معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی: رتبه نخست کشور در پرداخت وام ازدواج را داریم شهردار مشهد مقدس: در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور داریم | راه‌اندازی سامانه‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات شهر در برنامه میان‌مدت شهرداری مشهدمقدس، نوآوری و هوشمندسازی در اولویت قرار گرفته است دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس به خلاقیت و نوآوری اهمیت ویژه‌ای می‌دهد باید ظرفیت‌های بسیج را به افراد فعال در عرصه علم و فناوری معرفی کنیم آغاز اولین رویداد خلاقیت و نوآوری در مشهدمقدس از امروز (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره برداری از بوستان‌های ویژه بانوان در مشهدمقدس کشف‌رود، رودی به قدمت میلیون‌‌ها سال آغاز عملیات محلول‌پاشی برگی در فضای سبز شهری مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) متروی مشهد از واگن‌های ملی بهره‌مند می‌شود خلاقیت و نوآوری ضرورت توسعه شهری قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر یافت + جزئیاتی از تغییر کرایه‌های ناوگان حمل و نقل عمومی در مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳
سرخط خبرها

اعتبارات موکب‌های دهه آخر صفر برای حذف کارتن خوابی در مشهد هزینه شود

  • کد خبر: ۴۵۷۲۳
  • ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۲
اعتبارات موکب‌های دهه آخر صفر برای حذف کارتن خوابی  در مشهد هزینه شود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: امسال هزینه موکب‌های دهه آخر صفر برای حذف کارتن خوابی هزینه شود.

لاله‌سادات‌کوثری|شهرآرانیوز؛ رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در یکصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد گفت: اربعین، یکی از فصل‌های زیارتی امام حسین(ع) است؛ زیارتی که گامی برای ارتباط تلقی می‌شود. ارتباطی که ما را به شناخت و آگاهی بیشتر رهنمون خواهد کرد و این شناخت و معرفت، ما را به سیره و روش و مشی زندگی امام‌حسین(ع) نزدیک می‌کند.

 

حیدری با اشاره به زیارت اربعین که منتسب به امام‌صادق(ع) است، افزود: در این زیارت، فرازهای بسیار دقیق و مهمی برای فلسفه قیام امام‌حسین(ع) ذکر شده است.

 

وی تصریح کرد: بر همگان روشن است که امام‌حسین(ع) برای مبارزه با ظلم و فساد و امر به معرف و نهی از منکر و اصلاح امت و حکومت قیام کردند؛ علاوه‌بر این، امام صادق(ع) در فرازی از زیارت اربعین آورده‌اند که امام‌حسین(ع) خون داد و شهید شد تا جامعه و مردم را از جهل و نادانی رهایی بخشد.

 

حیدری گفت: این جهل به معنای علم در مقابل بی‌سوادی و مقابله با خرافات و اعتقادات پوچ و بی‌اساس نبوده بلکه به معنای جهل در برابر عقل است؛ جهلی که مردم را از فکر کردن، تشخیص دادن و تجزیه و تحلیل مسائل روز جامعه باز می‌دارد و منع می‌کند.

 

وی در ادامه اظهارکرد: اگر امام‌حسین(ع) جهل مردم را در عدم آگاهی آنها به احکام فقهی می‌دانست، در مسجد پیامبر(ص) به طرح احکام می‌پرداخت؛ اگر دغدغه تنها، جهل در باب معارف دینی بود، به تقسیر قرآن کریم مشغول می‌شد و به حکومت یزید نیز کاری نداشت.

 

رئیس شورای شهر مشهد با اشاره به سخن امام‌علی(ع) که وحشتناک‌ترین فتنه بنی‌امیه را فتنه تاریکی در مقابل آگاهی و روشنایی می‌داند، گفت: بنی امیه درصدد بود تا مردم نتوانند حق را از باطل تشخیص دهند؛ امام‌حسین(ع) برهمین اساس و برای مبارزه با جهل و تاریکی قیام می‌کند و این تعبیر مقابله با تاریکی و ظلمت در سخنان امام(ع) در مسیر مدینه تا روز عاشورا کاملا روشن و واضح است.

 

حیدری خاطرنشان کرد: تیر بلا و مشقت و سختی‌ها نیز همیشه در انتظار کسی بوده که به دنبال فهم و بصیرت است؛ افرادی که نمی‌خواهند بفهمند، پیوسته زندگی آسوده و راحتی داشته‌اند.

 

وی با بیان اینکه در زیارت اربعین هم روی موضوع آگاهی و شناخت و معرفت برای آنچه استبداد حکومت اموی در جامعه ایجاد کرده و راه را برای بصیرت و فهم جامعه بسته‌است، اشاره شده، گفت: یزید برای مقابله با این روشنگری ۲ راه روی امام‌حسین(ع) می‌گذارد؛ بیعت و شهادت.

 

حیدری گفت: امام‌حسین(ع) هزینه این شناخت و آگاهی را می‌پردازد و اگر امام(ع) را بعنوان شهید راه امر به معرف و مبارزه با فساد می‌دانیم، بعنوان شهید راه مبارزه با جهل و نادانی هم باید بدانیم.

 

رئیس شورای شهر مشهد در ادامه صحبت‌های خود به عدم برگزاری راهپیمایی عظیم و باشکوه اربعین به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: موکب‌های ایرانی هرساله میلیاردها تومان برای میزبانی و خدمات‌رسانی به زائران پیاده در کشور عراق هزینه می‌کردند؛ بسیار خرسندیم که امسال بنا به شرایط حاکم، این جمعیت‌های مردمی در مناطق کم‌برخوردار حضور پیدا کرده و به جامعه محروم ساکن در این مناطق ارائه خدمات می‌نمایند.

 

حیدری اظهارکرد: از تمامی ارادتمندان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) که در ایام اربعین حسینی(ع) و همچنین دهه پایانی ماه صفر به زائران و عزاداران رضوی ارائه خدمت‌رسانی می‌کردند، تقاضا داریم نذورات خود را به مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر ببرند و آنها را صرف حذف جریان کارتن‌خوابی و معتادان متجاهر و دیگر آسیب‌های این مناطق نمایند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->