افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی باران شدید در هرات (۲۲ اسفند ۱۴۰۲) + فیلم اوقات شرعی و ساعت‌اللیل به افق کابل در ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲ هشدار سازمان ملی مهاجرت درباره یک پیامک دوشنبه، روز اول ماه مبارک رمضان در افغانستان طالبان: جمعیت افغانستان نزدیک به ۳۵ میلیون نفر است چاینکی؛ دیزی مردم افغانستان مراسم بزرگداشت قیام ۲۴ حوت مردم هرات در مشهد برگزار شد مراسم بهره‌برداری از دسترسی اصلی ایستگاه الندشت ۵۲ درصد زنان و دختران در افغانستان نیازمند کمک‌ هستند طالبان از دولت جدید پاکستان خواست انعطاف بیشتری در رابطه با مهاجران داشته باشد سفیر طالبان در بزرگداشت حکیم نظامی در دوحه حضور یافت
سرخط خبرها

تاکنون هزارو ۷۰ خانواده برای دریافت شناسنامه فرزندانشان ثبت نام کرده‌اند

  • کد خبر: ۴۴۹۱۰
  • ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
تاکنون هزارو ۷۰ خانواده برای دریافت شناسنامه فرزندانشان ثبت نام کرده‌اند
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی وجود ندارد افزود: تاکنون هزارو ۷۰ خانواده برای دریافت شناسنامه برای فرزندانشان در خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.
به گزارش شهر‌آرانیوز؛ محمد تقی هاشمی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی اظهارداشت: آمار دقیقی در مورد فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی وجود ندارد و می‌توان گفت حدود ۵۰ هزار نفر از این افراد در خراسان رضوی حضور دارند.
 
وی در خصوص تشکیل سند اتباع تابعیت برای فرزندان متولد شده از مادران ایرانی گفت: با توجه به شیوه نامه‌هایی که مصوب شده ما کار را در استان خراسان رضوی شروع کرده‌ایم.
 
هاشمی خاطرنشان کرد که طبق دستورالعمل افراد فرم‌هایی را تکمیل می‌کنند و این فرم‌ها در قالب پرونده به اداره کل اتباع و مهاجرین ارسال می‌شود. پس از بررسی پرونده‌ها، براساس سیر اداری که شیوه نامه تعیین کرده طی مراحل می‌شود.
 
وی ادامه داد که پس از تایید صلاحیت مادر و ایرانی بودن او پرونده به مراجع امنیتی ارسال می‌شود و پس از پاسخ مراجع امنیتی مجددا به اداره کل اتباع و مهاجرین ارسال می‌گردد و سپس برای صدور تابعیت به ثبت احوال ارسال خواهد شد.
 
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: تقریبا هزار و ۷۰ خانواده تاکنون در سامانه اعلام شده ثبت نام کرده‌اند و نزدیک به ۱۲۰ پرونده را برای ارسال به مراجع مربوطه بررسی کرده‌ایم.
 
 

مهاجران افغانستانی باید تذکره الکترونیکی بگیرند

وی ادامه داد که در ۴۰ سال گذشته ما از سفارت افغانستان در ایران و مسئولان مربوطه این کشور خواسته‌ایم که سند تابعیتی معتبر به اتباع افغانستانی بدهند. چون بسیاری از این افراد دارای هویت افغانستان نیستند. به همین دلیل روند صدور «تذکره الکترونیکی» شروع شده است.
 
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: تذکره همان شناسنامه افغانستانی است که بنا است در قالب این طرح به همه اتباع افغانستانی مقیم ایران چه آن‌هایی که تذکره‌های قدیمی دارند و چه افرادی که فاقد تذکره هستند برای تعیین و تصدیق هویت خود باید به نمایندگی‌های افغانستان در مشهد، تهران و کرمان مراجعه کنند.
 
وی ادامه داد: کسانی که در مشهد زندگی می‌کنند، باید برای تایید تذکره به دفتر وزارتخارجه در منطقه شمال شرق مراجعه کنند تا به این افراد تذکره الکترونیکی و پاسپورت تعلق بگیرد.
 
منبع: مشهد فوری
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->