صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز؛

مهاجران افغانستانی که پرونده‌های اقامتی‌شان ناقص است به دفاتر کفالت مراجعه کنند

  • کد خبر: ۵۴۷۳۲
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
محمدتقی هاشمی با بیان اینکه آمایش مرحله ۱۵ به سرانجام خوبی رسید گفت: مهاجرانی که پرونده‌های اقامتی‌شان ناقص است به اداره اتباع و دفاتر کفالت مراجعه کنند.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی با بیان اینکه آمایش ۱۵ به سرانجام خوبی رسید و عملا تمام شد که موفقیت آمیز هم بود گفت: بخشی از افراد هستند که این‌ها پرونده‌شان ناقص است و ما براساس قانون باید این پرونده‌ها را می‌بستیم، اما به دلیل شرایطی که در آن قرار داریم و مشکلاتی که مردم دارند ما این کار را نکرده‌ایم.
 
وی ادامه داد: ما درخواست داریم که افرادی که پرونده‌شان ناقص است برای حل این مشکل و دریافت مدارک قانونی به اداره کل اتباع و دفاتر کفالت مراجعه کنند.
 
هاشمی ادامه داد: با توجه به آغاز پروسه ثبت نام تذکره الکترونیکی برای اتباع افغانستانی و طبق مصوبه‌های موجود، ما در مجاورت اداره اتباع و مهاجران خارجی یک فضایی را تجهیز کردیم و هدف از این کار صرفا کمک به ملت افغانستان است. انشالا در همین هفته این سالن با حضور یک هیات که از افغانستان می‌آید افتتاح خواهد شد.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مردم با دریافت تذکره هویت دار می‌شوند و همه افراد یک هویت مشخص خواهند داشت. ما می‌توانیم بفهمیم که در استان خراسان رضوی چه تعداد ساکن هستند و وضعیت اقامتی آنان چگونه است.
 
وی با اشاره به اینکه شرکای خارجی ما و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در بهترین حالت پنج درصد از هزینه‌های مهاجران را به ما پرداخت می‌کند افزود: ۹۵ درصد هزینه‌های مهاجران در عرصه آموزش و بهداشت را ایران پرداخت می‌کند.
 

شناسنامه آقای مایل هروی به ایشان تحویل داده شده است

هاشمی تصریح کرد: در رابطه با آقای مایل هروی ما شناسنامه ایشان را تحویل داده‌ایم، که با حضور نماینده ثبت احوال و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با دستور وزیر فرهنگ این کار انجام شده است. موضوع سند خانه ایشان هم توسط آقای اسلامی وزیر محترم راه و شهرسازی در دست پیگیری است.
 
 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.