صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

فیلم «مصلحت» یک تریلر جاسوسی - امنیتی است که داستان آن در اواخر دهه ۵۰ می‌گذرد.

شهرآرانیوز - حسین دارابی پیش از این با کارگردانی آثار کوتاهی مانند علمک، دایو، مادربزرگ، سفره و... توانسته جوایز متعدد داخلی و خارجی از جمله را کسب کند. او جایزه بهترین فیلم از جشنواره مذاهب امروز ایتالیا، جشنواره کورتی داسوگنی ایتالیا، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ۱۰۰ و جشنواره مردمی عمار را در کارنامه دارد و در جشنواره‌هایی مانند کلوژ رومانی، سلولارت آلمان، نِیشنز اتریش، استونی بروک نیویورک و… در مقام کارگردان حاضر بوده بوده است. «مصلحت» نخستین محصول سینمایی مشترک حوزه هنری و سازمان اوج بوده که در باشگاه فیلم سوره تولید شده و یکی از فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز جشنواره امسال است. فیلم‌نامه «مصلحت» را رضا زهتابچیان نوشته است که دو سال پیش فیلم «دیدن این فیلم جرم است» را در جشنواره داشت و اکرانش این روزها بعد از دو سال توقیف در جریان است.

 

 

کارگردان: حسین دارابی

نویسنده: رضا زهتابچیان

تهیه کننده: محمدرضا شفاه

بازیگران: فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، امیر نوروزی، سهی‌بانو ذوالقدر و نازنین فراهانی

 

 

 

داستان: فیلم «مصلحت» یک تریلر جاسوسی- امنیتی است که داستان آن در اواخر دهه ۵۰ می‌گذرد.

 

تیزر فیلم 

 


 

منتقدان درباره فیلم چه گفته‌اند؟

 

محسن جعفری راد:

برگ برنده فیلم اجرای ماهرانه و هوشمندانه آن است. میزانسن های خلاقانه، دکوپاژهای متنوع و از همه مهمتر سیر روایی فیلمی با حال و هوای معمایی و سیاسی را به خوبی رعایت و اجرا کرده است. فیلمی که همه استاندردهای ژانر با درایت در آن اجرا شده و به خصوص بازیگران، به خوبی به شخصیت ها جان بخشیده اند از جمله فرهاد قائمیان، وحید رهبانی، مهدی حسینی‌نیا، مجید نوروزی، ندا کوهی و به خصوص بازی عالی نازنین فراهانی و امتیاز دیگر اینکه طراحی صحنه سالهای بعد از انقلاب را به خوبی ترسیم کرده است.


البته فیلم ضعف‌هایی هم دارد از جمله استفاده زائد و زیاد از موسیقی و افت ریتم فیلم در اواسط آن که در نیمه دوم بهتر می شود و فیلم جانی تازه می گیرد، با یک پایان بندی جسورانه که در مجموع جزو فیلم های خوب جشنواره‌ است.

 

 

 

 

تیزر فیلم

 


 

عکس‌های فیلم 

 


 

فوتوکال 


 

نشست پرسش و پاسخ فیلم

ویدئو | توضیح محمدرضا شفاه درباره تغییرنام فیلم «مصلحت»

 

 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.