صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

 رئیس اتاق اصناف ایران از ادامه مذاکره با وزارت بهداشت برای بازگشایی صنوف تعطیل خبر داد و گفت: به‌دلیل شروع موج سوم کرونا، بازگشایی این صنوف به‌علت طبیعت این مشاغل در جمع شدن افراد، سخت شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سعید ممبینی درباره بازگشایی برخی صنوف که همچنان تعطیل هستند، اظهار کرد: هنوز در این خصوص به نتیجه نرسیده‌ایم و در حال مذاکره با وزارت بهداشت هستیم، البته پروتکلی هم در حال تهیه است تا به این وزارتخانه ارسال و درباره آن بررسی لازم انجام شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا کار برای بازگشایی این صنوف سخت شده، زیرا طبیعت این مشاغل تجمع افراد و جمع‌شدن آن‌هاست، بنابراین در حال بررسی و مذاکره با وزارت بهداشت هستیم.

 

رئیس اتاق اصناف درباره افزایش قیمت‌ها نیز خاطرنشان کرد: یکی از دلایل افرایش قیمت برخی کالاها، مواد اولیه و تغییر در قیمت آن است که باعث می‌شود بر روی سایر کالا‌ها نیز اثر بگذارد. مثلا با گران‌شدن تخم‌مرغ، صنف قنادان درخواست افزایش قیمت دارند.

 

ممبینی تصریح کرد: تولید‌کنندگان تخم‌مرغ نیز به‌دلیل تغییر قیمت نهاده، معتقدند نرخ تخم به همین دلیل افزایش یافته است. اما لازم است بگویم نظارت بر توزیع کالا توسط بازرسان اتاق اصناف و تعزیرات و همچنین در برخی موارد بازرسی مشارکتی با دادستانی انجام می‌شود. به خصوص بازرسی از انبار‌ها با جدیت انجام می‌شود.

 

وی با تأکید بر اینکه دلیل گرانی‌ها مواد اولیه و واحد‌های تولیدی هستند نه صنوف، ادامه داد: نگرانی جامعه از افزایش قیمت‌ها، به‌دلیل گران‌فروشی نیست، بلکه گرانی‌های مواد اولیه و ارز باعث تغییر قیمت‌ها شده است.
منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.