هفته گذشته جدیدترین محصول شرکت ایتالیایی مازراتی با نام MC۲۰ که یک سوپرخودرو دونفره کاملا جدید است رسما معرفی شد.
شهرآرانیوز - طبق تصاویر منتشرشده، این خودرو قدرتمند در طراحی نمای جلو از آخرین سوپرخودرو شرکت مازراتی یعنی MC۱۲ الهام گرفته است. دربهای خفاشی و بدنه دورنگ نیز از دیگر جزئیات خاص نمای ظاهری این خودرو قلمداد میشوند. در داخل اتاق نیز با نسل جدیدی از طراحی محصولات مازراتی طرف هستیم که این مدل طراحی با توجه به استفاده این شرکت از شاسی تمام فیبرکربنی به دست آمده است.
در ۲ طرف بدنه همانند دیگر سوپراسپرتهای ایتالیایی همچون فراری و لامبورگینی، دریچه تنفس هوای موتور قرار گرفته است. ستونهایی با طراحی بهرهمند از شیب ملایم، اسپویلر باریک کارشده در بخش انتهایی و همین طور خروجی اگزوز دوگانه از دیگر نکات خاص طراحی غول تازه ایتالیایی است.
این سوپرخودرو از نسل جدید موتورهای مازراتی نیرو میگیرد که Neptune خوانده میشوند. این موتور یک واحد V۶ به حجم ۳ لیتر است که به کمک ۲ توربوشارژر توانایی تولید حداکثر قدرت ۶۲۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر را دارد. حداکثر نیرو در دور ۷۵۰۰ rpm به دست میآید و حداکثر گشتاور نیز در بازه دور موتور ۳۰۰۰ تا ۵۵۰۰ rpm در دسترس است. همچنین این موتور توانایی دور خوردن تا مرز ۸۰۰۰ rpm را دارد. MC۲۰ را باید قدرتمندترین محصول شهری شرکت مازراتی قلمداد کرد.
حالتهای رانندگی با مازراتی MC۲۰ شامل GT، بارانی، اسپرت، Corsa و حالت خاموش بودن سیستم کنترل پایداری خودرو است.
وزن این سوپرخودرو کمتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم است و نسبت قدرت به وزن آن برابر با ۴۱۴ اسب بخار به ازای هر تن است.
MC۲۰ برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۹/۲ ثانیه زمان احتیاج دارد و در عرض ۸/۸ ثانیه نیز به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
لاستیکهایی به سایز ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی متر) در این مدل استفاده شده است و ترمزها نیز ساخت شرکت برمبو ایتالیاست که در جلو از نوع شش پیستونه به ابعاد ۳۸۰ در ۳۴ میلی متر و در عقب به ابعاد ۳۵۰ در ۲۷ میلی متر است.
در داخل اتاق نیز از ۲ صفحه نمایش ده اینچی برای بخش اطلاعات و سرگرمی و پشت آمپری استفاده شده است.
مهندسان مازراتی با توجه به همکاری طولانی مدت با شرکت فراری توانسته اند فناوریهای فرمول یک را در موتور این خودرو استفاده کنند تا شاهد یک موتور جدید با فناوریهای اختصاصی باشیم. برای مثال، این موتور از روغن کاری خشک موسوم به dry sump بهره میبرد. همچنین با توجه به استفاده از توربوشارژر یک محفظه پیش از احتراق نیز برای موتور در نظر گرفته شده است. این سیستم مجهز به ۲ نازل خروجی سوخت و ۲ شمع است که امکان احتراق دومرحلهای را فراهم میکند.
نیروی تولیدی موتور MC۲۰ توسط جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب انتقال داده میشود.
ضریب درگ این سوپرخودرو که با طی کردن بیش از ۲۴ ماه در تونل باد و تستهای مختلف به دست آمده برابر با ۰/۳۸ Cd است که رقم بسیار مناسبی برای یک سوپرخودرو موتور وسط به شمار میرود.
قیمت نهایی این مدل به طور دقیق اعلام نشده است، اما پیش بینی میشود برچسب قیمتی برابر با ۲۰۰ هزار دلار داشته باشد.
در آینده نزدیک نیز مازراتی مدلهای هیبریدی این سوپرخودرو را عرضه خواهد کرد تا تواناییهای آن از نظر قدرت و سرعت افزایش پیدا کند.