صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش قیمت دوباره خودروهای داخلی باعث شده است تقاضا برای خرید خودرو کم و رکود در این بازار حاکم شود.

طنین همتی|شهرآرانیوز، افزایش قیمت در بازار انحصاری خودرو طی چند روز گذشته دوباره رکود در این بازار رقم زده است، به‌طوری‌که به‌گفته کارشناسان بازار خودرو، با افزایش دوباره قیمت خودروهای داخلی فروشنده زیاد است، اما تقاضا برای خرید خودرو همچنان کم است.
بر این اساس، فهرست جدید قیمت‌ محصولات ایران‌خودرو نشان می‌دهد که قیمت دو خودرو بدون تغییر مانده است، اما بقیه خودروها شامل افزایش قیمت شده‌اند.
کمترین افزایش قیمت مربوط به خودرو دناپلاس توربو اتوماتیک است. قیمت این خودرو پیش از این ۳۹۰ میلیون تومان بود، اما حالا با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۳۹۵ میلیون تومان رسیده است.
بیشترین افزایش قیمت نیز مربوط به ۲۰۶ تیپ ۲ است. قبل از اعلام جدید قیمت‌های ایران‌خودرو، قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۱۲۷ میلیون تومان بود، اما در قیمت‌گذاری جدید، قیمت این خودرو به ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است.
به‌گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو مشهد، این‌همه افزایش قیمت در بازار خودرو داخلی توسط کارخانه‌ها پذیرفتنی نیست. علاوه بر این، افزایش قیمت منجر به رکود می‌شود. تحویل‌ندادن خودرو به متقاضیان در مهلت مقرر باعث افزایش قیمت در بازار می‌شود.
حیدری اظهار کرد: متأسفانه شرکت‌های خودروسازی به تعهداتشان عمل نمی‌کنند و به‌موقع خودرو‌ها را عرضه نمی‌کنند. کمبود عرضه و نبود خودرو در بازار باعث می‌شود قیمت بعضی خودروهای داخلی افسارگسیخته افزایش یابد.
وی درباره قیمت‌های خودرو در بازار مشهد گفت: در شرایط موجود نمی‌توان قیمت مشخصی برای خودروها اعلام کرد و فقط می‌توان اعلام کرد سیر صعودی در قیمت خودروها حاکم است. به‌دلیل نبود ثبات در این بازار، قیمت مشخصی نمی‌توان اعلام کرد.
وی اظهار کرد: افزایش قیمت‌ها و بی‌ثباتی در این بازار باعث شده است فروشنده برای خودرو وجود داشته باشد، اما تقاضایی برای خودرو نباشد و بلاتکلیفی در این بازار حاکم شود. امیدواریم ثبات به این بازار برگردد و مردم از بلاتکلیفی دربیایند.


ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
اگه از همین امروز خودرو ساز بدون واسطه به خود مشتری به قیمت بازار آزاد خودرو رو بفروشه
به جای نصف قیمت بازار آزاد که چندین سال هست داره اینکار اشتباه رو ادامه میده و فقط واسطه داره سودش رو میبره

چندین اتفاق میفته

۱.تقاضای واسطه ها حذف میشه و فقط خریدار واقعی دنبال خرید ماشین میاد پس تقاضا به مقدار زیادی کاهش میابد

۲.به علت کاهش تقاضای کاذب قیمت ها روزانه کاهش خواهد یافت به جای افزایش روزانه قیمت ها

۳.سود فعلی که سالها ست در جیب دلال ریخته میشود به خودرو ساز و قطعه ساز میرسه و از زیان انباشته وحشتناکی که سالهاست دارن نجات پیدا میکنن


البته بنده ایرادات و انحصار و بی مدیریتی های خودرو سازان را قبول دارم
ولی چاره فوری و موقتی در شرایط فعلی سخت ارزی و امکان نداشتن واردات گسترده خودروی ارزان و باکیفیت خارجی برای شکستن قیمت ها حذف دلال از تقاضای بازار است