توضیحات شهردار مشهد درباره پروژه مشترک آستان قدس رضوی و مدیریت شهری (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از فاز اول پروژه اتصال بولوار امام‌خمینی (ره) به بولوار نماز مشهد در دهه فجر ۱۴۰۳ شهروندخبرنگار | درخواست ایجاد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در بولوار هدایت مشهد + پاسخ برپایی بازار سیار صنایع دستی بانوان کارآفرین در مشهد (۱۴ آبان ۱۴۰۳) بهره‌برداری از هفت طرح عمرانی در محدوده حرم مطهر رضوی در آینده‌ای نزدیک خدمات‌رسانی فرودگاه مشهد به حدود ۵ میلیون زائر رضوی در نیمه‌ نخست سال ۱۴۰۳ هوای کلانشهر مشهد برای دومین روز پیاپی «آلوده» است (۱۴ آبان ۱۴۰۳) درباره کوچه «مسجد رانندگان» در خیابان امام‌رضا(ع) مشهد | حکایت «رانندگان» و کوچه‌ای پشت چهنو اجرای ۶۱۷ پروژه طی سه سال در منطقه پنج شهرداری مشهد شهردار مشهد: برای تمام حوزه‌های کلان مشهد پروژه داریم اختصاص زمین صدهکتاری برای زندان جدید مشهد | شهردار مشهد از انتقال زندان به خارج شهر خبر داد هشدار زرد مدیریت بحران استان خراسان رضوی | بارش های رگباری و کاهش محسوس دما تا آخر هفته توسعه گردشگری پایدار مشهد با ثبت میراث ناملموس فرهنگی تعریف ۴۵ پروژه محوری برای سال پایانی شورای ششم مشهد جزئیات اجرای طرح پیشخان زیارت | امکان جلوه‌نمایی رضوی در ۲ هزار نقطه مشهد آماده‌سازی خیابان امام رضا(ع) برای راهپیمایی ۱۳ آبان در مشهد سرویس دهی رایگان ناوگان اتوبوسرانی مشهد به دانش آموزان ویژه مراسم راهپیمایی (۱۳ آبان ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد به راهپیمایان در ۱۳ آبان ۱۴۰۳ افزودن ۲ خط پروازی خارجی به پرواز‌های فرودگاه مشهد
سرخط خبرها

رئیس پلیس راهور مشهد: سربازان بازوی کمکی برای روان سازی ترافیک شهر مشهد هستند

  • کد خبر: ۶۴۵۲۰
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸
رئیس پلیس راهور مشهد: سربازان بازوی کمکی برای روان سازی ترافیک شهر مشهد هستند
درباره برخی گلایه‌هایی که سربازان سر چهارراه‌های مشهد مطرح کردند، با سرهنگ حسنعلی امامی، رئیس پلیس راهور مشهد گفتگو می‌کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، نقش سربازان وظیفه که در خیابان‌های شهر و به خصوص در سرچهارراه‌ها و میادین خدمت می‌کنند، برای مدیران این حوزه باید بیشتر از هر قشر دیگر مهم و آشکار باشد؛ زیرا نیرویی رایگان و در اختیار هستند و بدون آن‌ها راهنمایی و رانندگی با کمبود شدید نیرو مواجه خواهد شد. باوجوداین سربازان گلایه‌ها و نارضایتی‌هایی دارند که بخشی از آن به مافوق هایشان در راهنمایی و رانندگی می‌رسد و بخشی دیگر به رفتار مردم و رانندگان در شهر که نیازمند فرهنگ سازی برای تغییر این رفتار‌ها هستیم.

درباره برخی گلایه‌هایی که سربازان سر چهارراه‌های مشهد مطرح کردند، با سرهنگ حسنعلی امامی، رئیس پلیس راهور مشهد گفتگو می‌کنیم. او در پاسخ به سؤال خبرنگار ما، ابتدا سربازان را بازوی کمکی برای روان سازی ترافیک شهر و حوزه فعالیت راهنمایی و رانندگی می‌داند و می‌گوید: به طور کلی کار در حوزه ما سخت است. چه برای نیرو‌هایی رسمی و چه سربازان وظیفه. خدمت به مردم است و خدمات راهنمایی و رانندگی جزو حساس‌ترین و مهم‌ترین امور جامعه است که شبانه روز باید در این حوزه خدمت کرد.

رئیس پلیس راهور مشهد خیلی از گلایه‌ها و درخواست‌های سربازان را خارج از اختیار و حوزه کاری پلیس راهور ذکر می‌کند و در عین حال به برخی از موارد دیگر پاسخ می‌دهد. سرهنگ امامی درباره این اعتراض سربازان که چرا هنوز مترو و اتوبوس راه نیفتاده، باید اول صبح آن‌ها سر پست هایشان حاضر شوند و این مسئله برای یک سرباز هزینه بر است، توضیح می‌دهد: ما ساعت مقرر را برای سربازان ۶:۳۰ صبح تعریف کرده ایم. به طور طبیعی دیرتر از این زمان نمی‌توان کار هدایت خودرو‌ها را آغاز کرد. صبح به علت شروع ساعت کاری ادارات و...، به یک باره خیابان‌ها شلوغ می‌شوند و نیازمند خدمات نیرو‌های راهنمایــی و راننــدگـــی هستند.

وی تأکید می‌کند: البته طبق آیین نامه سرباز‌ها باید شب و روز دراختیار باشند و سرباز‌های متأهل در طول هفته فقط دو شب را می‌توانند در خارج از پادگان و در خانه بگذرانند.
سرهنگ امامی درباره مواجهه سربازان با رانندگان متخلف و مشکلات اعمال قانون نیز توضیح می‌دهد: طبق قانون، این سرباز‌ها ابتدا آموزش می‌بینند و سپس در حوزه فعالیت راهنمایی و رانندگی به کار گرفته می‌شوند. این طور نیست که ناآشنا با بحث روان سازی ترافیک و اعمال قانون باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->