صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش حجم مصرف گاز در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۴۰۲۵۸
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی از افزایش حجم مصرف گاز طبیعی در مرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴.۳ درصدخبرداد.

به گزارش شهرآرانیوز، حسن افتخاری  افزود: در مرداد ماه ۹۹ رقمی افزون بر ۹۶۹ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در خراسان رضوی مصرف شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۲۲ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: طی پنج ماهه نخست امسال هم، مصرف گاز ۳۶۶ میلیون مترمکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش پیدا کرد و به رقم چهار میلیارد و ۷۶۷ میلیون مترمکعب رسید مجموع گاز مصرفی خراسان رضوی در پنج ماهه نخست سال ۹۸ نیز چهار میلیارد و ۴۰۱ میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به پایداری ۱۰۰ شبکه گازرسانی استان و تامین بدون محدودیت انرژی بخش های مختلف گفت: سهم بزرگی از گاز طبیعی این روزهای خراسان رضوی در بخش نیروگاهی و تولید برق مصرف می شود.

افتخاری افزود: میزان مصرف گاز طبیعی خراسان رضوی در سال گذشته، ۱۲ میلیارد و ۸۳۶ میلیون مترمکعب بود و پیش بینی می شود این رقم با توجه به توسعه شبکه های گازرسانی استان و اتصال روزافزون روستاهای جدید به شبکه گاز کشور به ۱۴ میلیارد مترمکعب در سال جاری افزایش پیدا کند.

هم اکنون شرکت گاز خراسان رضوی وظیفه تامین گاز طبیعی دو میلیون و ۳۸۵ هزار مشترک را بر عهده دارد و پس از استان تهران در رتبه دوم کشور از این نظر قرار دارد. این استان با ۳۵ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری لوله گاز در رتبه نخست و از نظر تعداد انشعاب‌های گاز هم پس از تهران و اصفهان و از نظر میزان مصرف گاز بعد از استان‌های تهران، اصفهان، خوزستان و بوشهر قرار دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.