صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرقت تجهیزات مخابراتی و گلایه‌های شهروندان مشهدی | اتصال دوباره تلفن ۵۰‌هزار مشترک در سال جاری

  • کد خبر: ۵۱۲۹۲
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
  • ۱
مشترکان زیادی از ابتدای سال، گزارش خرابی یا سرقت تجهیزات مخابراتی را که باعث قطعی تلفن آن‌ها شده است، از‌طریق سامانه ۲۰۱۱۷ اعلام کرده‌اند
تکتم جاوید | شهرآرانیوز؛ ده‌ها پیامک به روزنامه فرستاده‌اند، هر‌کدام هم به شکلی موضوع را مطرح کرده‌اند؛ یکی نوشته: «چهارماه است کابل‌های تلفن منطقه استاد‌یوسفی را دزدیده‌اند و هرچه تماس می‌گیریم، کسی پاسخ‌گو نیست. از این وضعیت خسته شده‌ایم.» دیگری نوشته: «بیشتر جعبه‌های تلفن منطقه یوسف‌زاده۲۰ و ۴۱ در بولوار خواجه‌ربیع را به سرقت برده‌اند. مسئولان مخابرات گفتند یک ماه طول می‌کشد که برای وصل مجدد بیایند. اکنون دوماه گذشته و هیچ خبری نیست.» یکی از شهروندان محدوده سیدی بولوار صبای غربی ۱۰ نوشته: «یک هفته است که تلفن همه خا‌نه‌ها قطع است. اینترنت منزل هم به خط تلفن مخابرات متصل است.» دانشجویی از روستای خیرآباد در نزدیکی مشهد گفته: «به‌خاطر شیوع کرونا کلاس‌ها آنلاین برگزار می‌شود، ولی در این روستا دکل مخابراتی وجود ندارد و شرایط درس‌خواندن آنلاین برای دانش‌آموزان و دانشجویان سخت است.»
 
در داخل شهر هم شهروندی از محله سرافرازان همین مشکل را دارد و نوشته: «بیش از دو ماه است امتیاز تلفن در محله سرافرازان را خریداری کرده‌ایم. شماره هم تعلق گرفته و درمجموع دو متر کابل بیشتر لازم ندارد، اما مرکز مخابرات آزادگان برای نصب وعده امروز و فردا می‌دهد.» مشابه همین گلایه را چند نفر از شهروندان بولوار آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی هم مطرح می‌کنند؛ آن‌ها هم از درخواست‌های متعدد خود برای «رفع اشکال و نقص در سرعت اینترنت» در خیابان‌های الهیه، امیریه، صادقیه، اقدسیه و پیگیری‌نکردن مخابرات گفته‌اند.

به‌طور‌حتم اغلب شهروندان طی سال‌ها با مشکلاتی از این دست روبه‌رو شده‌اند، اما شیوع کرونا و بهره‌گیری از فضای مجازی برای تحصیل و خرید، سبب شده است که مشکلات این‌چنینی در زندگی مردم، وقفه اساسی ایجاد کند. بخش زیادی از این گلایه‌ها و شکایت‌ها به سرقت تجهیزات شرکت مخابرات در ماه‌های اخیر مربوط است. عیسی حسن‌پور، رئیس روابط عمومی شرکت مخابرات استان، در‌این‌باره می‌گوید: از‌آنجا‌که میزان سرقت تجهیزات مخابراتی نسبت‌به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده، اتصال مجدد مشترکان زمان‌بر است.

مشترکان زیادی از ابتدای سال، گزارش خرابی یا سرقت تجهیزات مخابراتی را که باعث قطعی تلفن آن‌ها شده است، از‌طریق سامانه ۲۰۱۱۷ اعلام کرده‌اند و آن‌طور که حسن‌پور می‌گوید، «از ابتدای سال‌۹۹ تا امروز تلفن ۵۰‌هزار مشترک برای بار دوم وصل شده است و این روند همچنان ادامه دارد.» او همچنین درباره توسعه زیرساخت تلفن ثابت در منطقه الهیه ادامه می‌دهد: در آن منطقه عملیات توسعه در‌حال انجام است، اما با‌توجه‌به در‌حال توسعه‌بودن خود منطقه، میزان تقاضا زیاد است.

بنا‌بر اعلام رئیس روابط عمومی شرکت مخابرات استان «تا پایان سال با اتمام پروژه توسعه زیرساخت تلفن ثابت به بخش زیادی از ثبت‌نام کنندگان پاسخ داده می‌شود.» وی از شهروندان متقاضی تلفن ثابت در این منطقه می‌خواهد ثبت‌نام تلفن خود را از‌طریق دفاتر پیشخوان پیگیری کنند تا در لیست قرار بگیرند.
عیسی‌پور درباره کاهش سرعت کلی اینترنت در برخی نقاط شهر جواب مشخصی ندارد و رفع این مشکل را به اپراتور‌های سامانه‌۲۰۲۰ ارجاع می‌دهد و می‌گوید: مشترکان در‌صورت ایجاد اختلال در سرویس خود می‌توانند موضوع را گزارش کرده و پس از متصل‌شدن به بخش پشتیبانی، راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

او همچنین مشکل ارسال پیامک اپراتور همراه اول در روز‌های گذشته را مربوط‌به توسعه قسمتی از شبکه مخابرات می‌داند و خبر می‌دهد که «تا پایان سال با افتتاح و بهره‌برداری از ۱۲۰‌سایت همراه اول در استان که بخش مهمی از آن در مشهد قرار دارد، مشکل ضعیف‌بودن پوشش شبکه همراه اول در این نقاط حل خواهد شد. با‌این‌حال در‌باره آنتن‌دهی شبکه همراه اول مشترکان می‌توانند مشکل را به سامانه ۹۹۹۰ اعلام کنند.»
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدرضا بابایی پور
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۸
8 بهمن تلفن قطع شد و متوجه شدیم خطوط تلفن رو ( فقط 3 متر خط رو!!!) قطع کردن که به نظرم اسمشو سرقت نمیشه گذاشت !

شکایت کردم سامانه 195 . بعد 4 روز اینو زدن

قطع ارتباط مشترك محترم به دليل سرقت كابل و تجهيزات مخابراتي بوده كه با توجه به افزايش بيش از حد و تكرار سرقت و همچنين محدوديت امكانات ، تاخير در تامين ملزومات و رفع خرابي اجتناب ناپذير بوده و با رعايت اولويت ها حتي الامكان ظرف يك ماه آينده اقدام خواهد شد.

کی جوابگو اتصال اینترنت ما هست ؟؟؟؟