صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آزادگان؛ سند افتخار جمهوری اسلامی ایران

  • کد خبر: ۸۹۷۵۹
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
حجت‌الاسلام منصوریان - رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد

یاد و خاطره رشادت‌های آزادگان همیشه باید جاویدان بماند. آزادگان در زمان اسارت وفاداری به نظام و انقلاب را با رشادت‌های تمام و شجاعت‌های بی‌بدیلشان اثبات کردند و با ماندن بر سر عقیده ترس شدیدی را بر دل دشمنان انداختند.

با اینکه اسیر بودند، هرگز ذلت را نپذیرفتند. آزادگان به معنای واقعی کلمه در شمار شهیدان زنده و نماد عشق به این مرزوبوم نام گرفته‌اند.

آزادگان سرافراز در دوران اسارتشان در اردوگاه‌های رژیم ستمگر عراقی جلوه‌های بسیاری از حماسه و ایستادگی را به نمایش گذاشتند، تا آنجا که برخی از این عزیزان به‌دلیل شجاعت، وفاداری به انقلاب اسلامی، اعتقادات و حس میهن‌دوستی‌شان زیر شکنجه‌های بعثی‌های عراقی و وضعیت نامناسب آن زمان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

رهبر معظم انقلاب این پاک‌سیرتان مقاوم را که با صبر و شکیبایی توانستند دوران سخت و ملال‌آور اسارت را به شیرینی روز‌های آزادی و بازگشت به وطن تبدیل کنند، الماس‌های درخشان نامیدند. آزادگان، این الماس‌های درخشان دفاع‌مقدس، معنا و مصداق عالی ایمان و مقاومت را نمایان ساختند و نماد پایداری ملت بزرگ ایران شدند.

آنان هیچ‌گاه از خاطر مردم قدرشناس و حق‌باور ما زدوده نخواهند شد و همواره الگو‌های صبر و مقاومت ملت شریف ایران هستند. اگر در نظام جمهوری اسلامی عزت و اقتداری وجود دارد و باعث شده است که امروز کشور ما در جایگاهی ویژه در دنیا قرار گیرد، به برکت وجود ایثار‌هایی است که شهدا، جانبازان و آزادگان عزیز در زمان جنگ و اسارت متحمل شدند.

آزادگان فارغ از آسیب‌های جسمانی، آسیب‌های روحی و روانی بسیاری دیده‌اند که باعث مشکلات فراوانی برای آنان شده است؛ بنابراین تکریم این عزیزان باید به یک فرهنگ مستمر و پایدار تبدیل شود.

همیشه باید به‌خاطر داشته باشیم کسی که از همه هستی‌اش برای اقتدار کشور می‌گذرد و در دفاع از خاک و ناموسش جان خود را در طبق اخلاص قرار می‌دهد، باید عزیز و بزرگ شمرده شود؛ بنابراین همچنان که ما از ایثار این دلیرمردان بهره می‌گیریم، روایت رشادت‌ها، شجاعت و ازخودگذشتگی آزادگان باید برای نسل نوجوان و جوان امروز تشریح و تبیین شود و این آموزه‌ها به یک فرهنگ تبدیل شود.

آزادگان با تأسی از مکتب عاشورا و با تکیه بر نیروی ایمان و با اراده قوی برای دفاع از آب و خاک میهن خود مشقت‌های بسیاری را تحمل کردند و توجه به این عزیزان و نیازهایشان برای همه مدیران باید اولویت باشد. زیرا آنان سند افتخار جمهوری اسلامی ایران هستند.

آزادگان در زندان‌های سخت دشمن بعثی وضعیت دشواری را سپری کردند و به‌طبع بهترین سال‌های عمرشان را در اسارت به سر برده‌اند و فرصت‌های زیادی را از دست داده‌اند؛ بنابراین اکنون نباید به‌دلیل گذر زمان، از نیاز‌ها و مسائل این عزیزان غفلت شود و در زندگی با موانعی روبه‌رو شوند.

به همین دلیل یکی از رویکرد‌ها و سیاست‌های مهم مدیریت‌شهری در دوره جدید توجه همه‌جانبه به ایثارگران عزیز به‌عنوان سرمایه‌های اندوخته و ارزشمند انقلاب اسلامی و جزوی از هویت مشهدالرضا (ع) است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.