صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«ایده عالی مستدام» شما را به موفقیت می‌رساند

  • کد خبر: ۵۴۸۸۵
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
این کتاب ترجمه یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیای کسب‏‌وکار به نام Made TO Stick نوشته برادران هث می‌‏باشد. شما در هر موقعیتی که باشید حرف‏‌ها و ایده‌ها، محصولاتی دارید که می‌خواهید که به اثرگذارترین شیوه آن‌ها را طرح کنید. این کتاب شما را با ۶ کلید طلایی برای عالی و مستدام ‏کردن ایده‌‏هایتان آشنا می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، هرکس در هر جایگاهی حرف‌هایی برای گفتن و ایده‌هایی در ذهن دارد، اما خیلی وقت‌ها این ایده‌ها شنیده و دیده نمی‌شوند و زود به دست فراموشی سپرده می‌شوند. نقش ایده‌ها به ویژه در استارت آپ‌ها بسیار چشمگیر است و اگر به دنبال راه انداختن کسب و کاری نوپا برای خودتان هستید، خواندن این کتاب، در مسیر موفقیت، کمک زیادی به شما خواهد کرد. چرا ایده‌ها موفق نمی‌شوند و حتی بسیاری از ایده‌های ارزشمند فراموش می‌شوند؟ ماندگارکردن ایده‌ها موضوعی است که در کتاب «ایده عالی مستدام» به آن پرداخته می‌شود.
 
چیپ هیث و دن هیث کتابشان را پرورشی می‌دانند، کتابی که به خواننده می‌آموزد چطور ایده‌های خود را به گونه‌ای بپروراند که در جهان موفق و متمایز و اثرگذار باشند. آن‌ها معتقدند به موضوع مهم ماندگارکردن ایده‌ها توجه چندانی نشده است. به همین دلیل و با توجه به مطالعات طولانی و چندساله شان در حیطه ماندگاری ایده‌ها این کتاب را نوشته اند تا به افراد بیاموزند ایده هایشان را چگونه طراحی کنند تا ماندگار شود.
 
آن‌ها در این کتاب برای رسیدن به مقصودشان داستان‌های زیادی تعریف می‌کنند و با استفاده از این مثال‌ها و داستان ها، تحلیل‌های ملموسی از ایده‌های ماندگار ارائه می‌دهند. آنچه به ماندگاری ایده‌ها منجر می‌شود با پاسخ به این پرسش مهم مشخص می‌شود: «چرا بعضی ایده‌ها موفق می‌شوند، درحالی که بقیه شکست می‌خورند؟» این پرسشی است که دن و چیپ در این کتاب با آوردن مثال‌های متعدد از متخصصان و معلمان موفق در سراسر جهان به آن پاسخ داده اند. مسئله‌ای که برادران هیث در کتاب خود بررسی کرده اند میزان چسبندگی هر ایده است. منظور از چسبندگی ایده، جذابیت و ماندگاری آن در ذهن شنونده است. چسبندگی زیاد ایده برای استارت آپ‌ها اهمیت زیادی دارد و نقش مهمی در موفقیت آن ایفا می‌کند. چطور می‌توان ایده‌ای را مطرح کرد که بتواند سرمایه گذار و مردم را برای همراهی مجاب کند؟
 
در کتاب «ایده عالی مستدام»، نویسندگان ساختار ایده‌های موفق و ماندگار را بررسی و سپس راه‌هایی مانند اصل مقیاس‌های انسانی و به کاربردن تئوری حافظه را برای تبدیل ایده‌ها به ایده‌های ماندگار مطرح می‌کنند. این راه‌ها در ۶ اصل بیان شده است. این کتاب می‌تواند بدون توجه به سطح خلاقیت طبیعی هر فرد، نشان دهد چطور با تلاشی متمرکز می‌توانید هر ایده ارزشمند را ماندگارتر کنید و ایده‌ای ماندگار با احتمال زیاد تمایز به وجود بیاورید. همه کاری که باید انجام دهید این است که ۶ اصل ایده‌های قدرتمند و موفق را درک کنید.



ایده عالی مستدام
نویسنده: چیپ هیث و دن هیث
مترجم: سید رامین هاشمی و مجتبی اسدی
انتشارات: آریانا قلم
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.