صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مطالبه محوری؛ مهمترین رویکرد جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۶۱۷۵۹
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
مدیر مسئول روزنامه شهرآرا گفت: تبیین فرهنگ و سنت حسنه نذر رضوی می‌تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی مردم را باز کند و این مهم جز با حضور فعال رسانه میسر نیست.
به گزارش شهرآرانیوز، هادی فیاضی به اهمیت برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع) و حوزه تاثیرگذاری آن از چند منظر پرداخت و افزود: شهر مشهد به دلیل وجود مضجع نورانی امام رضا (ع) و به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی، همواره مورد توجه بوده است و حضور سالانه بیش از ۲۰ میلیون زائر در این شهر اهمیت و جایگاهی بی بدیل درعرصه‌های فرهنگی و اجتماعی دارد و بر این اساس می‌توان نمود سیره و فرهنگ رضوی را در رسانه‌های امروز پی گرفت.

وی ادامه داد: رسانه به واسطه ارتباط مستقیم و بی واسطه با مردم می‌تواند نقشی مهم در ترویج فرهنگ و سیره رضوی در جامعه ایفا کند. به ویژه با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی کشورمان؛ آنچه اهمیت دارد بیان آموزه‌های فرهنگ رضوی در قالب مسائل روز و دغدغه‌های مردم است که بایستی به صورت رویکرد مطالبه محور از سوی رسانه‌هاست مطرح شود.

مدیر مسئول روزنامه شهرآرا، حل مسائل و معضلات اجتماعی و نیز معضلات اقتصادی را نیاز به همگرایی و گفتگو نخبگان و دست اندرکاران اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: که بر اساس سیره امام رضا (ع) می‌توان با تکیه بر ترویج فرهنگ گفتگو و تبیین آن در رسانه ها، بخش در خور توجهی از مشکلات و ضعف‌هایی که ناشی از شکل نگرفتن فرهنگ گفتگو بوده است را بر طرف کرد.

وی اشاره داشت: همچنین با توجه به وضعیت بغرنج اقتصادی امروز و مشکلاتی که اقشار ضعیف در تامین مایحتاج ضروری زندگی خود دارند، تبیین فرهنگ و سنت حسنه نذر رضوی می‌تواند بسیاری از گره‌های اقتصادی مردم را باز کند و این مهم جز با حضور فعال اهالی رسانه و تولید محتوای رسانه‌ای به ثمر نمی‌نشیند.
 
منبع: آستان‌نیوز
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.