افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

استاندار خراسان رضوی: اجازه گسترش حاشیه شهر مشهد را به هیچ عنوان نخواهیم داد

  • کد خبر: ۷۲۰۵۶
  • ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
استاندار خراسان رضوی: اجازه گسترش حاشیه شهر مشهد را به هیچ عنوان نخواهیم داد
استاندار خراسان رضوی با تاکید براینکه اجازه گسترش حاشیه شهر مشهد را به هیچ عنوان نخواهیم داد، بیان کرد: در شورای تامین مصوب کرد‌ه‌ایم که هر دستگاه و مدیری در این زمینه کوتاهی کند به شدت با آن برخورد می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدصادق معتمدیان در جلسه جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به مشهد که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که طی چند ماه گذشته در آن ورود پیدا کرده و متمرکز شده‌ایم، حاشیه شهر مشهد است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت حاشیه نشین مشهد است، افزود: سرانه حاشیه شهر مشهد در بحث آموزشی حدود دو متر و در فضای سبز، ورزشی و درمانی هم پایین است.
وی ابراز کرد: با همکاری مجلس شورای اسلامی در روز‌های پایانی سال گذشته یک ردیف مستقل برای حاشیه شهر مشهد اختصاص یافت که رقم آن ۵۰ میلیارد تومان است و امیدواریم تقویت شود.
معتمدیان با اشاره به اینکه شهر مشهد طی سالیان اخیر طرح تفصیلی نداشته است، افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته تا ۹۰ درصد طرح تفصیلی شهر مشهد را تهیه کرده‌ایم و طی هفته‌های آینده به تصویب خواهد رسید.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به وضعیت معتادان متجاهر خاطرنشان کرد: در بحث جمع‌آوری معتادان متجاهر تاکنون حدود شش هزار نفر را جمع‌آوری و در این راستا هم بانک اطلاعاتی ۹ هزار معتاد متجاهر را تکمیل کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه در هر هکتار از حاشیه شهر مشهد ۴۹۰ نفر سکونت دارند و این ۱۰ برابر میانگین کشوری است، تاکید کرد: حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا بتوانیم حاشیه شهر مشهد را از نظر خدمات زیربنایی و روبنایی به میانگین کشوری برسانیم.
معتمدیان با قدردانی از نگاه مقام معظم رهبری در خصوص حاشیه شهر مشهد، ادامه داد: خوشبختانه در ستاد ملی بازآفرینی که با حضور برخی وزرا برگزار شد، چهار هزار میلیارد تومان اعتبار تصویب شد و رقم دو هزار میلیارد تومان آن هم مصوبه‌ای بود که از دولت گرفتیم.
استاندار خراسان رضوی به معرفی تعدادی از پروژه‌های تعریف شده برای حاشیه شهر مشهد پرداخت و گفت: ۵۱ درمانگاه، ۸۰۰ کلاس درس، ۹ مجتمع فرهنگی ورزشی بزرگ با محوریت مسجد و پایگاه‌های مقاومت، ۹ کلانتری، واحد‌های اورژانس اجتماعی و هشت واحد مهارت آموزی در حاشیه شهر مشهد جانمایی شده‌اند و زمین‌های احداث آن‌ها مشخص شده است.
وی با اشاره به بحث ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی حاشیه شهر مشهد، گفت: موضوع ساخت این بیمارستان را سال گذشته دنبال کردیم و ماده ۲۳ آن را هم اخذ کردیم. در این راستا اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی آن امسال داده خواهد شد تا عملیات ساخت آن به همراه ۵۱ درمانگاه حاشیه شهر مشهد آغاز شود.
معتمدیان با تاکید بر اینکه اجازه گسترش حاشیه شهر مشهد را به هیچ عنوان نخواهیم داد، بیان کرد: در شورای تامین مصوب کرد‌ه‌ایم که هر دستگاه و مدیری در این زمینه کوتاهی کند به شدت با آن برخورد می‌کنیم.
استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سفر‌های شهرستانی، خاطرنشان کرد: تاکنون به ۱۹ شهرستان استان با جمعی از مدیران و معاونین سفر کرده‌ایم و ضمن احصای مشکلات این شهرستان‌ها، ۶۰۰ مصوبه داشته‌ایم که عمدتا اجرایی شده‌اند.
وی به آمار پروژه‌های نیمه تمام استان اشاره کرد و گفت: ۳۸۰۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل آن‌ها نیاز است.
معتمدیان با تاکید بر اینکه مرز دوغارون پیشانی جمهوری اسلامی ایران است، افزود: با اقداماتی که صورت گرفت، بحث ساماندهی و روان‌سازی مرز را طی چند ماه گذشته دنبال کردیم تا پروسه توقف کامیون‌ها را شاهد نباشیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در حاشیه این نشست در تشریح اهداف این جلسه اظهار کرد: بنده و همکارانم در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از چهارشنبه به مشهد سفر کردیم و بازدید‌هایی از محلات، حاشیه شهر، محل نگهداری معتادان متجاهر و آسایشگاه جانبازان داشتیم.
ولی اسماعیلی ادامه داد: یکی از معضلات اصلی شهر مشهد، حاشیه نشینی و بحث زمین‌های موقوفه‌ای است که در این سفر مورد احصاء قرار گرفت. در این راستا به عنوان جمع‌بندی این سفر امروز نشستی با حضور استاندار خراسان رضوی برگزار شد.
وی خبر داد: خوشبختانه امسال برای اولین بار یک ردیف ملی برای حاشیه شهر مشهد به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یافت که در سال‌های بعد به آن اضافه خواهد شد. با این نگرش قرار شد آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر مشهد توسط مسئولین مربوطه در شهر مشهد احصا و مابقی موارد را به عنوان جمع بندی نهایی با حضور مسئولین ملی در کمیسیون اجتماعی داشته باشیم.
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: بحث سرمایه در گردش کارخانه‌ها از نکات دیگر این بازدید‌ها بود و اعلام آمادگی کردیم از طریق تعدادی از بانک‌ها حاضریم مشکلات این کارخانه‌ها را حل کنیم لذا در این خصوص استاندار خراسان رضوی مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان از اعتبار بانک‌های مستقر در مشهد، برای توسعه تولید و سرمایه در گردش کارخانه‌ها اختصاص دادند.

منبع:اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->