صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد از تعریف و استقرار المان‌هایی با مضمون مادر در استقبال از بهار۱۴۰۱ خبر داد.

لاله سادات کوثری | شهرآرانیوز؛ عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد از تعریف و استقرار المان‌هایی با مضمون مادر در استقبال از بهار۱۴۰۱ خبر داد.

فاطمه سلیمی در گفتگو با خبرنگار ما با اعلام این خبر افزود: در بحث استقبال از بهار سال آینده اتفاق خوبی رقم می‌خورد. براساس این اتفاق قرار است معاونت خدمات شهری و معاونت فرهنگی ارتباط نزدیک‌تری باهم پیدا کنند.
عضو شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: در رونمایی از المان‌های استقبال از بهار در حقیقت بستر فرهنگی در شهر گسترده می‌شود و این بستر هویت شهری و شعار جهان‌شهر کرامت و برکت را به ذهن متبادر خواهد کرد.

وجود فقط ۲ المان «مادر» در مشهد

وی با اشاره به اینکه جای خالی المان‌های مادرانه در مشهد به‌شدت احساس می‌شود، اظهار کرد: اکنون غیر از ۲ المان مادر در میدان مادر قاسم‌آباد و المان تکریم مادر، المان دیگری در این حوزه در شهر جاگذاری نشده است.
نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر ادامه داد: برای تحکیم خانواده به نمادسازی‌های هویتی در شهر مشهد احتیاج داریم.

سلیمی افزود: مشهد مهد مادرانی است که فرزندان بزرگی را تقدیم انقلاب و کشور کرده‌اند. زنان تأثیرگذار مشهدی در کل کشور تعدادشان بی‌شمار است، بنابراین برای خلق و تکرار موضوع و نقش مهم مادرانه در شهر باید اتفاقات خوبی رقم بخورد.
سلیمی خاطرنشان کرد: درباره جانمایی و استقرار المان‌ها نیز هم در بحث المان‌های دائم و هم درباره تعریف المان‌های استقبال از بهار نقش و موضوع مادر حتما اولویت دارد.

فرهنگ‌سرای مادر ایجاد می‌شود

وی با بیان اینکه ایجاد فرهنگ‌سرای مادر یکی‌دیگر از پیشنهاد‌هایی است که قرار است در این مسیر مدنظر قرار گیرد، افزود: فرهنگ‌سرای مادر فقط باتوجه‌به نقش مادربودن برنامه‌محور نخواهد بود، بلکه اهم برنامه‌های این فرهنگ‌سرا حتی با محوریت دوره پیش از ازدواج و آمادگی شرایط ازدواج افراد خواهد بود.

سلیمی بیان کرد: دوره‌های آموزشی برای مادران با موضوع تربیت فرزند و نقشی که مادر در تربیت خانواده دارد نیز از دیگر محور‌های مورد توجه در ایجاد فرهنگ‌سرای مادر خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر زنان ۵۰درصد جامعه باشند، با تأثیری که روی ۵۰درصد دیگر جامعه می‌گذارند، در جامعه نقش ۱۰۰درصدی تربیتی خواهند داشت و شهری مانند مشهدبی‌شک به چنین مرکز فرهنگی با محوریت نقش مادر احتیاج دارد.

عضو شورای شهر مشهد تأکید کرد: رویکرد این فرهنگ‌سرا می‌تواند حمایتی درراستای هدایت، زمینه‌سازی و رشد فکری زنان باشد، زیرا مادربودن فقط از زمان تولد فرزند نیست، بلکه آموزش‌ها باید به قبل از ازدواج دختران ما برگردد.
وی گفت: مشهد شهری است که نه‌تن‌ها در کشور بلکه در جهان اسلام الگوپذیری دارد و جهان‌شهر برکت و کرامت باید بستری برای تعاریف وظایف حوزه مادرانه و زنانه باشد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.