صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در حساس‌ترین بازی هفته چهاردهم لیگ‌برتر، امروز تراکتور میزبان پرسپولیس است و شهرخودرو در مشهد پذیرای مس رفسنجان است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته چهاردهم لیگ‌برتر فوتبال ایران امروز و فردا با برگزاری ۸ مسابقه به پایان خواهد رسید. در مهم‌ترین بازی‌های این هفته از ساعت ۱۵ امروز ۲ تیم تراکتور و پرسپولیس در ورزشگاه یادگار امام برابر هم صف‌آرایی خواهند کرد. عصر فردا هم ۲ تیم ذوب‌آهن و سپاهان، شهرآورد بزرگ اصفهان را برگزار خواهند کرد. استقلال هم برای حفظ صدر باید تیم متحول‌شده مجید جلالی را در ورزشگاه آزادی زمین‌گیر کند.

تراکتور-پرسپولیس / ساعت ۱۵:۰۰

قرمزپوشان تبریزی در بازی حساس با پرسپولیس به‌دنبال برد خواهند بود. سرخ‌پوشان تهرانی هم معمولا کارشان در تبریز گره می‌خورد و گرفتن امتیاز برایشان در تبریز سخت‌تر از هر شهر دیگری است. تراکتور هفته گذشته مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد، ولی پرسپولیس توانست تیم قعرنشین ماشین‌سازی تبریز را در دقایق پایانی شکست بدهد تا ۱۸ امتیازی شود و به رده ششم جدول برسد. تراکتور ۱۹ امتیازی یک پله بالاتر از پرسپولیس ایستاده است، اما مسعود شجاعی، سرمربی تراکتور، هم می‌داند کار راحتی مقابل نایب‌قهرمان آسیا و قهرمان ۴ دوره لیگ‌برتر ندارد.

محمد عباس‌زاده، مهاجم تراکتور، انگیزه زیادی برای بازی با تیم سابقش دارد. البته پرسپولیس با ۸ گل خورده همچنان قوی‌ترین خط دفاع لیگ را دارد. اخباری، دروازه‌بان تراکتور، در بازی با آلومینیوم به‌علت مصدومیت غایب بود و مشخص نیست در این بازی به میدان می‌رود یا نه. هادی محمدی هم دیگر مصدوم تراکتور است. ۲ تیم برای رسیدن به رتبه چهارم جدول تلاش می‌کنند. البته پرسپولیس ۲ بازی معوقه هم دارد و امیدوار است با انجام آن‌ها به جمع ۲ تیم بالای جدول برسد. تقابل مسعود شجاعی و یحیی گل‌محمدی، ۲ ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران، در کسوت مربیگری دیدنی است. هرچند گل‌محمدی بسیار باتجربه‌تر و کارآزموده‌تر از شجاعی است. شجاعی قرار است مدرک مربیگری درجه C خود را بگیرد.

ذوب‌آهن-سپاهان / جمعه ساعت ۱۵:۰۰

سپاهان و ذوب‌آهن درحالی شصت وچهارمین شهرآورد فوتبال اصفهان را برگزار می‌کنند که شاید بتوان گفت این بازی حساس‌ترین دیدار ۲تیم در چندفصل اخیر به‌شمار می‌آید و نتیجه آن تأثیر زیادی در روند تعیین قهرمان نیم‌فصل نخست ایفا خواهد کرد. سبزپوشان اصفهانی و شاگردان نویدکیا درحالی آماده برگزاری شهرآورد بزرگ اصفهان در هفته چهاردهم لیگ بیستم می‌شوند که نتیجه این دیدار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. جدال سنگین تیم‌های بالای جدول و فاصله امتیازی بسیار نزدیک مدعیان موجب شده است تا سپاهان برای رسیدن به صدر جدول و باقی‌ماندن در کورس مدعیان قهرمانی چاره‌ای جز پیروزی در شهرآورد اصفهان نداشته باشد.
 
در آن سو ذوبی‌ها نیز که در ۱۳ هفته گذشته فقط یک پیروزی به دست آورده‌اند، می‌دانند که در صورت شکست سپاهان می‌توانند روند روبه‌رشد خود را آغاز کنند و جایگاهشان را در جدول بهبود ببخشند و همین امر انگیزه مضاعفی به سبزپوشان خواهد داد. از طرف دیگر، حضور محرم نویدکیا روی نیمکت سپاهان و رحمان رضایی در رأس کادرفنی ذوب‌آهن و هم‌بازی‌بودنشان در تیم‌ملی، جذابیت ویژه‌ای به این دیدار بخشیده است.

استقلال-نساجی / جمعه ساعت ۱۷:۰۰

محمود فکری در یک بازی حساس باید به مصاف شاگردان سابقش در نساجی برود. عصر فردا و در ورزشگاه آزادی، استقلال برای ماندن در صدر جدول باید به مصاف نساجی برود. قائمشهری‌ها که در هفته گذشته تغییرات زیادی را در ترکیب خود داشتند، در اولین اقدام و با دستور مجید جلالی، ۵ بازیکنشان را مازاد اعلام کردند. شاهین مجیدی، روزبه شاه‌علی‌دوست، امیرحسین موسی‌زاده، آرمان قاسمی و نیما میرزازاد با اینکه نزدیک به ۳۵ درصد از قراردادشان را دریافت کرده‌اند، حالا برای ادامه راه باید به فکر تیم جدیدی باشند.
 
گفته می‌شود محمود فکری برای روحیه‌دادن به دروازه‌بان تیمش که پیش از آمدن رشید مظاهری، مرد شماره یک آبی‌ها بوده است، قصد دارد یک‌بار دیگر از وجود حسینی در دروازه و در بازی با نساجی بهره ببرد. شیخ دیاباته، مهاجم تیم فوتبال استقلال، به علت مصدومیت در تمرین دیروز حضور نداشت و شاید دیدار برابر نساجی را از دست بدهد. محمدحسین مرادمند نیز به علت آسیب‌دیدگی، روز گذشته به‌صورت اختصاصی تمرین کرد تا حضورش در بازی برابر نساجی در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد. فرشید باقری نیز به‌دلیل غیبت در تمرینات تیمش، شاید به بازی برابر نساجی نرسد.
 
هرویه میلیچ، بازیکن تیم فوتبال استقلال، نیز به‌علت ترک ایران در ترکیب تیمش حضور نخواهد داشت. با این حال، به نظر می‌رسد محمود فکری یک‌بار دیگر ارسلان مطهری و مهدی قائدی را در خط حمله این تیم به کار خواهد گرفت و از سیاوش یزدانی هم به‌عنوان مدافع آخر استفاده خواهد کرد. مدافع مشهدی آبی‌پوشان در بازی قبلی این تیم مقابل نفت مسجدسلیمان هم جانشین مرادمند شده بود و اتفاقا عملکرد قابل قبولی هم از خود به جای گذاشت.

برنامه بازی‌های هفته چهاردهم لیگ‌برتر به شرح ذیل است. پنجشنبه: تراکتور-پرسپولیس/ شهرخودرو - مس رفسنجان / جمعه: ذوب‌آهن - سپاهان / آلومینیوم اراک - سایپا / پیکان - ماشین‌سازی‌تبریز / گل‌گهر سیرجان - نفت مسجدسلیمان / صنعت نفت آبادان - فولاد / استقلال - نساجی مازندران
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.