تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و کویت در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل زیبای افغانستان به تیم ملی فوتسال ایران توسط مهران غلامی چشم روشنی تلویزیون برای افغانستان آخرین اخبار تیم ملی فوتسال افغانستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سلاجقه: امسال رهاسازی حقابه توسط طالبان در یک دوره زمانی کوتاه انجام شد مربی ایرانی تیم ملی فوتسال افغانستان: در آسیا قدرت‌نمایی می‌کنیم جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) ادامه گشت‌زنی هواپیمای بدون‌سرنشین در آسمان افغانستان روسیه و تاجیکستان در امتداد مرز افغانستان رزمایش مشترک برگزار کردند افزایش شمار جانباختگان سیل در افغانستان به ۶۶ نفر (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) تحلیلی بر نقشه راه سازمان ملل برای افغانستان لیست نهایی تیم ملی فوتسال افغانستان برای جام ملت‌های آسیا اعلام شد سرمربی تیم ملی فوتسال ژاپن: فوتسال افغانستان پیشرفت باورنکردنی داشته است گزارش دیرهنگام فرماندهی مرکزی آمریکا از حمله مرگبار انتحاری در فرودگاه کابل معاون سفیر ایران در کابل: به دنبال ایجاد تعاملات منطقه‌ای با افغانستان هستیم پاکستان مرحله دوم اخراج اجباری پناهجویان افغانستانی را آغاز کرد کرزی، عبدالله و جبهه مقاومت: حمله ایران به اسرائیل دفاع مشروع بود نصیراحمد فایق: افغانستان به کانون افراط‌گرایی تبدیل شده است ۱۲ هزار تبعه خارجی تحت پوشش بیمه پایه سلامت احتمال بارندگی و جاری شدن سیل در ۳۴ ولایت افغانستان (۲۵ فروردین)
سرخط خبرها

واکنش وزیر ارتباطات به پست اینستاگرامی فرشته حسینی + عکس

  • کد خبر: ۴۹۵۷۱
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
  • ۱۲
واکنش وزیر ارتباطات به پست اینستاگرامی فرشته حسینی + عکس
محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به پست اینستاگرامی «فرشته حسینی» بازیگر افغانستانی سینمای ایران نوشت: «هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم کارت به مهاجران با مدارک قانونی معتبر وجود ندارد.» اما واقعیت تاکنون غیر از این بوده و دفاتر خدماتی در فروش سیم کارت به مهاجران افغانستانی سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.

سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز – عصر روز گذشته فرشته حسینی بازیگر افغانستانی سینمای ایران با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز روز خوبی برای مادرم نبود.

 

واکنش وزیر ارتباطات به پست اینستاگرامی فرشته حسینی + عکس

 

او در ادامه توضیح داده است که خواهر کوچیکترش به دلیل قطع شدن سیم کارت مادرش نتوانسته درس بخواند و زمانی که مادرش برای رفع این مشکل به مخابرات می‌رود، مشکل سیم کارتش را حل نمی‌کنند.

 

فرشته حسینی در ادامه با ارائه توضیحاتی درباره اقامت مهاجران افغانستانی در ایران و اینکه خانواده او مدارک اقامتی معتبر دارند، نوشته است که «مادر من، عزیز من، امروز در مخابرات گریه کرده برای بی‌ارزش ترین چیز که حتی نباید یک مشکل به حساب بیاید!»

 

این بازیگر افغانستانی با اشاره به اینکه من اینجا می‌نویسم چون مسئولی را نمی‌شناسم که بروم پیشش و‌گلایه و شکایت کنم! ادامه داد که اما اینجا می‌نویسم بلکه مسئول یا مسئولینی دیدند!

 

با انتشار این پست در صفحه اینستاگرام فرشته حسینی بسیاری از بازیگران سینما و تئاتر و دیگر کاربران به این پست واکنش نشان دادند و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

 

واکنش وزیر ارتباطات به پست اینستاگرامی فرشته حسینی + عکس

 

با اصلاح قانون می‌توان بخش زیادی از مشکلات مهاجران را حل کرد

ساعاتی بعد «سید احمد خمینی» با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامی خود خطاب به مسئولان نوشت:

نامه‌ای به مسٔولین، دردِ هم‌وطن...

 

امروز این نامه را از سرکار خانم فرشته حسینی خواندم. بسیار متأثر شدم. برای هر کس که از نزدیک درد و رنج غربت و غریبی را در چهره برادران و خواهران افغانستانی می بیند مضمون این نامه اگرچه دردآور است ولی تازه نیست.

 

واقعیت آن است که جمهوری اسلامی می‌تواند با اصلاح بسیاری از قوانین که ریشه در روابط گذشته بین‌الملل دارد، بخش زیادی از مشکلات مهاجران شریف افغانستان را برطرف کند.

 

به یاد داشته باشیم که ما با این گروه علاوه بر هزاران اشتراک انسانی، در زبان و آیین و مرام هم مشترک ایم. تاریخ، اشک‌ها و شادی‌هایمان را همراه دیده است. فداکاری این عزیزان در دفاع از انقلاب و در جنگ تحمیلی و در دفاع از حریم اهل بیت(ع) را هرگز نباید از یاد برد.

 

و به همین جهت به سهم خود خواستم گامی بردارم.

 

پس برادر عزیز و درد آشنایم جناب آقای آذری جهرمی را مخاطب می سازم که مضمون این نامه در ارتباط با وزارت خانه ایشان است.

 

و خواهر بزرگوارمان سرکار خانم دکتر ابتکار را به مدد می طلبم که از موضع دفاع از حقوق زنان به کمک آید.

 

و سرور ارجمند جناب آقای دکتر روحانی رییس محترم جمهور و معاون اول بزرگوارشان دکتر جهانگیری و وزیر عزیز و محبوب امور خارجه‌ی کشورمان دکتر ظریف را به این درد قابل درمان اشارت می کنم که حل آن کمکی به ترویج زبان فارسی است.

 

همان زبانی که از بزرگانی چون مولوی بلخی و خواجه عبدالله هراتی و صدها ادیب و سخنور خطه افغانستان برای ما بازمانده است.

 

پس همت کنیم و به کمک بشتابیم.

 

یا علی.

 

واکنش وزیر ارتباطات به پست اینستاگرامی فرشته حسینی + عکس

 

هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم کارت به مهاجران با مدارک قانونی معتبر وجود ندارد

ساعاتی قبل «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خطاب به فرشته حسینی نوشت:

 

دیروز یکی از مهاجرین عزیز افغانستانی، با انتشار این تصویر در صفحه اینستاگرامش، از مشکلاتی که تهیه سیم‌کارت برای مادرشان فراهم کرده بود نوشته بودند و خواسته بودند به این موضوع رسیدگی شود.

 

بررسی کردم؛

 

اول که هیچ محدودیتی برای واگذاری سیم‌کارت به مهاجرینی که دارای مدارک اقامتی معتبر هستند؛ وجود ندارد.

 

دوم اینکه برای واگذاری سیم‌کارت به مادر ایشان، هیچ استعلامی از سامانه احراز هویت سازمان تنظیم مقررات نشده است. این بدان معناست که دفتر خدمات ارتباطی، از وظایف خود تخطی کرده است. به او گفته‌اند سیم‌کارت به شما نمی‌دهند، تا چند تومان پول بیشتر بگیرند و نقره داغش کنند. بی‌وجدانی است انصافا.

 

سوم اینکه، شب گذشته، مدیر روابط عمومی وزارت ارتباطات، جناب آقای هادیان با ایشان تماس می‌گیرد و ضمن دلجویی مشکل مادرشان را حل می‌کنند.

 

چهارم اینکه به سازمان تنظیم مقررات دستور دادم که اولا دفتر متخلف شناسایی، برخورد قانونی با ایشان، به عمل آید. در سامانه ۱۹۵هم امکان ثبت شکایات اتباع سایر کشورها از دفاتر خدماتی فراهم آید.

 

سیم کارت، کارت بانکی، ثبت نام در مدارس و موضوعاتی از این دست همیشه مشکلاتی را برای مهاجران افغانستانی ساکن ایران ایجاد کرده است. مشکلاتی که به نظر می‌رسد، رسیدگی به آنها به راحتی امکان پذیر باشد، مانند ماجرای سیم کارت مادر فرشته حسینی.

 

هرچند که وزیر ارتباطات می‌گوید که مهاجران افغانستانی که مدارک اقامتی معتبر دارند میتوانند بدون هیچ محدودیتی سیم کارت خریداری کنند، اما واقعیت اینگونه نیست و دفاتر ارائه خدمات هر دو اپراتور تلفن همراه به صورت سلیقه‌ای به مهاجران افغانستانی سیم کارت واگذار می‌کنند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
2
16
من هم کارت آمایش داشتم. نزدیک به ۱۲ سال است در دانشگاه مشغول به تدریس هستم البته حق التدریس. چند سال پیش برای مسافرت همراه همسرم که باردار بود و دخترم به مشهد رفتیم. در برگشت بلیط قطار گرفتم. اما مامور نیروی انتظامی و مسئول کنترل بلیط اجازه ندادند سوار شوم و همسر باردار من را از قطار پیاده کردند به دلیل آنکه برگه تردد نداشتم. هر چه توضیح دادم که هم من هم همسرم هم فرزندم در ابران به دنیا آمدیم و مسافرت با اتوبوس برای یک زن باردار خوب نیست، فایده ای نداشت. در آخر که ما را از ایستگاه قطار بیرون انداختند گفتم من هر ترم نزدیک به صد دانشجوی ایرانی دارم اما حتی یک بار به ذهنم هم خطور نکرد که در کارم کم بگذارم یا بگویم چون آنان ایرانی هستند پس با من متفاوت هستند...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
2
3
پاسخگویی مسولین یکی از نشانه های گذر به دوران کشورهای پیشرفته است. خیلی از ایرانیان نگران مشکل ایشان و موارد مشابه است ای کاش این رفع نگرانی اطلاع رسانی شود. در مورد دفتر متخلف هم اطلاع رسانی شود که دستور وزیر محترم اجرایی شده است
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
1
8
پوزش از طرف شهروند ایرانی و سپاس از خدمات شما و میلیون ها افغانستانی که در ایران تلاش می کنند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
1
4
بله سیم کارت دانش اموزی به اتباع تعلق نمیگیره نمیدونم چرا .من خودم دفتر خدمات دارم .خیلی از این دوستان اومدن شرمندشون شدم
زیبا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
1
6
علاوه بر سیم کارت. کارت عابر بانک ما رو هم کارت شناسایی داریم باطل می کنند و می گویند باید پاسپورت داشته باشید به قول فرشته حسینی این کارت‌های شناسایی اگه به درد نمی خوره پس فکری به حالش کنید
ناشناس
Sweden
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
2
5
درد ومشکلات مهاجرین تنها به سیم کارت وبانک خلاصه نمی شود در همه حوزه ها مشکل دارندبه هرجا مراجعه کنند می گویند برای اتباع نمی شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
0
3
بله برای ماهم سوال هست این همه هزینه کارت آمایش می دهیم هرساله اما هیچ جایی به درد نمی خوره همین امسال برای خانواده 5نفری ما1300000تومان دراین شرایط اقتصادی گرفتند
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۲
1
10
سلام به همه فارسی زبانان دنیا
سلام به همزبانان من افغانهای عزیز
سلام به تاجیکیهای عزیز
ایرانی تاجیکی و افغان همه هم زبانیم هم فرهنگ هم تاریخ هم تمدن و .... مگه تو دنیا چندتا کشوره که بزبان فارسی حرف میزنن عید نوروز باستانی و جشن میگیرند !چطوره که مولانا جلاالدین بلخی و خواعبدالله هراتی نظامی گنجوی و دیگر شاعران و ادیبان زبان و ادبیات فارسی در کتب فارسی ما هستند اونوقت افغانها در دل ما جا ندارند ؟ شما افغانها و تاجیکها را بشخصه از ته قلب دوس دارم بقول زبان شیرین خودتون دوس میدارم!!! شما هیچوقت برای ما بیگانه محسوب نمیشوید مگر میشود همزبان باشیم و فرهنگمان یکی باشد اما از هم جدا باشیم مگر میشود تاریخ شما را از ایران جدا کرد ؟ هرگز !!!
رازمحمدخان افغان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۱
0
6
اَلسَلامُ عَلَيْكُم وَرَحْمَةُ اَللهِ وَبَرَكاتُهُ‎ من خدم ایران زندگی میکنم هیچ وقت نگفتم خارج هستم
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
زنده باد ایران افغانستان و تاجیکستان
ناشناش
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
0
2
سلام خدمت شما کاربران گرامی من نزدیک به چهل سال است که ایران زندگی میکنم مشکلات زیاد داریم به بانک مراجعه میکنیم میگویند به اتباع کارت نمی دهیم ویا سیم کارت نمیدانم به کجا مراجعه کنم تا اینکه امروز شهرارانیوز را دیدم شاید شما به مسئولین برسانید ممنونم از زحمات شما.
لیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۰
0
1
ما افغانیها را دوست داریم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->