دومین جشنواره هنرهای نوری در بوستان کوهسنگی مشهد برگزار می‌شود + فیلم (فروردین ۱۴۰۳) جانمایی ۷۰۰ المان‌ شهری در ۳۵۰ نقطه شهری | برگزاری برنامه قرار زیارت در ماه مبارک رمضان شهروندان مشهدی از فعالیت ورزشی بپرهیزند (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) تصویب تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد‌مقدس تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال جاری  برخورد جدی با تاکسیرانان متخلف در ایام نوروز | جانمایی المان‌های مشهد تا یکشنبه به اتمام برسد رژه سراسری شناور‌های بسیج دریایی سپاه در روز قدس سومین همایش باشگاه مدرسه‌ای به وسعت شهر در مشهد رقم خورد ارائه تخفیف برای تعمیر خودرو‌های دارای نقص فنی تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ در مشهد + جزئیات حاجی‌بگلو: تا پایان دوره ششم محکم از شهردار مشهد حمایت می‌کنیم بهارانه‌ای برای شهر رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه شهر: ۲۹۷ میلیارد تومان برای توسعه و بهسازی مساجد مشهد اختصاص یافت لیست اسکان و مراکز اقامتی ارزان قیمت مشهد در نوروز ۱۴۰۳ ترافیک در ورودی‌ها و خروجی‌های مشهد پرحجم است | کاهش ۷۵ درصدی تصادفات درون‌شهری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتتاح و بهره‌برداری از دوربرگردان شهید میرزایی در مشهد مقدس + فیلم از سرگیری پرواز اراک به مشهد پس از توقف ۵ ساله (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) حدود ۸۲ درصد زائران با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر می‌کنند اعمال قانون ۱۵۴۴ فقره تخلفات حادثه‌ساز در مشهد| توقیف ۵۹دستگاه خودرو متخلف (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) هوای کلانشهر مشهد امروز در وضعیت هشدار قرار گرفت (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) در صدویازدهمین جلسه علنی فوق‌العاده شورای اسلامی شهر مشهدمقدس چه گذشت؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۴۰ درصد ظرفیت‌های اقامتی مشهد تکمیل شد | استانداری خراسان رضوی: تاکنون بازار سیاه بلیت در مشهد نداشته‌ایم (۲۸ اسفند ۱۴۰۲)
سرخط خبرها

شهردار مشهد: پروژه‌های بدون پیوست مناسب سازی مجوز نخواهد گرفت

  • کد خبر: ۹۰۴۷۲
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹
شهردار مشهد: پروژه‌های بدون پیوست مناسب سازی مجوز نخواهد گرفت
شهردار مشهد با اشاره به اهمیت داشتن پیوست مناسب سازی معلولان برای تمامی پروژه‌های شهری، بر اهمیت بهره گیری از توانمندی‌های این قشر با انجام مناسب سازی‌های شهری تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، شهردار مشهد با اشاره به اهمیت داشتن پیوست مناسب سازی معلولان برای تمامی پروژه‌های شهری، بر اهمیت بهره گیری از توانمندی‌های این قشر با انجام مناسب سازی‌های شهری تاکید کرد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سید عبدالله ارجائی در آیین بهره برداری و رونمایی از فضای تفریحی ورزشی، کتب و ناوگان اتوبوسرانی ویژه افراد دارای معلولیت که با حضور استاندار خراسان رضوی، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و مدیران استانی و شهری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال را شاکرم که در این صبح آدینه، در خدمت شما مجاوران بارگاه امام رضا علیه السلام هستم.

وی با بیان اینکه نظرات متعددی در زمینه منبع قدرت، چون ثروت مطرح است، افزود: به نظر من قدرت اساسی در دستان خداوند متعال است و منابع انسانی و دانشی، نیروی جوان، افتخار آفرینان و زنان توانمند یک کشور مظهر اصلی این قدرت هستند.

ارجائی با بیان این مطلب که چگونه می‌توانیم از ۱۰ تا ۱۵ درصد یک کشور چشم پوشی کنیم، خاطرنشان کرد: ۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت جهان به نوعی دارای وضعیت ویژه هستند؛ افرادی که ثابت کردند در سیاست، هنر، کار آفرینی و ورزش چیزی از بقیه کم ندارند؛ همانگونه که میزان مدال‌های پارالمپیک ما بیشتر از مدال‌های المپیکمان است؛ پس چرا نباید از ۱۰ تا ۱۵ درصد قدرتمان استفاده کنیم؟

وی اضافه کرد: شهر باید خود را برای استفاده از توانمندی این عزیزان اماده کند، در حال حاضر فضای بازی هشت پارک در اقصی نقاط شهر برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی شده که این وسایل توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان مشهدی، طراحی و ساخته شده است.

شهردار مشهد الرضا علیه السلام خاطرنشان کرد: میانگین جمعیت معلولان مشهد برابر با نسبت جهانی است، اما اگر ما معلولان را در شهر نمی‌بینیم به خاطر این است که مشهد آماده حضور این افراد نیست، هیچ پروژه‌ای قبل از پیوست معلولان نباید مجوز بگیرد و خواهشمندم استاندار خراسان رضوی نیز در این زمینه با ما همکاری کنند.

شهردار مشهدالرضا علیه السلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش مدیریت شهری این است که شهر مهربان و دسترس‌پذیر و قابل استفاده برای همه همسایه‌های امام رضا باشد.

۱۰ تا ۱۵ درصد جمعیت دنیا و مشهد دارای نیاز‌های ویژه هستند. به همین دلیل و برای رفاه آنان تبدیل مشهد به شهر مهربان و دسترس‌پذیر را از سه حوزه شروع کردیم.

وی ادامه داد: امروز هشت پارک را برای افراد دارای معلولیت مناسب سازی کردیم و تا پایان سال تمامی پارک‌ها برای افراد معلول مناسب سازی خواهد شد.

ارجائی با اشاره به اینکه طراحی وسایل بر عهده شرکت دانش بنیان مشهدی است، گفت: این شرکت طراحی وسایل را طی دو ماه انجام داده و امیدواریم به تولید انبوه برسد. ما نیز از آنان حمایت خواهیم کرد.

وی درباره اتوبوس‌ها نیز افزود: از این تاریخ به بعد هر اتوبوسی که خریداری و یا نوسازی شود باید برای توانیابان نیز مناسب باشد.

شهردار مشهدالرضا علیه السلام در پایان متذکر شد: چند جلد کتاب کلام الله مجید در ۳۰ جلد، حافظ، زیارت امین الله و... به خط بریل برای نابینایان به چاپ رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->