صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد از تولیت آستان قدس رضوی خواست که لا همکاری و تعامل یکدیگر باغات آستان قدس را به سمت حسابداری سبز و عام المنفعه سوق دهیم.

لاله سادات کوثری-شهرآرانیوز| رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد از تولیت آستان قدس رضوی خواست که با تعامل و همکاری باغات آستان قدس را به سمت حسابداری سبز و عام المنفعه سوق دهیم.

 

محمدهادی مهدی نیا افزود: مفهوم توسعه پایدار با نگاهی متوازن آینده‌ای مطلوب را برای مجامع بشری همراه دارد.

 

وی اظهار کرد: حفظ محیط زیست نمونه بارز احترام به حقوق همگان است و در طرح جامع شهر مشهد در سال‌های دور عمده اراضی آستان قدس به شکل باغات تعریف شده است.

 

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه گفت: شهرداری برای ۱۹ مورد از این اراضی ۲۷ گانه پروانه صادر کرده و حدود ۳۷ هکتار از این اراضی به عنوان باغات در طرح جامع تعریف شده است.

 

مهدی نیا افزود: به منظور حفظ باغات آستان قدس باید به راهکاری اندیشید تا امکان برخورداری انتفاعی در قالب توسعه درون زا محقق شود.

 

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: باید حفاظت فعال از اراضی حریم شهر در چارچوب طرح پهنه بندی حریم فراهم شود.


وی گفت: کاش گزینه‌های اقتصادی جایگزین ما به ازای باغات آستان قدس در درون محدوده باشد و کمیسیون معماری و شهرسازی در راستای حفظ و نگهداری باغات موجود آمادگی کامل را دارد.

مهدی نیا افزود: از تولیت آستان قدس رضوی در خواست داریم از آنجایی که اساسا مقوله وقف عملی خیرخواهانه و عام المنفعه بوده در خصوص اراضی باغی آستان قدس چنانچه مقدور است نیت واقف را در جهت حفظ مجموعه اکولوژیک شهر و انتفاع عمومی قرار دهند و حسابداری سبز را جایگزین کرده و این باغات از جهت مسیر اقتصادی صرف خارج شود و به حالت انتفاعی مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.