رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد
سرخط خبرها

احداث پست ۴۰۰ هزار ولتی در مرکز مشهد برای اولین بار در کشور

  • کد خبر: ۴۷۳۶۲
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
احداث پست ۴۰۰ هزار ولتی در مرکز مشهد برای اولین بار در کشور
مجری طرح پست‌های انتقال نیروی برق منطقه‌ای خراسان از احداث پستی با ولتاژ ۴۰۰ هزار ولت در میدان بسیج (برق) مشهد، برای اولین بار در کشور خبر داد.
لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ حسن زارع زاده که در جمع خبرنگاران و در بازدید از دستاورد‌های صنعت برق خراسان سخن می‌گفت، با بیان اینکه احداث این پروژه به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، به این نکته اشاره کرد که با اجرای این پروژه شبکه برق هسته مرکزی شهر و حرم مطهر تقویت خواهد شد؛ این پست خود به مثابه یک نیروگاه است.

وی همچنین با اعلام خبر کلنگ زنی تونل انرژی هسته مرکزی شهر تا ۲ ماه آینده گفت که برای آینده مشهد احداث ۸۰ کیلومتر شبکه کابلی برنامه ریزی شده است و این رقم اعم از احداث تونل، کانال و تعبیه کابل‌های دفنی برای تأمین برق مشهد است که با مجموع ۲۶ کیلومتر احداث شده فعلی به حدود ۱۰۶ کیلومتر خواهد رسید.


نیاز برقی مشهد، به اندازه ۳ استان خراسان

به گفته این مقام مسئول، مجموعه برق خراسان، ۳ استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی را پوشش می‌دهد و اکنون نیاز شبکه برقی مشهد به اندازه کل ۳ استان است؛ بنابراین باید تعداد زیادی پست شبکه فوق توزیع و انتقال ایجاد شود که مهم‌ترین آن‌ها پست امام رضا (ع) در میدان برق است. مجموعه برق خراسان نیز قصد دارد بخشی از زمین مازاد خود را بفروشد و از محل فروش زمین، برای این پروژه تأمین نقدینگی کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بهره برداری از کوچک‌ترین پست فوق توزیع در رده ولتاژ ۱۳۲ کیلو ولت ایران در مشهد، ادامه داد: این پست نیز در عمق زیرسطحی است و تا ۳ ماه آینده با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان راه اندازی خواهد شد.

زارع زاده اظهار کرد: کابل‌های فشارقوی کابل‌های تولید داخل اند و اولین بار در خراسان استفاده شده اند. این کابل‌ها در حقیقت جایگزینی برای دکل‌های بین شهرهاست. معمولا به دکل‌ها به دلیل قدرت بالا، از فاصله یک ونیم متری نمی‌توان نزدیک شد، اما بر روی این کابل‌ها به راحتی می‌توان دست گذاشت، بدون اینکه حادثه‌ای اتفاق بیفتد.

مجری طرح پست‌های انتقال نیروی برق منطقه‌ای خراسان اضافه کرد: برای مثال می‌توان به پست برق سجاد اشاره  کرد؛ برای این پست حدود ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است و با استقرار این تجهیزات پیشرفته، روزانه ۶ نفر در یک شیفت کاری کاهش نیروی انسانی خواهیم داشت.
وی با اشاره به حفر ۲۶ کیلومتر تونل انرژی در مشهد افزود: از تونل‌های انرژی می‌توان علاوه بر برق برای دیگردستگاه‌های خدمت رسان از جمله آب و مخابرات نیز استفاده کرد و حتی شاه لوله‌های اصلی آب شهر می‌تواند از میان آن عبور کند.


۵۰ درصد صرفه جویی در احداث تونل‌های انرژی مشهد

وی تصریح کرد: با قیمت ابنیه و کابل، احداث هرکیلومتر تونل حدود ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که این رقم ۲۰ برابر هزینه احداث هوایی و برق کشی هوایی است. زارع زاده با بیان اینکه برآورد ما از احداث تونل، عمرصدساله و ایمنی در برابر زلزله هشت ریشتری است، اضافه کرد: در شهر‌هایی مثل تهران تونل‌های پیش ساخته نصب کرده اند که در اثر مرور زمان هم آب گیر است و هم تخریب شده است. به جرئت می‌گویم که هزینه و زمان تمام شده احداث تونل برای ما در مشهد نسبت به شهر‌های دیگر ۵۰ درصد پایین‎‌تر از دیگر شهرهاست.

مجری طرح پست‌های انتقال نیروی برق منطقه‌ای خراسان گفت: اعلام کرده ایم حاضریم سهم خود را بپردازیم و در مقابل شهرداری متولی احداث تونل‌های انرژی شود.
وی تأکید کرد: در یک پروژه دیگر در مشهد از فناوری جدید حفر چاه‌های نفت و گاز استفاده کردیم. حفاری را به صورت افقی بین ۲ نقطه انجام دادیم و این نوع حفاری هم برای اولین بار در کشور در نقطه‌ای از مشهد به طول ۳۲۰۰ متر اجرا شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->