صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهرآورد درجه ۲ در لیگ دسته‌یک

  • کد خبر: ۵۲۸۲۹
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
در مهم‌ترین بازی امروز، «هوادار» و «بادران» در لیگ دسته‌اول به‌مصاف یکدیگر می‌روند تا دربی پایتخت نشینان در لیگ یک برگزار شود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ دیدار‌های هفته پنجم لیگ‌یک در حالی امروز برگزار می‌شود که ۲ تیم استقلال خوزستان و پارس جنوبی رقابت تنگاتنگی با یکدیگر برای رسیدن به صدر جدول دارند؛ ۲ تیم ده‌امتیازی که سابقه حضور در لیگ برتر را هم داشته‌اند. آبی‌پوشان اهوازی که به لطف تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارند، این هفته به‌مصاف تیم آرمان‌گهر خواهند رفت. استقلال خوزستان در صورت پیروزی همچنان صدرنشین باقی می‌ماند، اما آرمان‌گهر پنج‌امتیازی که در رده نهم جدول است، حریف سخت‌کوشی است و به‌راحتی بازنده نمی‌شود. استقلال خوزستان با شکست استقلال ملاثانی به صدر جدول رسید.

پارس جنوبی هفته گذشته به بازی برگشت و تسلیم تیم خیبر خرم‌آباد نشد و با یک تساوی دومین تیم ده‌امتیازی لیگ برتر است. آن‌ها این هفته به‌مصاف فجرسپاسی شیراز می‌روند؛ تیمی که یک برد خوب مقابل مس کرمان به دست آورده است. پارس جنوبی بازی سخت‌تری نسبت به استقلال خوزستان دارد، چون فجری‌ها هفته گذشته در کرمان ۲ گل به مس زدند و اکنون با کلانتری، سرمربی جدید خود، روحیه گرفته‌اند. جوانان تیم فجر شهید سپاسی به‌دنبال اثبات توانایی‌های خود هستند.

ملوان، تیم چهارم جدول، به‌مصاف خیبر خرم‌آباد خواهد رفت. خیبر در این هفته عبدا... ویسی را جانشین امیدرضا روانخواه کرد و همه منتظر‌ند تا این سرمربی لیگ‌برتری در تیم محبوب لرستان تحول ایجاد کند؛ البته بازی با ملوان خیلی دشوار است. ملوان در هفته‌های اخیر روی نوار برد قرار گرفته ا‌ست و تقابل این تیم با خیبر نیز دیدنی خواهد بود.

جدول لیگ‌یک وضعیت جالبی دارد و فاصله تیم سوم جدول که ملوان است با تیم مس کرمان که در رده هشتم جدول قرار دارد، فقط یک‌امتیاز است. شاهین شهرداری بوشهر نیز این هفته به‌مصاف تیم قشقایی شیراز می‌رود که وضعیت خوبی در ۴ هفته ابتدایی لیگ نداشته و روی پله پانزدهم جدول جا خودش کرده است.
گل‌ریحان البرز و خوشه‌طلایی ساوه هم نبرد حساس قعرنشینان است. تیم‌های پانزدهم و شانزدهم جدول مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و برنده بازی شانس دارد چند پله در جدول لیگ صعود کند.

دیدار رایکا بابل و چوکا تالش جالب است. نادر دست‌نشان به‌مصاف تیمی از گیلان می‌رود. چوکا هفته گذشته نخستین بردش را مقابل گل‌ریحان دشت کرد و اکنون به‌دنبال تداوم این روند صعودی است. رایکا نیز هفته گذشته در شیراز ۳ امتیاز از قشقایی شیراز گرفت. جدال تیم‌های شمالی همواره دیدنی و جذاب بوده است.

عنایتی در سودای بزرگی

در تهران هم شاهد یک شهرآورد بین ۲ تیم هوادار و بادران هستیم. هوادار با رضا عنایتی نتایج خوبی گرفته است و تیمش با ۸‌امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد. مهاجم اسبق استقلال این هفته باید تیم محسن عاشوری، هافبک اسبق پرسپولیس، را شکست دهد. به‌این‌ترتیب ناخودآگاه این شهرآورد تهرانی تبدیل به رقابت ۲ بازیکن سابق قرمز و آبی خواهد شد. بادران در صورت پیروزی می‌تواند جای هوادار را در رده سوم جدول بگیرد.

تیم فوتبال هوادار تهران که از اواسط فصل گذشته با خرید امتیاز سرخپوشان پاکدشت وارد رقابت‌های لیگ دسته‌یک شد، حالا در نخستین فصلی که از ابتدا در رقابت‌ها با نام‌و‌نشان خودش حضور دارد، امیدوار است راهی لیگ برتر شود. هوادار در چهار‌هفته‌ای که گذشت، موفق شد ۲ تساوی و ۲ برد را به دست بیاورد تا با میانگین امتیاز ۲ در هر بازی عملکرد خوبی از خود به‌جای بگذارد؛ هر‌چند شاگردان عنایتی هم‌اکنون در رتبه سوم جدول قرار دارند، اما امیدوار‌ند با کوچک‌ترین لغزش رقبای بالا‌سر، جای آن‌ها را بگیرند. شاگردان عنایتی که در این فصل از بازیکنان باتجربه و به قول فوتبالی‌ها لیگ‌یک‌باز تشکیل شده است، با توجه به اینکه این تیم در بُعد مالی هم به تعهدات خود عمل کرده است، هیچ دغدغه‌ای جز فوتبال ندارند و حالا می‌خواهند با صعود به لیگ برتر جواب اعتماد رضا عنایتی را بدهند.

مهاجری در فکر شکستن طلسم تساوی‌ها

مس کرمان هم که یک مربی جدید به جمع کادر فنی خود اضافه کرده است، این هفته بازی آسانی مقابل نود ارومیه قعرنشین خواهد داشت و به نظر می‌رسد مس به‌راحتی در این بازی پیروز شود. نود ارومیه هنوز هیچ گلی در لیگ نزده و فقط یک مساوی در کارنامه‌اش ثبت شده است.
 
پنجمین بازی ۲ تیم در این فصل، پنجمین تقابل رسمی ۲ تیم در جریان رقابت‌های لیگ‌یک نیز محسوب می‌شود که در هر ۴ مسابقه قبلی، ۲ تیم به تساوی برابر یکدیگر رضایت دادند. تیم فوتبال نود ارومیه که از سال‌۹۷ در رقابت‌های لیگ‌یک فوتبال کشور جانشین تیم ماشین‌سازی تبریز شد، در این مدت ۴ بار برابر مس کرمان به میدان رفت. جالب اینکه این ۲ تیم پیش‌از این فصل نیز برابر هم بازی دوستانه‌ای برگزار کردند که نتیجه این مسابقه نیز با تساوی بدون گل تمام شد. حالا در پنجمین تقابل ۲ تیم، مس کرمان از این نود یک نامساوی منجر به پیروزی می‌خواهد تا طلسم تساوی‌های ۲ تیم به سود مس کرمان شکسته شود.

برنامه بازی‌های این هفته لیگ دسته‌اول بدین‌شرح است: ساعت: ۱۴ / مس کرمان- نود ارومیه / ساعت: ۱۴ / گل‌ریحان البرز - خوشه‌طلایی ساوه / ساعت: ۱۴ / شهرداری آستارا- استقلال ملاثانی / ساعت: ۱۴ / هوادار تهران - بادران تهران / ساعت: ۱۴ / رایکا بابل - چوکا تالش / ساعت: ۱۴ / فجر شهید سپاسی شیراز - پارس جنوبی جم /ساعت: ۱۴ / خیبر خرم‌آباد- ملوان انزلی / ساعت: ۱۴:۳۰ / شاهین شهرداری بوشهر- قشقایی شیراز / ساعت: ۱۴:۳۰ / استقلال خوزستان- آرمان‌گهر سیرجان
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.