آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

افسردگی پاییزی و راهکار‌های مقابله با آن

  • کد خبر: ۴۵۳۳۶
  • ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۴
افسردگی پاییزی و راهکار‌های مقابله با آن
افسردگی و کم‌حوصلگی فصلی با شروع فصل پاییز بسیار شایع است که با چند راهکار کاربردی می‌توان با این بیماری مقابله کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، فصل پاییز به عنوان عروس فصل‌های سال با تمام جذابت‌هایش برای برخی افسردگی و دل تنگی به همراه دارد.

این افسردگی یکی از انواع اختلالات خلقی است که به صورت دوره‌ای در فصول سرد سال بروز می‌یابد. افسردگی فصلی تقریبا شبیه همان افسردگی (Depression) است. با این تفاوت که در برخی از فصول سال رخ می‌دهد و با تغییر فصل برطرف می‌شود.

افسردگی فصلی و علایم آن

علت افسردگی فصلی هنوز دقیق مشخص نشده است و اعتقاد بر این است که حضور هورمون‌های خاص ممکن است، در طی یکسال باعث تغییرات خاصی شوند. یکی دیگر از علت‌های ایجاد این افسردگی کاهش مقدار دریافت نور در این فصل است که باعث کاهش «سروتونین» می‌شود که تنظیم خلق و خوی را بهم می‌ریزد. یکی دیگر از تئوری‌ها این است که سطح «ملاتونین» می‌تواند تحت تاثیر تغییر در فصل باشد و می‌تواند الگو‌های خلق و خوی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

از دیگر علایم بروز افسردگی در فصل پاییز می‌توان احساس افسردگی در زمانی طولانی، اختلال خواب، تغییر در وزن یا اشتها، دشواری در تمرکز و ... اشاره کرد.

راه‌های درمان افسردگی پاییزی

همان طور که بیان شد یکی از دلایل ایجاد افسردگی کاهش دریافت نور است که برای جبران این کاهش لازم است روزانه دقایقی را زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید.

روانشناسان معتقدند رنگ‌های روشن و گرم باعث تقویت روحیه و احساس شادی می‌شوند، پس برای مبارزه با افسردگی پاییز از این رنگ‌ها کمک بگیرید.

تغذیه در روند بهبود اختلال افسردگی فصلی اهمیت زیادی دارد. کمبود آهن، امگا ۳، اسیدفولیک و ویتامین دی تاثیر مستقیمی با بروز علایم افسردگی دارد. ‏
 
یک برنامه منظم اجازه نمی‌دهد تنبلی بر شما غلبه کند. به موقع بخوابید و به موقع بیدار شوید حتی اگر روز‌های اول این کار برای شما بسیار سخت باشد، اما خود را به اجرای برنامه ملزم کنید. زود خوابیدن و صبح زود بیدار شدن بهترین برنامه است، زیرا شما می‌توانید حداکثر استفاده را از نور آفتاب و روشنایی روز ببرید.

اگر شما در این فصل‌ها بی‌حال‌تر هستید، صبح‌ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید و قبل از رفتن به سرکار پیاده روی کنید. وقتی که هوا ابری است زمانی را در خارج از خانه بگذرانید و خودتان را در اتاق تاریک و بسته حبس نکنید. ‏

برای تقویت روحیه خود و مقابله با حس و حال غم انگیز پاییز، ورزش کنید. ورزش کردن نه تنها در پاییز، بلکه همیشه روحیه شما را بهتر خواهد کرد.

اگر چه انرژی کمی دارید و مدام ذهن تان به دنبال تعبیر و تفسیر‌های غمگین کننده است، اما باید تلاش کنید که هر تفسیری را یک بار دیگر مرور کرده و به طوری متفاوت از قبل راجع به آن فکر کنید و بیش از هر چیز، نیمه پر لیوان را بیش از نیمه خالی آن مورد توجه قرار دهید.

منبع: خبرگزاری میزان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->