صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شرایط روحی خود را آنلاین ارزیابی کنید

  • کد خبر: ۳۹۹۶۷
  • ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور با اشاره به فعالیت سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا گفت: همه افراد می‌توانند از طریق این سامانه وضعیت سلامت روان خود را در شرایط کرونایی ارزیابی کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، هدف از راه‌اندازی سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا، تدوین محتوای مناسب متناسب با وضعیت سلامت روان افراد، غربالگری صحیح و مبتنی بر شواهد علمی، ارائه توصیه‌های کارشناسی و علمی روانشناختی و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی ناشی از بحران ویروس کرونا است.
وی تاکید کرد: نتایج نمایش داده شده و توصیه‌های ارائه شده در این سامانه، بر اساس پاسخ دهی به سئوالات پرسشنامه استرس، افسردگی و اضطراب بوده و جایگزین مداخلات و مصاحبه‌های تخصصی نمی‌شود.
مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور اظهار داشت: همچنین یکی دیگر از اهداف راه اندازی این سامانه کمک به فاصله‌گذاری اجتماعی است تا مردم در هر لحظه از این ظرفیت بهره‌مند شوند که ابعاد مختلف مشکلات و اختلالات روح و روان خود را بشناسند.
وحیدنیا گفت: در آدرس فرم الکترونیکی کرونا، میزان استرس و افسردگی بررسی و بازتاب داده می‌شود که دارای سه سطح است؛ اگر فردی دچار اضطراب شدیدی باشد توصیه‌های رفتاری دریافت می‌کند و در فهرست پیگیری خدمات قرار می‌گیرند.
وی این سامانه را یکی از محور‌های ارجاع به خدمات تخصصی خط ۱۴۸۰ و پس از آن مراکز مشاوره تخصصی معرفی کرد و افزود: در کنار این سامانه، خدمات تلفنی خط صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ از ساعت ۸ تا ۲۴ پاسخگوی تماس‌های تلفنی هستند.

برای ورود به سامانه خودارزیابی و روانشناختی در بحران ویروس کرونا می‌توان به این آدرس http://corona.behzisti.ir مراجعه کرد.
 
ایرنا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.