استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم تعداد فوتی‌های مشهد در سال ۱۴۰۲ اعلام شد احداث تقاطع غیرهمسطح مشهد-شاندیز-طرقبه در سال ۱۴۰۳ افزایش ۵/۵ برابری دوچرخه‌های اشتراکی در مشهد افزایش مشارکت مردمی در پویش مشهد مهربان در منطقه ۵ شهردار مشهد اعزام کاروان خودرویی شهرداری مشهد به مناطق سیل‌زده کنارک سیستان و بلوچستان ترافیک سنگین و کندی حرکت در معابر و بزرگراه‌های مشهد (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شناسایی ۱۶ هزار و ۹۶۶ هکتار بافت ناکارآمد در خراسان رضوی
سرخط خبرها

ترافیک بزرگ‌راه «آزادی» در مشهد ۱۰ ماهه رفع می‌شود

  • کد خبر: ۶۳۱۲۱
  • ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
ترافیک بزرگ‌راه «آزادی» در مشهد ۱۰ ماهه رفع می‌شود
با آغاز عملیات اجرایی ساخت دوربرگردان غیرهمسطح آزادی به جانباز، مدیران شهری مشهد وعده بهره برداری ۱۰ ماهه از این پروژه را داده اند تا بخش زیادی از گره ترافیکی بزرگ راه آزادی رفع شود.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛  با آغاز عملیات اجرایی ساخت دوربرگردان غیرهمسطح آزادی به جانباز، مدیران شهری مشهد وعده بهره برداری ۱۰ ماهه از این پروژه را داده اند تا بخش زیادی از گره ترافیکی بزرگ راه آزادی رفع شود.
سال‌ها وجود دوربرگردان واقع در بزرگ راه آزادی سبب ایجاد ترافیک‌های شدید حدفاصل میدان قائم تا میدان استقلال و بالعکس می‌شد و وجود یک دوبرگردان غیرهمسطح در این نقطه ضروری به نظر می‌رسید. حالا مدیریت شهری مشهد برای رفع این معضل، آستین بالا زده است و روز گذشته شهردار مشهد به همراه شماری از مدیران شهرداری و برخی اعضای شورای شهر مشهد، آغاز روزشمار ساخت دوربرگردان زیرگذر آزادی را اعلام کرد تا پس از ۳۰۵ روز، این گره ترافیکی در یکی از مهم‌ترین شریان‌های مواصلاتی شهر گشوده شود.

شهردار مشهد در مراسم آغاز عملیات اجرایی دوربرگردان غیرهمسطح آزادی با بیان اینکه اجرای این پروژه یک تصمیم توأم با ریسک بود، بیان کرد: تجربه نشان داده است که اگر نیت خیر و هدف خدمت به مردم باشد و در عین حال همه تمهیدات هم اندیشیده شود، خداوند برکت کار را خواهد داد و مردم هم راضی خواهند بود.
محمدرضا کلائی با قدردانی از همکاری‌های پلیس راهور با مجموعه شهرداری مشهد افزود: اگر سال گذشته به لحاظ ارائه خدمات به مردم سالی تکرار نشدنی بود، به واسطه زحماتی بود که ما به راهور دادیم.
وی ادامه داد: به طور قطع اجرای پروژه زیرگذر غیرهمسطح آزادی به دلیل ضروریات ترافیکی آن یکی از نیاز‌های اصلی شهروندان محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تذکر رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد به دلیل عقب ماندگی در اجرای پروژه‌های پیاده مدار در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ گفت: این تذکر را می‌پذیرم. از روز اول، ما روی رینگ‌های بزرگ راهی تمرکز کردیم تا کمبود‌ها و گره‌ها را رفع کنیم. زمانی که پل آموزگار ساخته شد، قرار بود این زیرگذر هم اجرایی شود، اما به دلیل نگرانی بابت معارضات و اثرات اجتماعی آن، این اتفاق نیفتاد، اما اجرای این کار برای ما مهم است. در عین حال باید حواسمان به اهداف پیاده محوری و مد‌های متنوع حمل و نقل باشد.


به دنبال کارنامه متوازن خدماتی

وی افزود: از همکارانم به دلیل توجه به دیگر مسائل و مد‌های حمل ونقلی تشکر می‌کنم و باید موضوع مسیر‌های دوچرخه، موضوع «بایدو» و مسیر‌های پیاده تا روز آخر کاری با قوت ادامه یابد و این راهبرد همچنان حفظ شود تا بتوانیم در پایان کارنامه متوازنی از مد‌های مختلف حمل و نقل داشته باشیم.
شهردار مشهد همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به ترافیک شدید هر دو لاین بزرگ راه آزادی حد فاصل میدان قائم (عج) تا میدان استقلال به واسطه وجود دوربرگردان همسطح این بزرگ راه گفت: اجرای پروژه ساخت زیرگذر غیرهمسطح آزادی یکی از نیاز‌های اصلی این محور است و این پروژه امروز پس از مدت‌ها معطلی آغاز شده است و امیدواریم با ساخت آن در مدت زمان ۱۰ ماه و با اعتبار پیش بینی شده ۶۰ میلیارد تومانی، سبب کاهش ترافیک این بزرگ راه و در نهایت شاهد رضایت مردم باشیم.


مصلحت مردم باعث اجرای این ریسک شد

همچنین رئیس کمیسیون عمران، حمل ونقل و ترافیک شورای شهر با تأکید بر اینکه ساخت زیرگذر دوربرگردان آزادی در این برهه زمانی و البته عوارضی که می‌تواند داشته باشد و معارضات آن یک کار ریسکی بوده است، اظهار کرد: در جریان ساخت این زیرگذر حدود ۳ ماه به دلیل محدودیت در ۲ لاین بزرگ راه، مشکلات ترافیکی ایجاد خواهد شد و اگر می‌خواستیم مسائل حاشیه‌ای را در نظر بگیریم نباید پروژه را آغاز می‌کردیم، اما صلاح و مصلحت مردم سبب شد دل به دریا بزنیم.

سید مسعود ریاضی با بیان اینکه امیدواریم اجرای این پروژه آخرین هدیه این مدیریت شهری به مردم باشد، تصریح کرد: انتقاداتی وجود دارد که چرا این همه پل و تقاطع ساخته می‌شود، در حالی که این موضوع در کشور‌های پیشرفته وجود ندارد. در این زمینه باید گفت که به دلیل افزایش تعداد وسیله نقلیه، باید تقاطع‌ها و پل‌ها را اضافه کنیم.


«پیاده محوری» نباید روی کاغذ بماند

وی اقدامات این دوره مدیریت شهری مشهد را بی نظیر بیان کرد و گفت: با توجه به اینکه اقدامات انجام شده توسط مدیریت شهری مشهد نیاز‌های ضروری شهروندان را بر طرف کرده است، باید از شهردار و معاونان وی قدردانی کنم. در عین حال مدیران شهرداری در کنار این پروژه‌های بزرگ، مباحث مربوط به انسان مداری، پیاده مداری و پیاده محوری را هم جدی بگیرند. ریاضی افزود: موضوعات مربوط به پیاده محوری نباید در حد صحبت و جلسه باقی بماند و در موضوع پیاده مداری و مسیر‌های دوچرخه هر چند کار‌های خوبی شده است، اما در سال ۹۹ نسبت به اقدامات انجام شده در سال ۹۸ عقب ماندگی داریم که این موضوع جای گله دارد.


رفع تعارضات برای ایجاد زیرگذر

همچنین معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد اظهار کرد: بار ترافیکی بزرگ راه آزادی حدفاصل میدان قائم تا میدان استقلال به دلیل وجود دوربرگردان همسطح این بزرگ راه بسیار زیاد بود و حتی در ساعتی از شب این ترافیک به میدان استقلال و تقاطع آزادی هم می‌رسید.
خلیل ا... کاظمی با اشاره به اینکه در جریان این پروژه معارضاتی نظیر شرکت آب و فاضلاب، فیبر نوری و دکل‌های برق باید جابه جا شود، افزود: نقطه شروع این زیرگذر ۲۵۰ متر پس از پل آموزگار به سمت میدان استقلال است و طول رمپ‌های ورودی و خروجی این تقاطع ۲۰۰ متر و عمق عرشه آن ۷ متر است.

وی تأکید کرد: در این پروژه ۲۶ هزار مترمکعب خاک برداری داریم و ۵۰۰ متر نیز جدول گذاری انجام می‌شود. تلاش برای انجام پروژه با کمترین بار ترافیکی را داریم، اما در برخی مواقع و به ویژه در زمان اجرای عرشه پل ناگزیر از اجرای محدودیت‌هایی برای عبور وسایل نقلیه در این مسیر خواهیم بود.


دوره تکرار نشدنی مدیریت شهری در بحث ترافیک

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی در این مراسم با تشکر از شهردار مشهد، معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: فعالیت‌های عمرانی دوره پنجم مدیریت شهری تکرار نشدنی است و در مباحث ترافیکی، اصلاح هندسی و سایر اقدامات جای قدردانی دارد.
 
به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ حمیدرضا دهنوی با اشاره به ایجاد ترافیک احتمالی در زمان اجرای پروژه ساخت زیرگذر بزرگ راه آزادی به جانباز افزود: در این راستا همه پیش بینی‌ها برای مدیریت ترافیک انجام شده است البته با توجه به اصلی بودن این مسیر و احتمال نارضایتی به واسطه ترافیک احتمالی باید آمادگی انجام اقدامات لحظه‌ای و میدانی را هم داشته باشیم. وی تأکید کرد: ساخت این تقاطع در راستای کاهش ترافیک بزرگ راه آزادی و تسهیل در رفت و آمد شهروندان حائز اهمیت است و امیداریم این پروژه با کمترین میزان نارضایتی به سرانجام برسد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->