صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از سال گذشته مطالعاتی انجام شد تا جمعیت افراد دارای معلولیت را در سطح شهر به تفکیک منطقه به خصوص کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال تا ۱۸ سال شناسایی کنیم. خوشبختانه آمار جمعیتی و کانون‌های محل سکونت و تردد این افراد مشخص و برنامه ریزی‌هایی برای ارائه خدمات بر این اساس انجام شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: از سال گذشته مطالعاتی انجام شد تا جمعیت افراد دارای معلولیت را در سطح شهر به تفکیک منطقه به خصوص کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال تا ۱۸ سال شناسایی کنیم. خوشبختانه آمار جمعیتی و کانون‌های محل سکونت و تردد این افراد مشخص و برنامه ریزی‌هایی برای ارائه خدمات بر این اساس انجام شده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در حاشیه آیین بهره برداری و رونمایی از فضای تفریحی ورزشی، کتب و ناوگان اتوبوسرانی ویژه افراد دارای معلولیت اظهار کرد: از سال گذشته مطالعاتی انجام شد تا جمعیت افراد دارای معلولیت را در سطح شهر به تفکیک منطقه به خصوص کودکان و نوجوانان زیر ۱۵ سال تا ۱۸ سال شناسایی کنیم. خوشبختانه آمار جمعیتی و کانون‌های محل سکونت و تردد این افراد مشخص و برنامه ریزی‌هایی برای ارائه خدمات بر این اساس انجام شده است.

وی افزود: از زمان صدور دستور شهردار مشهد در ابتدای فعالیت کاریشان مبتنی بر مناسب سازی بوستان‌ها برای کودکان دارای معلولیت، هشت بوستان که در اولویت اول بودند انتخاب و سریعا وارد کار عملیاتی شدیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به عدم وجود وسایل بازی مناسب سازی شده برای کودکان دارای معلولیت، بیان کرد: به همین دلیل باز طراحی‌هایی از نمونه‌های خارجی صورت گرفت و در مجموع ۶ طرح انتخاب و چند سازنده مشهدی ساخت کار را بر عهده گرفتند.

یعقوبی خاطرنشان کرد: در مجموع همراه با پارک ملت زمین بازی هفت بوستان دیگر تجهیز شده است، همچنین ۴۶ وسیله بازی و ۴۶ وسیله ورزشی مناسب افراد دارای معلولیت نصب شده است. علاوه بر این ۳۹ ورودی بوستان و ۴۲ سرویس بهداشتی مناسب سازی یا ایجاد شده و ۲۱ ابخوری سه سطحی و ۳۱ نیمکت و ۹ نیمکت پیک نیکی طراحی و ایجاد شده است که در صورت دریافت بازخورد مثبت، امکان توسعه آن‌ها وجود دارد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.