برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) برگزار شد

  • کد خبر: ۵۸۸۸۰
  • ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
نشست خبری نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) برگزار شد
 نشست خبری جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) دیروز در سالن اجتماعات روزنامه قدس برگزار شد.
سمیرا شاهیان | شهرآرانیوز - نشست خبری جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) دیروز در سالن اجتماعات روزنامه قدس برگزار شد. مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی درباره رویداد جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) که برای نخستین بار در آستان قدس در حال برگزاری و اجراست، گفت: حدود ۱۵۰ هزار اثر در قالب‌های خبر، عکس، پوستر و برنامه تلویزیونی داشته است و ۱۹۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است.

مهدی خیرجو گفت: در اداره رسانه‌های نوین و خبر و رسانه آستان قدس رضوی بیش از ۲۰ میلیون بازدید از پست‌های اینستاگرام پویش‌ها داشته‌ایم که عدد چشمگیری است و نشان می‌دهد مردم به امام رضا (ع) عشق دارند. همچنین بیش از ۲۰ هزار نفر در این پویش‌ها مشارکت داشته‌اند.


خادم‌یاران رسانه‌ای

خیرجو گفت: یکی از موارد مهمی که تولیت آستان قدس رضوی روی آن تأکید داشتند، ساماندهی حوزه‌های خادم‌یاری است.

به گفته او خادم‌یاران نیاز نیست، خبرنگار باشند و در رسانه کار کند، بلکه ممکن است صفحه‌ای در فضای مجازی داشته باشند و بخواهند درباره چهارشنبه‌های امام‌رضایی محتوا تولید کنند، بنابراین چنین فعالیت‌هایی نیز می‌تواند در قالب کار امام‌رضایی قرار بگیرد.


ایده‌های امام‌رضایی

مدیر مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با بیان این خبر که می‌خواهیم بانک سوژه امام‌رضایی تشکیل دهیم، گفت: بدون شک درباره امام‌رضا (ع) سوژه‌ها و ایده‌های مختلفی به ذهن افراد می‌رسد؛ این موارد در بانک سوژه و ایده قرار می‌گیرند، سپس ساخته و پرداخته و دسته‌بندی می‌شوند و در مرکز ارتباطات و رسانه به آن‌ها کمک می‌کنیم تا تولید شوند.


عملکرد رسانه‌ها سنجیده می‌شود

در ادامه، اکبر نصراللهی، دبیر علمی جشنواره امام‌رضا (ع) گفت: این رویداد رسانه‌ای مزین به نام مبارک امام‌رضا (ع) است و به گونه‌ای که هم بحث حرفه‌ای آثار در آن مطرح است و هم بحث معنوی آن‌ها.

نصراللهی به بحران کرونا و شرایطی که جشنواره در آن برگزار خواهد شد اشاره و بیان کرد: جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع) در شرایطی برگزار می‌شود که ارتباطات مردم به‌ویژه عاشقان اهل بیت (ع) و مردم ایران دچار اختلال شده است. در چنین شرایطی کار رسانه‌ها نیز دشوارتر از گذشته شده است؛ بنابراین عملکرد رسانه‌ها در وضعیت کنونی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او افزود: یکی از شاخصه‌های ما در بررسی آثار در شرایطی که مردم به معنویت و اعتقادات و حس معنوی نیاز دارند این است که چقدر رسانه‌ها توانسته‌اند نیاز مردم را تأمین و خلأ‌ها را به‌ویژه با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی پر کنند.


مشارکت رسانه‌ها از همه استان‌ها

به گفته دبیر علمی جشنواره امام‌رضا (ع) تولیدات متنوع و متکثر از مناطق کشور و از افراد و رسانه‌ها و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی به دبیرخانه رسیده است: این موضوع نشان از رأفت و مهربانی امام‌رضا (ع) دارد که محدود به شیعیان نیست. همچنین از همه رسانه‌ها و جناح‌های مختلف، به دست ما آثار رسیده است.

نصراللهی همچنین به بخش ویژه جشنواره به نام فضای مجازی اشاره و بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی در بعد دینی و مذهبی تجربه‌ای خاص در اختیار مردم و رسانه‌ها قرار داده است و رسانه‌ها باید از این منظر ارزیابی و بررسی کنند چقدر توانسته‌اند از ظرفیت‌های شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد سرگرمی و ارائه اطلاعات و آموزش استفاده کنند.

دبیر علمی جشنواره امام‌رضا (ع) گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به اینکه مدت ارسال آثار تمدید شده است تعداد زیادی به کار‌ها اضافه شود و تعداد داوران نیز افزایش پیدا کند.

او افزود: جوایز چنین جشنواره‌ای را نباید با موارد مادی بسنجیم، اما با مساعدت‌هایی که آستان قدس انجام می‌دهد به نفرات برگزیده هدایایی مادی و معنوی تعلق می‌گیرد، ولی همه افرادی که در خارج از سه بخشی که گفته شد اگر طرح و سوژه ارائه دهند از آن‌ها قدردانی می‌شود که جزئیاتش با توجه به تعداد آثار در آینده مشخص می‌شود.


تمدید مهلت ارسال آثار تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

دبیر اجرایی جشنواره و معاون مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: در این جشنواره چهار هدف کلی را مدنظر قرارداده‌ایم؛ اول گسترش و ترویج آموزه‌ها و فرهنگ رضوی، دوم؛ بازخوانی مفاهیم بنیادین در سیره وجودی حضرت رضا (ع)، سوم؛ حمایت و تجلیل و تکریم از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و درنهایت ارتقای کمی و کیفی آثار را مدنظر قرارداده‌ایم.

او درباره مهلت فرستادن آثار نیز گفت: با توجه به شرایط کرونا که تداوم داشت شورای اجرایی جشنواره تصمیم گرفت تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۰ مهلت ارسال آثار را تمدید کند.


فراخوان ارسال آثار در ۳ بخش

فراخوان ارسال آثار در سه بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی، رسانه‌های مجازی و رسانه‌های صوتی و تصویری اعلام شده است. دراین‌باره هوشمند گفت: در بخش رسانه‌های خبری پیش‌بینی شده موضوعات خبر، گزارش، سرمقاله، یادداشت، مصاحبه، گزارش خبری و تلویزیونی و رادیویی، عکس خبری و اینفوگرافی و در بخش رسانه‌های مجازی، قالب‌های پادکست، طرح بازی و نرم‌افزار، موشن‌گرافی در نظر گرفته شوند. همچنین بخشی با عنوان شبکه‌های اجتماعی پیش‌بینی شده که هرکسی با نام امام‌رضا (ع) یا محور‌های موضوعی که در جشنواره ذکر شده است صفحه‌ا‌ی یا فعالیت مجازی‌ای دارد می‌تواند آن را در جشنواره شرکت دهد و داوران ارزیابی کنند.


بیش از ۱۸۰۰ اثر به دبیرخانه رسیده است

دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع) با بیان اینکه در مدت فراخوان جشنواره تاکنون هزارو ۸۹۹ اثر به دبیرخانه رسیده است، افزود: برگزاری اختتامیه جشنواره تابع شرایط کروناست، اما برنامه‌ریزی شده به مناسبت عید سعید فطر در اواخر اردیبهشت سال آینده اختتامیه برگزار شود.


ارائه طرح و ایده

«در دو حوزه مشخص در قالب‌های جشنواره، بررسی طرح را پیش‌بینی کرده‌ایم؛ طرح بازی و نرم‌افزار و طرح برنامه تلویزیونی و رادیویی که این، خود گسترده است و ممکن است مستند تلویزیونی، نماهنگ، مسابقات تلویزیونی، تاک شو و ... باشد.» دبیر اجرایی جشنواره رسانه‌ای امام‌رضا (ع) با بیان این خبر گفت: همه کسانی که در این فضا طرح‌ها و ایده‌هایی دارند که تاکنون منجر به تولید نشده یا امکان تولیدش را نداشته‌اند، می‌توانند طرح‌هایشان را به این جشنواره ارسال کنند.
 
طرح‌ها نیز مانند دیگر آثار داوری می‌شود و بناست بتوانیم از بین آن‌ها، طرح‌هایی که برگزیده می‌شوند و با رویکرد‌ها و سیاست‌های آستان قدس رضوی هم‌خوانی دارند را حمایت کنیم تا به مرحله تولید برسند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر درباره ارسال آثار می‌توانند به نشانی mediafest.razavi.ir مراجعه کنند.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->