علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود
سرخط خبرها

آغاز عملیات اجرایی احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

  • کد خبر: ۶۴۷۸۱
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
آغاز عملیات اجرایی احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی
معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: ۲ سال پیش در جلسات بررسی پروژه‌های ترافیک شهری و در پی مطالعات به‌روز شده احداث دوربرگردان پیامبر اعظم (ص)، چپ گرد ناصری و... را در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش شهرآرانیوز، خلیل‌الله کاظمی، معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم (ص) به بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (چپ‌گرد حاج قربان) گفت: الغ بر ۹۰ درصد آنچه مصوب کرده بودیم به اتمام رسیده است و یا در حال اتمام است.
وی افزود: خودرو‌هایی که می‌خواهند وارد بزرگراه آیت‌الله رفسنجانی شوند باید ۵ کیلومتر مسیر طی کنند. از طرف دیگر دوربرگردان فعلی سبب بروز حادثه، ترافیک، افزایش مصرف سوخت، زمان و آلودگی هوا می‌شود.
به گفته وی، این منطقه در شریان ورودی شهر است؛ لذا نمی‌شد تداخل ترافیکی زیادی ایجاد کنیم پس توسط قرارگاه خاتم به روش سگمنتال این پروژه را انجام می‌دهیم.
وی با بیا اینکه طول این چپگرد ۶۱۰ متر، عرشه ۴۴۰ متر، رمپ ۱۷۰ متر و عرض آن ۹.۵متر است، ادامه داد: زمان پروژه ۱۰ ماهه خواهد بود. اعتبار این پروژه با در نظر گرفتن تملک‌ها ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که در ادامه این پروژه دوربرگردان دیگری نیز در آینده احداث خواهد شد.

 

پروژه‌های کوچک مقیاس و بزرگ مقیاس باید متوازن باشد

محمدهادی مهدی‌نیا، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهرمشهد نیز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث چپگرد بزرگراه پیامبر اعظم(ص) به بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (چپ‌گرد حاج قربان) گفت: ما در برنامه عملیاتی سال ۹۷ یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که داشتیم توجه یک اندازه به پروژه‌های خودرو محور و انسان محور بود.
وی با بیان اینکه در محلات پروژه‌های کوچک اما زیادی را انجام و به این صورت به پروژه‌ها توازن دادیم، افزود: عملکرد شورای پنجم در مقایسه با کلانشهرهای دیگر مثال زدنی است.
به گفته وی، در منطقه ۱۲، پارک‌ها، پیاده‌راه‌ها و قطار شهری در حال انجام است و این منطقه می‌تواند نمونه باشد. سعی کردیم رویکردمان تامین مسکن قشر متوسط باشد.
مهدی نیا خاطرشان کرد: باید بتوانیم سرعت خودروها را در مناطق شهری ۳۰ کیلومتر در ساعت نگه داریم. پیشنهاد می‌کنم از منطقه۱۲ که تازه ساز است شروع شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->