تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟
سرخط خبرها

کرونا، اهدای عضو در خراسان رضوی را ۵۰ درصد کاهش داد

  • کد خبر: ۵۳۸۴۴
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
کرونا، اهدای عضو در خراسان رضوی را ۵۰ درصد کاهش داد
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امسال به دلیل شیوع کووید۱۹ و آلودگی بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها به این ویروس، آمار اهدای عضو در خراسان رضوی به‌صورت چشمگیری کم بود.

جانقربان-شهرآرانیوز| دکتر ابراهیم خالقی افزود: در سال ۹۸ تعداد اهدای عضو از مرگ مغزی ۱۲۵ اهدا بود که امسال در ۹ ماه گذشته فقط ۳۰ اهدای موفق از مرگ مغزی انجام شده است.


وی با اشاره به اینکه سی‌ویکمین عمل اهدای عضو در سال ۹۹ به‌احتمال فردا انجام خواهد شد، اظهار کرد: ممکن است تا پایان سال برای حدود ۱۰ عمل اهدای عضو از مرگ مغزی موفق شویم که این آمار کاهش ۵۰ درصدی اهدای عضو در خراسان رضوی را نشان می‌دهد.


مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: تعداد مرگ مغزی‌هایی که امسال به ما معرفی شده‌اند، کمتر از سال گذشته نبوده، اما متأسفانه کووید۱۹ و آلودگی بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها به این ویروس امکان اهدای عضو در استان را کاهش داده است.


وی افزود: بسیاری از بیماران ممکن است در ابتدا مبتلا به کووید۱۹ نبوده باشند، اما در مدت بستری در آی‌سی‌یو به کرونا مبتلا شوند و امکان اهدای عضو پس از مرگ مغزی را نداشته باشند.


خالقی خاطرنشان کرد: به دلیل انتشار ویروس کرونا و آلودگی‌ها و تهدیداتی که این ویروس برای دریافت‌کنندگان داشت، در چند ماه گذشته فقط پیوند کبد به دلیل ضروری‌بودن از بیماران مرگ مغزی انجام می‌شد، اما با در نظر گرفتن تمهیداتی، از ماه گذشته پیوند قلب و کلیه نیز در مشهد آغاز شد.


مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اولین پیوند کلیه در ۲۹ آذرماه انجام شد و پس از آن ۲ پیوند قلب نیز در مشهد داشتیم. البته به دلیل مناسب‌نبودن همه موارد مرگ مغزی، پیوند قلب چندان زیاد نیست و از هر 10 مرگ مغزی یکی برای اهدای قلب مناسب است.


وی خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا پیوند قلب و کلیه انجام نمی‌شد و اکنون برای اولین‌بار در دوران شیوع کرونا پیوند قلب و کلیه در مشهد آغاز شده است و تداوم خواهد یافت. گفتنی است پیش از این هم‌زمان پیوند کلیه و پانکراس در مهرماه نیز انجام شده بود و از این پس پیوند کلیه و قلب در مشهد انجام خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->