صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روز گذشته عمل جراحی اهدای عضو محمد تقی صافدل (۶۴ ساله) در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد که موجب نجات و ادامه زندگی ۴ بیمار نیازمند به عضو شد.
مهدی قرآنی | شهرآرانیوز؛ روز گذشته یکی دیگر از عمل‌های جراحی اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با موفقیت انجام شد که موجب نجات و ادامه زندگی ۴ بیمار نیازمند به عضو شد.
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تشریح جزئیات این جراحی خداپسندانه گفت: صبح دهمین روز از اسفند هزاروبیست‌وپنجمین عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه مشهد با موفقیت انجام شد.

دکتر ابراهیم خالقی بیان کرد: در این عمل جراحی محمدتقی صافدل، بیمار مرگ مغزی که در حادثه‌ای دچار عارضه مغزی شده و به کما رفته بود، پس از تشکیل پرونده و تأیید اولیه پیوند اعضا از بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد به واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد معرفی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این بیمار مرگ مغزی با رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت. کبد زنده‌یاد محمدتقی صافدل در بیمارستان منتصریه به مردی شصت‌وپنج‌ساله‌ای مشهد پیوند شد و به این بیمار زندگی دوباره‌ای بخشید.

خالقی بیان کرد: قرنیه‌های مرحوم محمدتقی صافدل نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد و قوه بینایی را به ۲ بیمار نیازمند به عضو بخشید. علاوه بر این قسمتی از پوست زنده‌یاد محمدتقی صافدل برای پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) ارسال و به دیگر بیمار نیازمند به عضو اهدا شد.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.