پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

خراسان رضوی، رتبه دوم کمترین نرخ تورم

  • کد خبر: ۱۶۵۳۹
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
خراسان رضوی، رتبه دوم کمترین نرخ تورم
 معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در دی ماه امسال به ۲۲.۷ درصد رسید که ۳.۶ درصد کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان با اشاره به دستاورد‌های اقتصادی استان در سال جاری افزود: خراسان رضوی دومین استانی است که کمترین نرخ تورم کشور را در این مدت تجربه کرده است.


وی ادامه داد: نتایج سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های اقتصادی در خراسان رضوی در نرخ اشتغال و بیکاری استان خود را نشان داده است به طوری که نرخ بیکاری استان در پاییز امسال به ۶.۳ درصد کاهش یافته که طی ۱۵ سال گذشته منحصر به فرد بوده و این استان دومین استان کشور از نظر پایین بودن نرخ بیکاری است.


وی گفت: نرخ بیکاری در زنان خراسان رضوی در انتهای پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش یافته و به ۸.۲ درصد رسیده است و نرخ مشارکت اقتصادی بانوان استان نیز در این مدت ۱.۵ درصد افزایش یافته است.


معاون استاندار خراسان رضوی افزود: میزان اشتغال خراسان رضوی تا پایان پاییز امسال به ۲ میلیون و ۳۵۷ هزار و ۴۴۱ نفر رسیده که در مقایسه با پاییز سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۸۱۴ نفر بیشتر شده و امسال ۱۷ درصد اشتغالزایی کشور را به خود اختصاص داده است.


وی ادامه داد: امسال از محل تسهیلات طرح اشتغال روستایی پنج هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به هفت هزار و ۲۵۹ طرح در این استان پرداخت شده که از این محل برای ۱۶ هزار و ۶۳۰ نفر در روستا‌های استان شغل ایجاد شده است.

 

کاهش نرخ تورم


وی گفت: با وجود افزایش اشتغال در خراسان رضوی و بهبود نرخ اشتغال استان، نرخ تورم آن نیز نسبت به استان‌های دیگر با شیب بیشتر در حال کاهش است.


رسولیان افزود: امسال در ۳۰ طرح مبلغ ۱۴۰ میلیون دلار جذب سرمایه‌گذاری خارجی داشتیم که تاکنون ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


وی ادامه داد: بانک‌های استان در سال جاری در پرداخت تسهیلات تلاش بیشتری داشتند به طوری که تا پایان آذر ماه ۲۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف پرداخت کردند و میزان عملکرد بانک‌های استان در این مدت در حوزه ازدواج پرداخت ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بوده است.

 

رشد قابل ملاحظه پرداخت تسهیلات به کشاورزان


وی گفت: پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی و صنعت در خراسان رضوی نیز طی سال جاری رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.


رسولیان افزود: امسال کلینیک صنعت در خراسان رضوی برای رسیدگی به وضعیت واحد‌های نیمه فعال و تعطیل تشکیل شد که با انتخاب ۷۰ مشاور، ۸۰ واحد تولیدی احیا شدند و مسوولیت کنترل، نظارت و ارزیابی واحد‌ها به بخش خصوصی واگذار شد و ۴۳۰ واحد تولیدی نیز عارضه یابی شدند تا بتوان مشکلات آن‌ها را حل کرد.


وی ادامه داد: تراز بازرگانی خارجی استان در سال جاری به یک میلیارد و ۶۵ میلیون دلار مثبت رسید یعنی یک میلیارد دلار صادرات استان از واردات آن بیشتر بوده و در حال حاضر خراسان رضوی به ۸۷ کشور کالا صادر می‌کند.


وی رشد ۱۱ درصدی در مصرف برق صنعتی و ۱۰ درصدی در مصرف گاز صنعتی طی سال جاری را نشان دهنده رشد فعالیت واحد‌های صنعتی استان دانست.


معاون استاندار خراسان رضوی گفت: امسال تعداد دام‌های استان افزایش یافت و رشد در بخش جوجه‌ریزی به میزان ۲۴ درصد، تولید دانه‌های روغنی به میزان ۲۷ درصد، تولید گندم به میزان ۳۶ درصد، خرید تضمینی گندم به میزان ۵۰ درصد و ارتقای سطح مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان را نیز به میزان ۱.۸۵ درصد در هر هکتار شاهد بودیم.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->