صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با حضور رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بزرگ‌ترین مرکز تخصصی ژنتیک شرق کشور به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد آغاز شد.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیر مرکز مشاوره ژنتیک جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: این مرکز در ۳بهره برداری از بزرگ‌ترین مرکز تخصصی ژنتیک شرق کشور طبقه با زیر بنای بیش از ۷۰۰ متر مربع زیربنا با اعتبار ۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
دکتر محمد شریعتی افزود: بخش‌های مشاوره ژنتیک، آزمایشگاه تخصصی ژنتیک و سلولی و مولکولی از مهم‌ترین بخش‌های این مرکز درمانی هستند.
همچنین با حضور دکتر شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور با زیر بنای ۸ هزار و ۵۰۰ متر مربعی کلنگ زنی شد.
رییس سازمان جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: این مرکز قرار است با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان تا ۳ سال آینده در ۹ طبقه به بهره برداری برسد.
دکتر سید علی اکبر شمسیان افزود: این مرکز شامل ivf، پنج اتاق عمل، اتاق تصویر برداری، PhD (تشخیص قبل از لانه گذاری در موضوع ناباروری) آزمایشگاه تشخیص ژنتیک و درمان‌های نوین سلولی است.
بر اساس مطالعه آماری پژوهشگاه ابن سینای جهاد دانشگاهی نرخ ناباروری در بعضی از استان‌ها بیش از ۲۰ درصد است که حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند که متمایل به فرزند آوری اند.
براساس آمار وزارت بهداشت از هر ۵ زوج ایرانی یک زوج با مشکل ناباروری مواجه هستند و سالانه ۸۸ هزار زوج نابارور به آمار جمعیت زوج‌های نابارور اضافه می‌شود.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.