وقوع انفجار در کابل (۹ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی نجیب بارور، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی حکیم بینش، شاعر افغانستانی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) شعرخوانی محمدکاظم کاظمی در حضور رهبر انقلاب + فیلم (۶ فروردین ۱۴۰۳) طالبان: ایران کمی دیگر حضور مهاجران را تحمل کند واکنش سفیر سابق ایران در کابل به موضع دوگانه طالبان به حادثه تروریستی کرمان و مسکو افزایش سه برابری ابتلا و ۱۰ برابری مرگ بر اثر بیماری تب کنگو در افغانستان (۳ فروردین ۱۴۰۳) وقوع انفجار شدید در پایتخت افغانستان (۲ فروردین ۱۴۰۳) داعش عامل انفجار قندهار است (۲ فروردین ۱۴۰۳) انفجار در قندهار افغانستان ( ۲فروردین ۱۴۰۳) سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: ما در جام ملت‌های آسیا تازه واردیم افغانستان، تولیدکننده عمده «شیشه» | قاچاق موادمخدر از افغانستان کاهش محسوسی نداشته است کرزی خطاب به طالبان: مدارس را به روی دختران باز کنید یک روزنامه اسپانیایی: اگر افغانستان خشخاش کشت نکند هزاران نفر در اروپا می‌میرند نمایندگان جامعه‌ تشیع افغانستان پیشنهادات خود را به‌صورت کتبی به طالبان سپردند ابراز نگرانی گزارشگران بدون مرز درباره تاثیر منفی محدودیت‌های طالبان بر چشم‌انداز رسانه‌های افغانستان لحظه افطار بازیکنان تیم ملی کریکت افغانستان + فیلم افزایش ۳۸ درصدی کودکان کار در افغانستان هشدار‌ها درباره احتمال جاری شدن سیل در ۱۵ استان افغانستان امضای تفاهمنامه میان سازمان ملی مهاجرت و بیمه سلامت برای اتباع خارجی
سرخط خبرها

تاکنون ۳۰۰ هزار مهاجر افغانستانی در ایران تثبیت هویت شده است

  • کد خبر: ۴۲۸۲۳
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
تاکنون ۳۰۰ هزار مهاجر افغانستانی در ایران تثبیت هویت شده است
معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان با بیان اینکه تاکنون ۳۰۰ هزار مهاجر افغانستانی در ایران تثبیت هویت شده است گفت: از ایران تقاضا داریم در اجرای پروسه تثبیت هویت و توزیع تذکره الکترونیکی ما را یاری کند.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز؛ پروسه صدور تذکره الکترونیک برای اتباع و شهروندان افغانستان در جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته (شنبه، ۲۲ سنبله/شهریور) رسما در دو نمایندگی اداره ملی احصائیه کشور در تهران و یک نمایندگی در مشهد آغاز شد.

صدور تذکره الکترونیک برای رییس جمهور افغانستان اهمیت دارد

میرویس ناب، معاون جدید سیاسی وزارت امورخارجه افغانستان که به صورت آنلاین در این مراسم حضور داشت، ضمن قدردانی مردم و حکومت افغانستان از همکاری‌های دولت و ملت جمهوی اسلامی ایران به خاطر میزبانی از مهاجرین در طول ۴ دهه اخیر، گفت: پروسه تثبیت هویت و صدور تذکره الکترونیک و پاسپورت ماشین‌خوان برای دولت افغانستان بسیار با اهمیت بوده و رییس جمهور غنی در این زمینه هدایت مشخص و نظارت مستقیم دارد.
 
وی خاطرنشان کرد که با توجه به مذاکرات صورت گرفته با ایران و تعهداتی که دولت افغانستان در قبال مهاجرین دارد، این پروسه بر اساس یک تفاهم‌نامه بین وزارت‌های خارجه و امور مهاجرین و اداره ملی احصائیه، از تاریخ ۲۲ سنبله/شهریور ۱۳۹۹ به طور گسترده با همکاری برادران ایرانی آغاز می‌شود.
 
معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان ادامه داد: با توجه به اهمیت این پروسه برای افغانستان، رییس جمهور، دکتر شفق خواتی را برای رهبری این پروسه تعیین نموده که او به زودی در همکاری بسیار نزدیک با سفیر کشور در تهران، کار خود را آغاز می‌کند.
 
به گفته وی، از آغاز پروسه تثبیت هویت و صدور پاسپورت ماشین‌خوان برای مهاجرین در ایران از سه سال قبل، تاکنون بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر تثبیت هویت شده و برای بیشتر از ۲۰۰ هزار تن پاسپورت ماشین‌خوان (الکترونیکی) توزیع شده است.
 
وی تأکید کرد که از وزارت خارجه و اداره کل اتباع وزارت کشور ایران مصرانه تقاضا می‌نماید که به خاطر اجرای هرچه بهتر این پروسه و موفقیت آن، با نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی افغانستان و کارمندان اداره ملی احصائیه کمک نمایند.
 
معاون سیاسی وزارت خارجه خاطرنشان کرد که فعلا این پروسه به شکل محدود آغاز شده، ولی گسترش و توسعه این روند، با توسعه منابع انسانی و فنی، یک اولویت اساسی برنامه‌های حکومت می‌باشد، و از ایران و ادارات مختلف این کشور، تقاضای کمک و همکاری داریم.
 
وی از جمهوری اسلامی ایران خواست تا پایان موفقانه این پروسه در قسمت تمدید اقامت دارندگان پاسپورت‌های خانوار و ادامه حضور همه اقشار مهاجرین در ایران، مثل همیشه با ما همکاری کنند تا بتوانیم این پروسه را تکمیل کنیم.

ما خواستار همکاری دوستان بین‌المللی‌مان هستیم

عبدالغفور لیوال، سفیر و نماینده فوق‌العاده رییس‌جمهور افغانستان در ایران تأکید کرد که آغاز پروسه تثبیت هویت و صدور تذکره الکترونیک برای مهاجرین افغان، از سال‌ها قبل روی دست حکومت افغانستان بود و با تکمیل شدن تمام آمادگی فنی امروز شاهد عملی شدن آن هستیم.
 
وی از تمام نهاد‌ها و ادارات جمهوری اسلامی ایران به خصوص وزارت‌های خارجه و کشور و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، و هم‌چنین دفتر ان‌آرسی در ایران، که برای آغاز به کار این پروسه همکاری کردند، تشکر کرد.
 
لیوال با ابراز نگرانی در مورد عدم تکمیل پروسه تثبیت هویت و صدور تذکره الکترونیک به خصوص در شرایط کرونایی موجود و هم‌چنین تعدد مهاجرین، از مهاجرین، ادارات مختلف ایران و هم‌چنین موسسات بین‌المللی خواست که حوصله داشته و کار را با آن‌ها تا پایان و تکمیل این پروسه ادامه دهند.
 
در این مراسم؛ مدیرکل آسیای غربی وزارت خارجه، معاون وزارت کشور، مدیرکل امو اتباع استان تهران، سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان در تهران و هم‌چنین نمایندگان موسسات بین‌المللی حضور داشتند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->