صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از تشکیل ۲۳۸ پرونده تخلف برنج خارجی به ارزش ۳۳ میلیارد ریال درخراسان رضوی خبر داد.
طنین همتی|شهرآرانیوز، پیش‌بینی می‌شد با تخصیص ارز نیمایی به برنج و حذف ارز دولتی برای واردات برنج، شاهد افزایش قیمت این محصول باشیم. مسلما این افزایش قیمت به ضرر مصرف‌کننده و قشر ضعیف جامعه خواهد بود و زمینه سودجویی عده‌ای را هم مثل قبل در پی دارد.

کارشناس مسئول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در‌این‌باره اظهار کرد: باتوجه‌به به نوسانات قیمتی در بازار برنج، قبلا این محصول در گروه یک کالایی بود، اما به‌تازگی به گروه ۲ ارز نیمایی منتقل شد و همین باعث گرانی شد.

عباس اخوان در ادامه گفت: یعنی واردکننده وقتی کالا را وارد گمرک می‌کند، ملزم است ضوابط قیمت‌گذاری را رعایت کند و در همان چهارچوب بفروشد و ضرایب سودی در چرخه تأمین و توزیع را رعایت کند.

وی درباره میزان تخلفات حوزه برنج داخلی و خارجی با اشاره به اینکه این آمار مربوط به ۴ ماه نخست امسال است، اظهار کرد: تعداد بازرسی‌ها ۲۸۹۶ است و تعداد فرم گزارش بازرسی تنظیم‌شده ۲۳۸ فرم به ارزش ریال بیش از ۳۳ میلیارد ریال است.

وی افزود: عمده تخلفات گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه و واگذاری کالا برخلاف ضوابط توزیع است که بیشتر برنج خارجی را در بر گرفته است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.