صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جدیدترین داده‌های ارائه شده بر روی سامانه «فاش» شهرداری مشهد، اطلاعات هیئت‌مدیره سازمان‌های تابعه را شفاف‌سازی کرده و در دسترس عموم قرار داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، سامانه «فاش» که با هدف ایجاد فضای اطلاع‌رسانی شفاف ایجاد شده است، در جدیدترین بروزرسانی، داده‌های مربوط به اعضای هیئت‌مدیره سازمان‌های تابعه شهرداری مشهد را منتشر کرده است که اطلاعاتی از قبیل رشته و مدرک تحصیلی، تاریخ انتصاب و عنوان مسئولیت ایشان در سازمان‌های مربوطه را شامل می‌شود.

بنا به این گزارش، اطلاعات در حوزه‌های گوناگون از قبیل مالی، اداری، پروژه‌های شهری، مناقصات و مزایدات و شهرسازی را دربرمی‌گیرد و در فرایندی پیوسته، به مرور داده‌های بیشتری بر روی این سامانه قرار می‌گیرد.

پیش از این اطلاعات مدیران شهرداری مشهد نیز در سامانه «فاش» ارائه شده بود که در آن داده‌هایی از قبیل موقعیت کاری، رشته و مدرک تحصیلی، سوابق سازمانی، محل خدمت و پست اجرایی مدیران ارائه شده بود و اکنون با افزوده شدن اطلاعات هیئت مدیره سازمان‌های تابعه شهرداری، تصویر شفاف‌تری از مدیران شهری برای شهروندان وجود دارد.

عموم شهروندان با ورود به این سامانه می‌توانند طیف وسیعی از اطلاعات را در مورد شهر مشهد مشاهده کنند که پیش از این هیچ‌گاه به صورت عمومی در دسترس نبوده و در سطح کشور نیز برای نخستین بار است که چنین کاری صورت می‌گیرد.

به عنوان نمونه شهروندان می‌توانند با مراجعه به بخش بودجه، تمام جزئیات مربوط به این حوزه و اختصاص منابع مالی شهرداری به پروژه‌های گوناگون را به تفکیک هر بخش مشاهده کرده و یا با استفاده از امکان جستجو، وضعیت بودجه‌ای بخش مورد نظر خود را پیدا کنند.

شایان ذکر است؛ ایجاد این سامانه و ارائه اطلاعات دقیق و تفکیک‌شده در آن، با هدف شفاف‌سازی بیشتر و افزایش اعتماد و مشارکت میان شهروندان و مدیریت شهری صورت گرفته است که می‌تواند سبب افزایش ابزار‌های نظارتی عمومی و در نتیجه کاهش خطا‌ها و مفاسد اداری شود.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.