بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه‌کاره استقلال به‌دنبال مربی خارجی سهمیه خارجی پرسپولیس کاهش پیدا کرد نتیجه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)| تساوی دل‌سردکننده ویدئو خلاصه بازی استقلال و تراکتور در لیگ برتر فوتبال(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترکیب پرسپولیس برای بازی با سپاهان اعلام شد | بیرانوند در ترکیب اصلی
سرخط خبرها

سرآسیایی: برای شهرخودرو کاری از دستم برنمی‌آید

  • کد خبر: ۵۷۷۴۵
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
سرآسیایی: برای شهرخودرو کاری از دستم برنمی‌آید
گفتگو با مجتبی سرآسیایی، مربی مس رفسنجان که فردا باید رو در روی تیم سابقش قرار بگیرد
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ مجتبی سرآسیایی که سال‌ها روی نیمکت پدیده و بعدتر شهرخودرو مشهد به‌عنوان سرپرست یا سرمربی می‌نشست، حالا دوباره به مشهد برگشته است تا روز پنجشنبه در دیدار مس رفسنجان و شهرخودرو مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. او که فراتر از یک بازیکن و مربی مشهدی در سال‌های نه‌چندان دور، هوادار تیفوسی فوتبال این شهر هم به حساب می‌آید، درحالی مقابل عنابی‌پوشان قرار خواهد گرفت که باشگاه سابقش در وضعیت نابسامان مدیریتی قرار گرفته و با وجود نمایش خوب شاگردان سیدمهدی رحمتی، حالا تیم شهرش در آستانه ازهم‌پاشیدگی است. اتفاقی که می‌تواند باری دیگر فوتبال مشهد را به روز‌های سیاه نابودی ابومسلم و پیام بکشاند. مجتبی سرآسیایی در این گفتگو از وضعیت تیمش و حساسیت‌های بازی این هفته با شهرخودرو صحبت می‌کند، اما درباره بحران مدیریتی شهرخودرو، لحظاتی سکوت می‌کند و بعد می‌گوید...


* از حضورتان در رفسنجان بگویید و اینکه تیمتان این روز‌ها خوب نتیجه می‌گیرد.

اینجا در رفسنجان همدلی خیلی خوبی برقرار است و همه دنبال کار هستند. هرکسی هرکاری از دستش بربیاید، برای موفقیت تیم انجام می‌دهد و این طور نیست که نتایج اخیر به دلیل حضور من یا یک نفر دیگر باشد. همه کار می‌کنیم و من هم سعی می‌کنم کارم را درست انجام بدهم.

 

* مس شروع خوبی در لیگ نداشت، اما رفته‌رفته اوضاعش بهتر شد و الان به نظر اهداف بلندپروازانه‌تری در سر می‌پروراند. خود شما به‌عنوان یکی از اعضای کادرفنی چه چشم‌اندازی برای این تیم در پایان فصل می‌بینید؟

آن چیزی که مهم است و ما امسال به‌دنبال آن هستیم، این است که تیم را با شخصیت در لیگ نگه داریم، اما بی‌شک این نهایت نگاه ما نیست و ما تمرکزمان برای رسیدن به بالای جدول، رتبه تک‌رقمی و حتی بالاتر از این حرف‌هاست. درنهایت آن چیزی که باید اتفاق بیفتد و مطالبه مردم رفسنجان است، این است که تیم را با شخصیت خوب در لیگ‌برتر نگه داریم.

 

* فردا با شهرخودرو بازی دارید و چندروز زودتر اردوی خود را در مشهد برپا کرده‌اید. از این اردو چه اهدافی را دنبال می‌کنید؟

ما چند روز قبل از بازی با نفت‌آبادان در رفسنجان بودیم و آنجا به‌علت کوچک‌بودن شهر و اوضاع ساختار اردویی در فشار بودیم. این بود که گفتیم به‌جای اینکه برویم تهران و بعد به مشهد بیاییم، مستقیم اردویمان را در مشهد برگزار کنیم. سیدمهدی رحمتی دوست و رفیق قدیمی‌ام و باشگاه شهرخودرو این فضا را به ما دادند تا از زمین تمرین و امکاناتشان استفاده کنیم. از طرفی خواستیم بچه‌ها هم با فضای آب‌وهوایی مشهد بیشتر آشنا شوند.

 

* به بازی با شهرخودرو و رفاقتتان با مهدی رحمتی، سرمربی این تیم، اشاره کردید. باید این بازی برایتان خاص باشد.

ما پیش از این هم در مقابل یکدیگر بوده‌ایم و این بازی هم شرایط خاص خودش را دارد. ما سالیان سال با فوتبال زندگی می‌کنیم و می‌دانیم که این ۹۰ دقیقه فقط داخل زمین است و هرکداممان انگیزه‌های خودمان را داریم. ما با باشگاه‌هایمان قرارداد داریم و به‌عنوان یک حرفه‌ای باید همه توانمان را برای تیممان در همان ۹۰ دقیقه بگذاریم و بعد از آن دوباره دوستی‌هایمان ادامه دارد.

 

* شهرخودرو امسال با شهرخودرویی که سال‌ها شما در کنار آن تیم بودید، خیلی متفاوت است. بازی روز پنجشنبه را با توجه به این تغییرات گسترده در تیم مشهد، چطور می‌بینید؟

در دگرگونی تیم‌ها بابت تغییر ساختار و روششان، برخی مسائل طبیعی است. سختی این تغییر ساختار در باشگاه شهرخودرو برای مهدی رحمتی بود و من مطمئنم شهرخودرو در سال‌های آینده با این بازیکنان وضعیت خوبی خواهد داشت. این در خیلی از تیم‌های حرفه‌ای دنیا هم اتفاق می‌افتد؛ سال‌ها با یک گروه کار می‌کنند و بعد تغییر ساختار می‌دهند. البته این تغییرات در شهرخودرو خیلی زیاد بود، اما به‌هرحال در اصل مطلب نمی‌توان ایراد گرفت. بی‌شک شهرخودرو با تفکرات رحمتی در بازی این هفته متفاوت خواهد بود، به‌خصوص که تیم مشهد اکبر صادقی و فرشاد فرجی را به‌علت چهارکارته‌بودن در اختیار ندارد. ما هم تدابیر خاصی برای این بازی داریم و امیدواریم بتوانیم ۳ امتیاز را بگیریم و بعد دوباره رفاقت‌هایمان ادامه داشته باشد.

 

* هواداران فوتبال مشهد هنوز هم مجتبی سرآسیایی را یکی از مشهدی‌های باتعصب می‌دانند. امروز وضعیت باشگاه شهرخودرو خاص شده است.

من درباره مسائل مدیریتی باشگاه شهرخودرو، چون چیزی نمی‌دانم، صحبتی نمی‌کنم، اما باید بگویم فرهاد حمیداوی در این یکی‌دو سال کمک بزرگی به فوتبال خراسان کرد و در همین حد بسنده می‌کنم. درباره خودم باید بگویم در آن شش‌هفت سال، همه زندگی‌ام درگیر پدیده و بعد شهرخودرو بود. یک روز هم این اتفاق می‌افتد که شما باید از چیزی که خیلی دوستش دارید، فاصله بگیرید. حالا این فاصله‌گرفتن به هر دلیلی باشد، مهم نیست. به‌هرحال شما وضعیت حرفه‌ای و زندگی‌تان را ادامه می‌دهید و سعی می‌کنید با حسن نیت و همه ظرفیت برای تیم جدیدتان کار کنید. اما پدیده و شهرخودرو ماندگارترین صفحه فوتبال زندگی مجتبی سرآسیایی است و هیچ‌وقت فراموشش نمی‌کند.

 

* امروز نگران شهرخودرو هستید؟

نگران هستم و هرکاری از دستم بربیاید، انجام می‌دهم، اما الان من با باشگاه دیگری قرارداد دارم و هیچ‌کاری از دستم برنمی‌آید. تنها روزی که دوست دارم شهرخودرو در میدان پیروز نباشد، همین روز پنجشنبه است. این هم فقط به دلیل حرفه‌ای‌بودن فوتبال است. من دوست دارم در طول ۹۰ دقیقه مقابل رفیقم بجنگم و هر خیریتی هست، رقم بخورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->