صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رییس اداره محیط‌زیست سلامت و ایمنی شهرداری مشهد از صدور بیش از ۵۰ هزار اخطاریه برای خودرو‌های دودزا و آلاینده در سال ۱۳۹۹، توسط گشت‌های آلاینده‌های زیست‌محیطی "سمام" خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد پذیرا با اعلام این خبر اظهار کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد در سال ۱۳۹۹، بیشترین اخطاریه‌های صادرشده مربوط به خودرو‌های سواری با بیش از ۳۳ هزار اخطاریه بوده است.

وی افزود: پس از خودرو‌های سواری به ترتیب خودرو‌هایی نظیر کامیونت‌ها و مینی‌بوس‌ها با ۹ هزار و ۹۵۲ مورد، وانت‌ها با پنج هزار و ۹۷۱ مورد و اتوبوس‌ها با ۵۰۰ مورد، بیشترین اخطاریه‌های صادرشده را به خود اختصاص داده‌اند.

رییس اداره محیط‌زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد ادامه داد: آمار‌ها حاکی از آن است که میزان برخی آلاینده‌ها نظیر آلاینده ازن در شهر مشهد، نسبت به استاندارد‌های جهانی پایین‌تر است و این موضوع نتیجه برخی اقدامات مختلف نظیر نوسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی، توسعه فضا‌های سبز شهری و راه‌اندازی اکیپ‌های گشت مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی "سمام"، بوده است.

پذیرا خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ اکیپ مشترک شهرداری مشهد و پلیس راهور در قالب گشت‌های "سمام" نسبت به پایش و برخورد با خودرو‌های آلاینده در سطح شهر مشهد اقدام می‌کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.