صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد گفت: این سازمان در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۵۰ پروژه بزرگ با مشارکت سرمایه گذاران مختلف داخلی و خارجی منعقد و اجرایی کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی حاتمی در نشست مشترک با عبدالجابر انصار، سرکنسول افغانستان و جمعی از تجار و سرمایه‌گذاران این کشور که در خصوص بررسی پروژه‌های قابل سرمایه‌گذاری در شهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در روابط بین الملل، تلاش ما مبتنی بر تقویت ارتباط‌ها و افزایش استفاده از ظرفیت‌های فی مابین با کشور‌های همجوار است.

 

وی افزود: در ۱۰ سال گذشته این معاونت نزدیک به ۵۰ پروژه بزرگ با مشارکت سرمایه گذاران مختلف داخلی و خارجی اجرا کرده است که امیدواریم با توجه به فرصت‌هایی که شهرداری مشهد در اختیار دارد بتوانیم به نتیجه مطلوب و پروژه‌ای مشترک با کشور افغانستان برسیم.

 

در پایان عبدالجابرانصار سرکنسول کشور افغانستان گفت: ضمن اینکه کشور‌های افغانستان و ایران پیشینه دارند، یکی از اهداف ما ایجاد گامی موثر برای توسعه پایدار و تجارت دوجانبه بین الملل برای هر دو کشور است تا از این طریق زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های متعدد تجار در ایران و افغانستان ایجاد شود.

 

وی اضافه کرد: ما سالیان سال است که با توجه به همسایگی با ایران از خدمات رفاهی این کشور استفاده می‌کنیم، این درحالی است که بیش از پنج هزار تاجر افغانستانی در حال مبادله سرمایه و مشارکت اقتصادی هستند؛ بنابراین کشور ایران را محق تزریق سرمایه می‌دانیم و امیدواریم شاهد روابط تجاری گسترده‌ای باشیم.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.