چکار میکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->