سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان هشدار در رابطه با وضعیت پناه‌جویان افغان در پاکستان
سرخط خبرها

همدردی اعضای شورای شهر مشهد با مردم افغانستان

  • کد خبر: ۶۶۸۲۰
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
همدردی اعضای شورای شهر مشهد با مردم افغانستان
صبح امروز شماری از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد با حضور در محل کنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی روز شنبه مدرسه سیدالشهدا در منطقه «دشت برچی» کابل را گرامی داشتند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ محمدرضا حیدری رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این دیدار تصریح کرد: ما به نمایندگی از اعضای شورای شهر و مردم عزیز مشهد خدمت شما رسیدیم تا به جنابعالی که نماینده دولت افغانستان در شهر ما هستید، حادثه غم انگیز کابل را تسلیت عرض کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه یادگیری علم و دانش مورد تاکید پیامبر اسلام بود، افزود: ایشان برای یادگیری علم و دانش نه جنسیتی قائل هستند و نه محدودیت زمانی و مکانی، در سفارشات نبی مکرم داریم که طلب علم کنید از لحظه تولد تا لحظه مرگ.

 

حیدری تاکید کرد: این حادثه از آن جهت محکوم است که در آن افرادی جان خود را از دست دادند که در راه کسب علم و دانش و دختران معصوم و بی دفاع بودند. امیدوارم در پرتو انسجام و همبستگی، ملت افغانستان بتواند بر مشکلات فائق آید.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: امیدوارم تعامل و همزیستی بین ایران و افغانستان همواره وجود داشته باشد.

 


گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید


ایران همیشه در خاموش کردن آتش کنار ما بوده است

در ادامه این مراسم جابر انصار سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد ضمن قدردانی از حضور اعضای شورای اسلامی شهر مشهد اظهارداشت: در این ۴۰ سال مردم ایران نشان دادند که با همسایه رنج کشیده خود بی نهایت احساس غم شریکی، هم دردی و تعامل دارند، یقینا ما نمی‌توانیم خوبی‌های شما را فقط با الفاظ و کلمات جبران کنیم.

 

وی با اشاره به حادثه غم انگیز مدرسه سیدالشهدا در کابل افزود: مقام معظم رهبری ده سال قبل این گروه‌ها را تکفیری خواندند، جنایتی که در کابل اتفاق افتاد، نابخشودنی است و فقط انسان‌هایی که جاهل هستند و از خدا بی‌خبرند می‌توانند دست به چنین اقدامی بزنند.

 

انصار تاکید کرد که امیدواریم شورای شهر مشهد فرصتی را در جهت نزدیکی هرات و مشهد فراهم کند، مشهد و هرات خواهران دوقلوی هم هستند. من آرزو دارم که برای ترویج فرهنگ بهتر همسایگی شهردار هرات میزبان شما باشد، هرات را ببینید و آنها به مشهد بیایند تا زمینه همکاری بهتر را مساعد کنیم.

 

سرکنسول جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد ادامه داد: امیدوارم ایران در بستر صلح افغانستان از دستاوردهای 20سال اخیر مردم افغانستان در راه دموکراسی و آزادی‌های مشروع ملت افغانستان و اقلیت‌های این کشور حمایت کند و در کنار نظام جمهوریت افغانستان بایستند، به طوری که تاکنون هم همینطور بوده است. امیدوارم صلح پایدار افغانستان باعث رشد و توسعه ایران شود.

 

انصار خاطرنشان کرد: ایران همیشه در خاموش کردن آتش کنار ما بوده و دیگران با افروختن آتش ما را سوزانده‌اند و این هیچ گاه از ذهن ما پاک نمی‌شود. ما مشهد و ایران را خانه دوم خود فکر می‌کنیم ولی افغانستان را خانه اول شما می‌دانیم.

 

در پایان این مراسم اعضای شورای شهر مشهد با اهدای دسته گل و تابلویی که به امضای همه اعضای این شورا رسیده بود، مراتب همدردی و تسلیت خود را با دولت و ملت افغانستان ابراز داشتند.

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->