جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

بسیج و قدرت همیشه پویای معنویت

  • کد خبر: ۸۹۲۵۷
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
بسیج و قدرت همیشه پویای معنویت
غلامرضا بنی‌اسدی - روزنامه‌نگار

برای ماندگاری باید مقتدر بود، وگرنه قدرت‌های دیگر به تراش‌دادن پایه‌ها و بر زمین‌زدن بنا خواهند کوشید. برای رسیدن به اقتدار مانا نیز باید همه مؤلفه‌های مشروع قدرت را در نظر داشت و از تکیه بر یک پایه به‌عنوان قدرت تعریف‌شده مادی پرهیز کرد، چون قدرت‌های مادی شکننده‌اند.

خوانش تاریخ این را برای ما با تبیین قدرت‌های به‌اضمحلال‌رسیده و تمدن‌های به‌پایان‌آمده امضای چندباره می‌گذارد. قدرت‌های مادی همان‌طور که روی زمین شکل می‌گیرند، بی‌ریشه می‌مانند و در گذر ایام یا تزاحم قدرتی دیگر از میان می‌روند. آنچه ماناست، قدرت معنویت است که می‌ماند و با غنی‌سازی آحاد جامعه، اقتدار انسانی ایجاد می‌کند. نمونه کامل این تعریف نیز همان است که رسول اعظم الهی (ص) در هندسه «لاتمم مکارم الاخلاق» بنیاد گذاشت.

روز‌ها و سال‌ها و حتی قرن‌ها از قدرت آن نمی‌کاهد که اقتدار مستظهر به ایمان را نیز افزایش می‌دهد. هیچ اسلحه‌ای نیست در دنیا که بتواند قدرت معنوی دین را بشکند. با این نگاه در تازه خوانی آیه شریفه «واعدوا لهم ماستطعتم من قوه» می‌توان به این نکته ظریف هم توجه کرد که توسعه و تعمیق معنویت نیز می‌تواند یکی از ظرفیت‌های مؤثر در مقابله با دشمن و دفاع از حق باشد. بسیج با رویکردی چنین می‌شود همان شجره طیبه که امام  روح ا... (ره) با هدف فعال سازی همه ظرفیت‌های الهی انسان بنیان نهاد.

اگر همه استطاعت و توانمان را به کار گیریم و قوای نظامی، علمی، اقتصادی، اجتماعی، ایمانی، اخلاقی و معنوی خدادادی مان را هم افزا کنیم، به اقتداری سازنده و فراگیر خواهیم رسید که نه تنها ماناست، بلکه در ارکان ستم هم زلزله می‌اندازد. نیرویی که در غنی سازی اش هیچ قدرتی، آژانس و ۵+۱ و شورای امنیت و... نمی‌توانند مانع ایجاد کنند.

اگر همه جهان از ترامپ پر شود، باز منطق برتر ایمانی دست برتر را خواهد داشت. فکر می‌کنم انقلاب هم با این نگاه به ظرفیت سازی پرداخت و امام هم به دنبال بسیجیانی مستغنی شده، این نهاد را به سان یک مکتب پایه گذاشت.

با قدرت ایمانمان را بسازیم و ظرفیت‌های سخت و نرم قدرت را به کار گیریم، آن وقت است که به جایگاهی خواهیم رسید که آوازه ناممان بشود ترجمه «ترهبون به عدو ا... و عدوکم» و علاوه بر اینان باعث هراس «وآخرین من دونهم لا تعلمونهم ا... یعلمهم» نیز بشود.

نکته ظریفی که در ادامه این آیه چراغ راه می‌شود، این است که «و ما تنفقوا من شیء فی سبیل ا... یوف إلیکم/ هرچه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، به طور کامل به شما بازگردانده می‌شود.» این بازگرداندن آنچه می‌گذاریم نیز خود می‌تواند معنای غنی سازی توان‌های ما باشد که به نام خدا و برای یاری دین خدا، همواره در جریان است.

بسیج از جلوه‌های این جریان مقدس است. توفیق‌هایی که برای خدمت به مردم و کشور دارد نیز نتیجه همان بازگرداندن آن چیزی است که به اخلاص به میدان آورده اند. ان شاءا... بعد از این هم با تمام وجود در میدان خواهند بود تا چنان که رهبر معظم انقلاب‌ می‌فرمایند، فضیلت‌های اصلی انقلاب حفظ شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->