با هدف کاهش بارترافیکی صدمتری، کاهش آلودگی هوا و از بن بست خارج شدن شهرکهای مجاور این پروژه، عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح مصلا در بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شد.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز - از هجدهم بهمن سال ۹۸ پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلا با هدف کاهش بار ترافیکی صدمتری، ایجاد مسیری جدید برای تشرف به حرم مطهر رضوی، خارج شدن شهرکهای مصلای شرقی و بسترسازی برای ساخت مسیری جدید برای بولوار حُر آغاز شد و حالا بنا به گفته معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی برخوردار است.
خلیل ا... کاظمی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه پروژه تقاطع غیرهمسطح مصلا از جمله پروژههایی است که شهروندان تقاضای ۱۵ ساله برای ساخت آن داشته اند، اظهار کرد: با توجه به تقاضای مردمی برای ساخت این تقاطع و البته با هدف کاهش بارترافیکی صدمتری، کاهش آلودگی هوا و از بن بست خارج شدن شهرکهای مجاور این پروژه، عملیات ساخت تقاطع غیرهمسطح مصلا در بهمن ماه سال ۹۸ آغاز شد.
ایجاد مسیر جدید به سمت بهشت رضا (ع)
وی با بیان اینکه در مجموع این پروژه دارای ۳ سطح است که اکنون عملیات اجرایی ۲ سطح آن در سطح زیرگذر به طول ۲۵۰ متر و همسطح که میدان است در حال انجام است، تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف این پروژه ایجاد مسیری دیگر برای بولوار حر و بهشت رضاست که در عملیاتی دیگر پلی روی این تقاطع در سطح سوم زده خواهد شد و مسیری که قرار است از بولوار حر به این تقاطع ساخته شود با این پل عملا مسیری مستقیم به سمت حرم مطهر رضوی باز خواهد کرد.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد افزود: همچنین زائرانی که از سمت نیشابور وارد مشهد میشوند میتوانند از طریق این تقاطع به صورت مستقیم به سمت حرم مطهر رضوی مشرف شوند.
کاظمی با بیان اینکه عملیات ساخت این پروژه به صورت جدی در حال پیگیری است تا بتوانیم این پروژه را در زمان تعیین شده به بهره برداری برسانیم، ادامه داد: پیشرفت زمانی پروژه ۹۲ درصد است و قرار است تا ۳۷ روز دیگر این تقاطع غیرهمسطح در اختیار شهروندان مشهدی و زائران بارگاه منور رضوی (ع) قرار گیرد.
وی در ادامه با اشاره به خارج شدن شهرکهای مصلای شرقی از بن بست با افتتاح این تقاطع افزود: همچنین یکی دیگر از اهداف ما، وصل کردن جاده محمدآباد و بولوار حر به این تقاطع است. در همین راستا از اواخر سال گذشته عملیات ساخت جاده دسترسی به تقاطع مصلا از بولوار حر آغاز شد و اکنون این پروژه هم با جدیت در حال پیگیری است.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با تأکید بر اینکه پروژه تقاطع غیر همسطح مصلا به عنوان یکی از پروژههای تکمیل کننده اصلاحات ترافیکی صد متری تعریف شده است و به نوعی متصل کننده مناطق حاشیه شهر مشهد به متن این شهر است، تصریح کرد: در جریان عملیات دسترسی جاده دسترسی بولوار حر به مصلای شرقی و در نهایت تقاطع مصلا پروژه دیگری هم به نام زیرگذر غیرهمسطح شهید حریری آغاز شد که عملیات اجرایی این پروژه هم به صورت هم زمان در حال اجراست.