شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد
سرخط خبرها

کدام المان‌ها امسال به مشهد می‌آیند؟

  • کد خبر: ۶۰۶۴۳
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کدام المان‌ها امسال به مشهد می‌آیند؟
امسال هم مثل سال‌های گذشته در استقبال از بهار، المان‌های نوروزی میهمان شهر مشهد شدند و چشم‌ها را میهمان تازگی خود کردند. این المان‌ها در قالب جشنواره خانه بهار در سال ۱۴۰۰ به شهر می‌آیند.

جانقربان | شهرآرانیوز- امسال هم مثل سال‌های گذشته در استقبال از بهار، المان‌های نوروزی میهمان شهر مشهد شدند و چشم‌ها را میهمان تازگی خود کردند. این المان‌ها در قالب جشنواره خانه بهار در سال ۱۴۰۰ به شهر می‌آیند.

 

۵۹ المان جدید در مشهد

به‌گفته رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، ۵۹ المان جدید همراه با تعدادی سازه، به زیبایی خیابان‌ها و معابر شهر رونق می‌بخشد.


سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد برای طراحی و ساخت این المان‌ها از توان هنرمندان شهر و کشور کمک گرفته و این کار در چهارچوب فراخوان چهارمین جشنواره هنر‌های شهری خانه بهار مشهد ۱۴۰۰ و در ۳ رویکرد هویت، دستاورد و نگاه به آینده، پذیرای طرح‌های هنرمندان در رشته‌های مختلف هنر‌های شهری بوده است.

کدام المان‌ها، کجا؟

از بامداد پنجشنبه، هفتم اسفندماه، نصب نماد‌های نوروزی در مشهد آغاز شده است و تاکنون المان‌های «خورشید» در ابتدای بولوار ابوذر غفاری، «عیدی‌سازی» در ورودی قطارشهری ایستگاه احمدآباد، «چون به درختی رسیدی به تماشا بمان» در حدفاصل چهارراه دکترا تا میدان دکتر شریعتی نصب شده است.


همچنین المان «کووید ۱۹» در میدان جانباز، «پرنده فیروزهای» در آیلند میانی چهارراه احمدآباد، «در اوج شادی» در ابتدای بولوار موسوی قوچانی، «سنت تصویری برای عید و سالگشت آن» در بولوار عبادی تقاطع بهمن و روبه‌روی معلم ۱۳، «گل کوچیک» در میدان پرواز، «جعبه موزیکال» روبه‌روی سازمان پسماند، «ساعت» در بوستان باغ ملی، «رویش» در چهارراه گلستان، «رستاخیز» در میدان قائم، «حس ناب» در چهارراه مخابرات شهرک غرب و المان «نوبهار» در میدان استقلال نصب شده است.


اگر مشتاق به عکاسی با المان‌های نوروزی هستید، بد نیست بدانید که تاکنون المان‌هایی که در جدول زیر مشاهده می‌کنید، در شهر نصب شده است.

 



فراخوان جشنواره خانه بهار از مردادماه سال گذشته منتشر شده است و به‌صورت ملی نزدیک به ۷۰۰ هنرمند با ۳۵۰۰ اثر در قسمت‌های مختلف جشنواره شرکت کرده‌اند. به گفته معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، افراد از ۴۰ شهر سراسر کشور متقاضی شرکت در جشنواره بودند و ۴۱۶ نفر از مشهد و ۳۶۳ نفر از شهر‌های دیگر در جشنواره شرکت کرده‌اند.


گفتنی است که دیگر المان‌های نوروزی تا پایان سال ۱۳۹۹ در شهر جانمایی خواهد شد و تعدادی از المان‌های سال گذشته نیز اصلاح و بازسازی خواهد شد. به‌گفته قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد، در کنار رنگ‌آمیزی جدول‌ها و مبلمان شهری، یکی‌دیگر از فعالیت‌های شاخص، گل‌کاری‌های بهاره است و باتوجه‌به تقارن نوروز ۱۴۰۰ با اعیاد شعبانیه، ریسه‌بندی و نورپردازی‌های خاصی برای شهر در نظر گرفته‌ایم و از ۱۷ میلیون شاخه گل، برای زیباسازی شهر مشهد در طرح استقبال از بهار استفاده شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->